Σαντορίνη: Προορισμός-«χρυσωρυχείο» για διακοπές όλο τον χρόνο!

Η εκτός «κυρίαρχου μοντέλου» τουριστική ανάπτυξη του νησιού. Πού βασίστηκε η απόφαση να λειτουργήσει ως προορισμός διακοπών όλο τον χρόνο. Το «λογικό» επιχειρηματικό ρίσκο και ο ρόλος της υψηλής ζήτησης και των αεροπορικών-ακτοπλοϊκών συνδέσεων.

Σαντορίνη: Προορισμός-«χρυσωρυχείο» για διακοπές όλο τον χρόνο!

Ο κύβος ερρίφθη και το νησί που κατάφερε να καθιερωθεί ανάμεσα στους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς του πλανήτη επιχειρεί τώρα να γίνει ο πρώτος ελληνικός προορισμός που θα φιλοξενεί Έλληνες και ξένους επισκέπτες όχι μόνο εποχικά (από την Άνοιξη μέχρι το φθινόπωρο) αλλά 365 μέρες τον χρόνο.

Πρόκειται για την πρωτοβουλία «Σαντορίνη-Προορισμός όλο τον χρόνο» που παρουσίασε επίσημα ο Δήμαρχος Θήρας Νίκος Ζώρζος, η οποία ξεκινά από τον φετινό χειμώνα και θα βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη τη χειμερινή περίοδο 2016-2017.

Η Σαντορίνη είχε την τύχη να μη γίνει γνωστή κυρίως για τις παραλίες της, όπως τα περισσότερα ελληνικά νησιά. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μη βασίσει την τουριστική της ανάπτυξη στο μοντέλο «ήλιος και θάλασσα», στο οποίο βασίστηκε ο ελληνικός τουρισμός.

Γέννημα-θρέμμα του ηφαιστείου του, το νησί έγινε διάσημο σε όλο τον κόσμο για τους μοναδικούς γεωλογικούς σχηματισμούς και τη μαγευτική θέα της Καλντέρας, το εκπληκτικό ηλιοβασίλεμα της Οίας, τους αρχαιολογικούς θησαυρούς του και ιδιαίτερα του Ακρωτηρίου, τους παραδοσιακούς οικισμούς του με την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική, το διάσημο σε όλο τον πλανήτη κρασί και η γαστρονομία του.

Το εγχείρημα να λειτουργεί η Σαντορίνη ως τουριστικός προορισμός 365 μέρες τον χρόνο αποφασίστηκε αφού συνεκτιμήθηκαν το επιχειρηματικό ρίσκο, η σύνδεση του νησιού με το μητροπολιτικό κέντρο (Αθήνα) με αεροπλάνα και πλοία, αλλά και η στήριξη από αρκετούς ιδιοκτήτες επιχειρήσεων εστίασης (εστιατόρια, καφέ, μπαρ) και τους κάθε είδους επαγγελματίες του νησιού.

Η κίνηση θα μπορούσε να θεωρηθεί έως και μονόδρομος για τους επαγγελματίες του τουρισμού της Σαντορίνης, καθώς η προσέλκυση επισκεπτών στο διάστημα στο εννεάμηνο από την άνοιξη μέχρι το φθινόπωρο άρχισε να προσεγγίζει την «οροφή» των δυνατοτήτων του νησιού.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) το αεροδρόμιο της Σαντορίνης κατέγραψε αύξηση επιβατών 17,7% φέτος στο διάστημα Απριλίου-Οκτωβρίου. Τη μεγαλύτερη μεταξύ όλων των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας και υστέρησε μόνον έναντι της «καλπάζουσας» Αθήνας.

Τον Οκτώβριο, μάλιστα, σημείωσε εντυπωσιακή άνοδο των αφίξεων κατά 42%. Η αλματώδης ανάπτυξη μάλιστα, της κίνησης σε περίοδο εκτός αιχμής γίνεται εμφανής από το γεγονός ότι τον Οκτώβριο του 2011 οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις στη Σαντορίνη ήταν 5.611 ενώ το φετινό Οκτώβριο υπερτριπλασιάστηκαν φθάνοντας τις 17.220.

Η υψηλή δημοφιλία του νησιού είχε άμεσο θετικό αντίκτυπο και στην καλή σύνδεσή του μέσω αέρα και θάλασσας ακόμα και τους χειμερινούς μήνες. Είναι χαρακτηριστικό πως τον φετινό χειμώνα υπάρχουν διαθέσιμες καθημερινά, πέντε πτήσεις από το αεροδρόμιο Βενιζέλος της Αθήνας (3 από την Aegean και 2 από τη Ryanair) που μεταφράζονται σε 800 διαθέσιμες αεροπορικές θέσεις την ημέρα.

Ταυτόχρονα υπάρχει τακτική ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού με τον Πειραιά με πλοίο της Blue Star Ferries. 

Υψηλή ζήτηση και διαθέσιμες αεροπορικές και θαλάσσιες συνδέσεις ώθησαν πολλούς ξενοδόχους να λειτουργήσουν κανονικά τις μονάδες τους και κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Το επιχειρηματικό ρίσκο, άλλωστε, θεωρείται σχετικά μικρό, καθώς το μικρό μέσο μέγεθος (σε αριθμό κλινών) των καταλυμάτων του νησιού, τους επιτρέπει να έχουν μικρά λειτουργικά κόστη. Έτσι, το φετινό χειμώνα θα λειτουργούν στο νησί συνολικά 99 ξενοδοχεία.

Με την πρωτοβουλία τους οι φορείς και επαγγελματίες του νησιού στοχεύουν, μεταξύ άλλων, στη συνολική αναβάθμιση του προφίλ των επισκεπτών που φθάνουν στο νησί, τη βελτίωση των υποδομών και τουριστικών υπηρεσιών, τη σταθερή λειτουργία των επιχειρήσεων όλο το χρόνο, τη σμίκρυνση της εποχιακής ανεργίας και την αύξηση του συνολικού εισοδήματος των κατοίκων της Σαντορίνης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v