Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ανοίγει ο δρόμος για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο

Ακόμα και μέσα στον μήνα αναμένεται η προκήρυξη του διαγωνισμού για το εμπορευματικό κέντρο σε έκταση του ΟΣΕ στο Θριάσιο. Ισχυρό ανταγωνισμό ακούγεται πως θα έχουν οι Κινέζοι της Cosco. Ποιοι είχαν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον.

Ανοίγει ο δρόμος για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο

Τον δρόμο για την προκήρυξη του διαγωνισμού που αφορά στο εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, σε έκταση του ΟΣΕ, ανοίγει ο διορισμός του νέου διοικητικού συμβουλίου της ΓΑΙΑΟΣΕ.

Με απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, παραμένει στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου ο κ. Θανάσης Σχίζας, ο οποίος προσπαθεί τα τελευταία χρόνια να προχωρήσει τον μεγάλο διαγωνισμό. Στη θέση του προέδρου διορίζεται ο ναυπηγός μηχανολόγος μηχανικός Κων/νος Σταματάκης, ενώ μέλη του Δ.Σ. είναι οι κ.κ. Γιάννης Φλώρος, Μαρία Λεβαντή, Ιωακείμ Παπάκης, Γεώργιος Κακουλάκης και Αθανάσιος Ακριβός.

Στην κυβέρνηση φαίνεται πως συμφωνούν με όσα υποστηρίζουν εδώ και μήνες οι άνθρωποι που ασχολούνται με τον διαγωνισμό.

Οι τελευταίοι θεωρούν πως η διαδικασία για το εμπορευματικό κέντρο πρέπει να προχωρήσει παράλληλα με τη διαδικασία πώλησης του 51% του ΟΛΠ, ώστε να προσθέσει αξία στον τελευταίο. Για την αξιοποίηση των περίπου 600 στρεμμάτων ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ στο Θριάσιο είχαν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον, μέσω συμμετοχής στη σχετική διαβούλευση, επτά υποψήφιοι. Η προκήρυξη προβλέπει, πάντως, πως έχουν τη δυνατότητα συμμετοχής και ίεςή κοινοπραξίες που δεν είχαν συμμετάσχει στη διαβούλευση.

Μεταξύ των επτά περιλαμβάνεται και η κινεζική Cosco, η οποία στις 3 Δεκεμβρίου αναμένεται να υποβάλει δεσμευτική προσφορά για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου του OΛΠ. Σε πρόσφατο συνέδριο, ο Τάσος Βαμβακίδης, εμπορικός διευθυντής της ΣΕΠ ΑΕ, της θυγατρικής της Cosco που διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ, είχε υποστηρίξει πως οι Κινέζοι επιδιώκουν να μετατραπεί ο Πειραιάς στο μεγαλύτερο διαμετακομιστικό κέντρο της νοτιοανατολικής Ευρώπης, με αξιοποίηση του εμπορευματικού κέντρο στο Θριάσιο, ώστε ο Πειραιάς να αποτελέσει κόμβο στην εφοδιαστική αλυσίδα των προϊόντων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.

Οι Κινέζοι αναμένεται, πάντως, να αντιμετωπίσουν ανταγωνισμό για το εμπορευματικό καθώς κατά πληροφορίες δημιουργούνται τουλάχιστον δύο ισχυρά σχήματα, το ένα υπό την Grivalia Properties ΑΕΕΑΠ που ελέγχεται από την καναδική Fairfax του Prem Watsa. Στα τέλη Ιουλίου είχε υπάρξει συνάντηση στο γραφείο του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη στην οποία είχαν συμμετάσχει και οι επτά από τις εταιρείες που είχαν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον και συγκεκριμένα η Cosco, η Grivalia Properties, η Sarmed, η Goldair, η Med Log, η Food Link και η Re.de-Plan.

Ξένο εταίρο φαίνεται πως αναζητούν και οι άλλες ελληνικές εταιρείες logistics που είχαν ενδιαφερθεί κατά την πρώτη φάση.

Για τον τρόπο που θα αξιοποιηθεί το εμπορευματικό κέντρο έχει κυκλοφορήσει πλήθος σεναρίων που ξεκινούν από τη λειτουργία αποθηκευτικών χώρων και φτάνουν μέχρι τα κέντρα διανομής καθώς και τις μονάδες ελαφράς μεταποίησης (π.χ. τελική συναρμολόγηση προϊόντων που φτάνουν ως εξαρτήματα, ώστε να έχουν τη σφραγίδα CE της Ε.Ε.).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v