Με «καμπανάκι» για τους κύριους τουριστικούς προορισμούς της Ανατολικής Μεσογείου όπως η Ελλάδα ισοδυναμούν τα πρόσφατα στοιχεία κρατήσεων για τις καλοκαιρινές διακοπές του 2016 στην αγορά της Γερμανίας. Η μείωση κρατήσεων που αναφέρουν τα γερμανικά γραφεία ταξιδίων αποδίδεται από σχετικές έρευνες στον έντονο προβληματισμό των Γερμανών ταξιδιωτών μετά τα πρόσφατα τρομοκρατικά χτυπήματα στο Παρίσι, αλλά και το προσφυγικό ρεύμα προς τη Γερμανία από την εμπόλεμη ζώνη της Μέσης Ανατολής.
Σύμφωνα με όσα ανέφεραν στην έγκυρη έκδοση για τη γερμανική ταξιδιωτική βιομηχανία FVW, καταγράφεται υστέρηση στη ζήτηση για καλοκαιρινές διακοπές της νέας χρονιάς, η οποία είναι μεγαλύτερη για προορισμούς της Ανατολικής Μεσογείου όπως η Ελλάδα και η Τουρκία έναντι των προορισμών της Δυτ. Ευρώπης όπως η Ισπανία και η Πορτογαλία.
Η διστακτικότητα των Γερμανών να προχωρήσουν έγκαιρα σε κρατήσεις για τις καλοκαιρινές διακοπές τους αποτυπώθηκε στη μείωση πωλήσεων που κατέγραψαν τα ταξιδιωτικά γραφεία της Γερμανίας τον Νοέμβριο.
Τα στοιχεία προέρχονται από την επαναλαμβανόμενη μηνιαία έρευνα της εταιρείας Gfk, που παρακολουθεί τις πωλήσεις 1.200 γερμανικών ταξιδιωτικών γραφείων.
Σύμφωνα με αυτά, οι πωλήσεις πακέτων διακοπών για το ερχόμενο καλοκαίρι που αφορούν στην περίοδο Μαΐου-Οκτωβρίου 2016 κατέγραψαν τον Νοέμβριο μείωση 13,6% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2014.
Επιβεβαιώνοντας ανεπίσημες πληροφορίες από αρκετούς Γερμανούς τουρ οπερέιτορ για χαμηλό ρυθμό κρατήσεων κατά τις τελευταίες εβδομάδες.
Παράγοντες της γερμανικής ταξιδιωτικής αγοράς, μάλιστα, έκαναν λόγο για τον «χειρότερο Νοέμβριο των τελευταίων χρόνων». Η μείωση πωλήσεων τον μήνα που πέρασε, συμπαρέσυρε σε αρνητικό έδαφος και τον συνολικό δείκτη πωλήσεων της γερμανικής ταξιδιωτικής αγοράς τον συγκεκριμένο μήνα καθώς ο σχετικός δείκτης σημείωσε πτώση 4,6%.
Το αποτέλεσμα, σύμφωνα με την Gfk, ήταν να καταγραφεί μείωση πωλήσεων 10% των γραφείων ταξιδίων της Γερμανίας τον Νοέμβριο για το σύνολο των πακέτων διακοπών (χειμερινές και καλοκαιρινές).
Παρ' όλα αυτά, οι τουρ οπερέιτορ της Γερμανίας εμφανίζονται συγκρατημένα αισιόδοξοι για τις πωλήσεις τους το 2016. Σύμφωνα με όσα ανέφεραν, μάλιστα, σε σχετική έρευνα της έγκυρης έκδοσης FVW, οι περισσότεροι προσβλέπουν σε αύξηση πωλήσεων της τάξης του 5% τη χρονιά που έρχεται.