Ψηλότερα ο πήχης για τις εταιρείες ένδυσης

Aναπτυξιακή πορεία, που εκτιμάται ότι θα ευνοήσει το σύνολο της χρήσης του 2007, διαγράφουν οι εγχώριες εταιρείες ένδυσης. Παράλληλα, ο πρώιμα ζεστός καιρός ευνόησε την πώληση ενδυμάτων και αξεσουάρ του όψιμου καλοκαιριού, ενώ η θεσμοθετημένη περίοδος εκπτώσεων σε προκαθορισμένο χρόνο, χωρίς τη σύγχυση του παρελθόντος, εκτιμάται ότι υπήρξε θετική για τις πωλήσεις του εξαμήνου.

Ψηλότερα ο πήχης για τις εταιρείες ένδυσης
της Πέννυς Κούτρα

Aναπτυξιακή πορεία, που εκτιμάται ότι θα ευνοήσει το σύνολο της χρήσης του 2007, διαγράφουν οι εγχώριες εταιρείες ένδυσης, οι οποίες παρά το μέγεθος του ανταγωνισμού από τους εδραιωμένους αλλά και τους νέους πολυεθνικούς ομίλους ένδυσης (Inditex και Η&Μ) έχουν κατορθώσει αφενός να διατηρήσουν τα κεκτημένα τους και αφετέρου να διευρύνουν τόσο τα μεγέθη τους όσο και την παρουσία τους εντός και εκτός Ελλάδας.

Η φετινή χρονιά χαρακτηρίζεται εξάλλου θετική από παράγοντες της αγοράς ένδυσης, καθώς πέραν της επιχειρηματικής δυναμικής κάθε αλυσίδας και των επεκτάσεών της, η συγκυρία του Πάσχα που φέτος εορτάστηκε νωρίς ευνόησε τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις, προωθώντας ένα σημαντικό τμήμα της κατανάλωσης σε αυτή την κατηγορία.

Παράλληλα, ο πρώιμα ζεστός καιρός ευνόησε την πώληση ενδυμάτων και αξεσουάρ του όψιμου καλοκαιριού, ενώ, τέλος, η θεσμοθετημένη περίοδος εκπτώσεων σε προκαθορισμένο χρόνο, χωρίς τη σύγχυση του παρελθόντος, εκτιμάται ότι υπήρξε θετική για τις πωλήσεις του α΄ εξαμήνου και πιστεύεται ότι θα πριμοδοτήσει και αυτές του τρίτου τριμήνου του 2007.

---Οι εταιρείες

* Η Ridenco έχει αποφασίσει τη συμμετοχή της στο νέο σχήμα της LandMark, ενώ ταυτόχρονα προχωρά στην ανάπτυξή της εντός και εκτός Ελλάδας. Πέρα από την αναδιάρθρωση του δικτύου της στην Ιταλία, μετά την ολοκλήρωση της δημόσιας εγγραφής της θυγατρικής στην Κύπρο, προετοιμάζει εντός της επόμενης τριετίας τη δημιουργία 16 νέων καταστημάτων στη Ρουμανία και 3 στην Κύπρο.

Στο πρώτο εξάμηνο της χρήσης, σε επίπεδο ομίλου, η Ridenco παρουσίασε μειωμένη κερδοφορία παρά την αύξηση του κύκλου εργασιών της. Αναλυτικότερα, σε ενοποιημένη βάση τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας διαμορφώθηκαν στο 1,151 εκατ. ευρώ στο εξάμηνο του 2007, έναντι 1,243 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρήσης, σημειώνοντας κάμψη κατά 7,4%.

Αντίθετα, ο κύκλος εργασιών του ομίλου ενισχύθηκε κατά 6,2%, στα 24,433 εκατ. ευρώ από 23,007 εκατ. ευρώ το εξάμηνο του 2006.

* Σημαντική ανάπτυξη στη χρήση του 2007 εμφανίζει και η εταιρεία Sprider, η οποία έχει δημιουργήσει πιλοτική θέση στις χώρες FYROM, Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία και Κύπρο, ενώ συνεχίζει την εγχώρια ανάπτυξη του δικτύου της.

Σκοπός του ομίλου Sprider είναι η επέκταση του δικτύου καταστημάτων στη ΝΑ. Ευρώπη, με στόχο μάλιστα έως το 2011 αυτό να αριθμεί 25 καταστήματα σε Ρουμανία, Βουλγαρία, FYROM και Κύπρο. Πέραν των συγκεκριμένων αγορών, η εταιρεία μεσοπρόθεσμα εξετάζει το ενδεχόμενο επέκτασης στην Αλβανία και στην Ουκρανία, καθώς και τη δημιουργία κέντρου logistics στο εξωτερικό για την κάλυψη των αναγκών εφοδιασμού τής υπό ανάπτυξη αλυσίδας της.

Στο πρώτο εξάμηνο του 2007 η Sprider παρουσίασε εκτίναξη κερδών, καθώς τα ενοποιημένα κέρδη μετά φόρων και δικαιωμάτων μειοψηφίας διαμορφώθηκαν στα 13,637 εκατ. ευρώ από 2,244 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 507,7%, ενισχυμένα ωστόσο και από έκτακτα έσοδα.

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του ομίλου διαμορφώθηκε στα 53,212 εκατ. ευρώ από 38,791 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας αύξηση 37,17%. Σύμφωνα με τις προβλέψεις της διοίκησής της, στο σύνολο του 2007 οι πωλήσεις θα ανέλθουν στα 112 εκατ. ευρώ, τα κέρδη EBITDA στα 23,5 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 11 εκατ. ευρώ (πλέον 12,5 εκατ. ευρώ από πωλήσεις ακινήτων).

* Με διψήφιους αριθμούς ανάπτυξης κινήθηκαν στο α΄ εξάμηνο της χρήσης του 2007 και οι πωλήσεις της Fashion Box Hellas, η διοίκηση της οποίας για το σύνολο χρήσης 2007 εκτιμά ότι οι ενοποιημένες πωλήσεις θα ανέλθουν στα 28,5 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 16,2% σε σχέση με τη χρήση 2006.

Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) αναμένεται να ανέλθουν στα 2,94 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 15,7%, ενώ τα κέρδη μετά φόρων και δικαιωμάτων εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν στο 1,03 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 22,3% σε σχέση με τη χρήση 2006.

* Θετικές εκτιμήσεις για την πορεία των πωλήσεών της διατυπώνει και η Elmec Sport, η οποία βαθμηδόν υποκαθιστά τις πωλήσεις της Nike και βελτιώνει το περιθώριο κέρδους της, ενσωματώνοντας τη δραστηριότητα διανομής των αθλητικών προϊόντων Converse.

Για το 2007 ο όμιλος προβλέπει αύξηση τζίρου στα 210 εκατ. ευρώ και κερδών EBITDA στα 22 εκατ. ευρώ, ενώ ταυτόχρονα προχωρά σε νέες επενδύσεις, όπως στη δημιουργία πολυκαταστήματος στη Ρουμανία, στη συμμετοχή με 35% στο νέο πολυκατάστημα στο IBC καθώς και στην ολοκλήρωση της ανακαίνισης του Μινιόν.

* Επέκταση στο εξωτερικό αλλά και στην ελληνική αγορά, επιλεκτικά σε εμπορικά κέντρα και σε πολυκαταστήματα, σχεδιάζει για την προσεχή τριετία η διοίκηση της εταιρείας Βάρδας. Σύμφωνα με το πλάνο επέκτασης, στο δίκτυο θα προστεθούν 10 νέα καταστήματα, ενώ οι αγορές ενδιαφέροντος είναι η Βουλγαρία και η Ρουμανία.

Επιπλέον, η εταιρεία συνεχίζει την αναδιάρθρωση του δικτύου στοχεύοντας στην εξαγορά και των υπόλοιπων franchise καταστημάτων στα Χανιά, στου Ζωγράφου και στο Περιστέρι.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις της Bάρδας το α΄ εξάμηνο του 2007 ανήλθαν στα 27,67 εκατ. ευρώ έναντι 22,52 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2006, σημειώνοντας αύξηση κατά 22,87%, και τα καθαρά κέρδη μετά την αφαίρεση των φόρων ανήλθαν το ίδιο διάστημα στο 1,890 εκατ. ευρώ έναντι 1,233 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου του 2006, παρουσιάζοντας αύξηση 53,28%.

Σημειώνεται πως η πρόβλεψη της διοίκησης της εταιρείας για το σύνολο της τρέχουσας χρήσης έκανε λόγο για αύξηση πωλήσεων και κερδοφορίας κατά 20% περίπου, ποσοστό που μέχρι τη λήξη του α΄ εξαμήνου έχει ξεπεραστεί κατά πολύ.

* Αύξηση μεγεθών αναμένει και η ΕΛΒΕ Ενδυμάτων, η οποία για το σύνολο της χρήσης κάνει λόγο για αύξηση πωλήσεων κατά 8% στην εσωτερική αγορά, αναμένοντας ωστόσο οφέλη από τις εξαγωγές της (ήδη καλύπτουν το 50% του κύκλου εργασιών της), με το άνοιγμά της στην Ιταλία και στην Ισπανία.

---Ενισχύονται Αλυσίδες & Πολυκαταστήματα

Η τάση υπέρ των οργανωμένων αλυσίδων ή των οργανωμένων λιανικών concepts, όπως τα πολυκαταστήματα, συνεχίζει να ενισχύεται συμπιέζοντας περαιτέρω την παρουσία των μικρών και μεμονωμένων επιχειρήσεων ένδυσης.

Ήδη στο εξάμηνο της χρήσης του 2007, η εταιρεία Αττικά Πολυκαταστήματα, η οποία διαχειρίζεται το ομώνυμο πολυκατάστημα, παρουσιάζει αύξηση πωλήσεων κατά 33%.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησής της, στην τρέχουσα χρήση το πολυκατάστημα αναμένεται να εμφανίσει πωλήσεις 90 εκατ. ευρώ έναντι 76 εκατ. ευρώ το 2006.

Η θετική απόδοση των πολυκαταστημάτων αποτελεί για τις υπόλοιπες εταιρείες ένδυσης, πέρα από οικονομική λύση παρουσίας σε κεντρικές αγορές μέσω των shops in a shop, και επενδυτική ευκαιρία.

Μετά τη θετική πορεία του Attica, οι μέτοχοι-εταιρείες ένδυσης σπεύδουν να τοποθετηθούν μετοχικά και στη LandMark, η οποία θα διαχειριστεί νέο πολυκατάστημα στο υπό κατασκευή εμπορικό κέντρο της Lamda Development στο ΙBC.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v