Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΣτΕ: Νόμιμη η έκτακτη εφάπαξ εισφορά κοινωνικής ευθύνης στους εφοπλιστές

Η Ολομέλεια εξέδωσε τρεις αποφάσεις με τις οποίες απέρριψε προσφυγές των λιβεριανών συμφερόντων εταιρείας «Super Fast» που εκμεταλλεύεται στην Ελλάδα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία με Ελληνική σημαία, άνω των 3.000 κόρων.

ΣτΕ: Νόμιμη η έκτακτη εφάπαξ εισφορά κοινωνικής ευθύνης στους εφοπλιστές
Νόμιμη και συνταγματική κρίθηκε από την Ολομέλεια του ΣτΕ η έκτακτη εφάπαξ εισφορά κοινωνικής ευθύνης που επιβλήθηκε το 2010 με το πρώτο Μνημόνιο (νόμος 3825/2010) στους εφοπλιστές που έχουν πλοία υπό Ελληνική σημαία εγγεγραμμένα σε Ελληνικό νηολόγιο.

Η Ολομέλεια εξέδωσε τρεις αποφάσεις με τις οποίες απέρριψε προσφυγές των λιβεριανών συμφερόντων εταιρείας «Super Fast» που εκμεταλλεύεται στην Ελλάδα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία με Ελληνική σημαία, άνω των 3.000 κόρων.

Στην εν λόγω εταιρεία είχε επιβληθεί το 2010 έκτακτη εφάπαξ εισφορά κοινωνικής ευθύνης συνολικού ύψους 679.293 ευρώ και είχε βεβαιωθεί το ποσό αυτό από την Δ.Ο.Υ. Πλοίων Πειραιά.

Η Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου με τις υπ΄ αριθμ. 1-3/2016 αποφάσεις της απέρριψε τις προσφυγές, κρίνοντας ότι έκτακτη εφάπαξ εισφορά κοινωνικής ευθύνης δεν αποτελεί φόρο εισοδήματος.

Όπως επισημαίνεται στην απόφαση:

-η έκτακτη οικονομική επιβάρυνση επιβλήθηκε με τον μνημονιακό νόμο 3845/2010 ο οποίος αποσκοπούσε «στην αντιμετώπιση της οξυτάτης κρίσης δημοσίου χρέους και ελλείμματος, που είχε καταστήσει αδύνατη την εξυπηρέτηση των δανειακών αναγκών της χώρας και πιθανή την χρεοκοπία της, καθώς και την εν γένει εξυγίανση των δημοσίων οικονομικών».

-Η έκτακτη οικονομική επιβάρυνση επιβλήθηκε μόνο για ένα έτος και αποσκοπούσε «στην αντιμετώπιση της οξύτατης οικονομικής κρίσης που σοβούσε στην χώρα»., σημειώνουν οι σύμβουλοι επικρατείας.

-Το εισόδημα αποτελεί το κριτήριο και τη βάση επιβολής της εισφοράς αυτής. Δηλαδή το εισόδημα χρησιμοποιείται ως δείκτης οικονομικής δύναμης του φορολογουμένου.

-Στην εισφορά αυτή υπόκεινται και οι εταιρείες που έχουν στην κυριότητά τους πλοία εγγεγραμμένα σε Ελληνικό νηολόγιο, όπως εξάλλου προκύπτει και από την αιτιολογική έκθεση του νόμου 3845/2010.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v