Στην προσπάθεια να αξιοποιηθεί ο αυθεντικός Μαραθώνιος της Αθήνας προκειμένου να αποτελέσει τον πυρήνα για να δημιουργηθεί ένα νέο δυναμικό τουριστικό προϊόν που θα προσελκύσει δεκάδες χιλιάδες πρόσθετους επισκέπτες σε περιόδους χαμηλής κίνησης, επικεντρώνεται η Ένωση Ξενοδόχων Αθήνας, Αττικής και Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ) διευρύνοντας τη συνεργασία της με τη διοργανώτρια αρχή ΣΕΓΑΣ.
Ότι ο Μαραθώνιος μπορεί να εξελιχθεί σε βασικό μοχλό αύξησης της τουριστικής κίνησης προς την Αθήνα επιβεβαιώνεται από το γεγονός πως, ήδη, το Σαββατοκύριακο που διανύουμε εμφανίζονται να έχουν γεμίσει τα ξενοδοχεία της ευρύτερης περιοχής του κέντρου (Σύνταγμα, Στύλοι Ολυμπίου Διός, Πλάκα). Κι αυτό σε ένα μήνα όπως ο Νοέμβριος κατά τη διάρκεια του οποίου τα ξενοδοχεία της πρωτεύουσας καταγράφουν μεγάλη «βουτιά» στις πληρότητές τους τα τελευταία χρόνια. Βουτιά η οποία σε μεγάλο βαθμό οφείλεται ,σύμφωνα με τους ξενοδόχους, στην κατακόρυφη πτώση στη διοργάνωση συνεδρίων και επαγγελματικών συναντήσεων στην Αθήνα εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.
Είναι χαρακτηριστικό, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων Αθήνας, Αττικής και Αργοσαρωνικού πως πέρυσι τον Οκτώβριο οι μονάδες της Αθήνας κατέγραφαν πληρότητα της τάξης του 84% η οποία το Νοέμβριο κατρακύλησε στα επίπεδα του 63%. Κι αυτό παρά τη διοργάνωση του περυσινού Μαραθωνίου.
Οι ξενοδόχοι εμφανίζονται προβληματισμένοι από το γεγονός ότι οι πληρότητες εμφανίζουν σημαντική υστέρηση σε σύγκριση με τη μεγάλη άνοδο που καταγράφεται από πέρυσι στους επισκέπτες της Αθήνας. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι η «πίτα» μοιράζεται σε λιγότερους «παίκτες» καθώς, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, αποσύρθηκε από την ξενοδοχειακή αγορά της Αθήνας σχεδόν το 15% των μονάδων και πάνω από το 10% των διαθέσιμων κλινών.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία που έχει δημοσιοποιήσει η ΕΞΑΑΑ, από το 2007 μέχρι σήμερα έβαλαν λουκέτο μόνο στην περιοχή της Αθήνας (εκτός υπολοίπου Αττικής και νησιών Αργοσαρωνικού) 31 ξενοδοχεία συνολικής δυναμικότητας 1.418 δωματίων και 2.621 κλινών. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, κατά το ίδιο διάστημα άνοιξαν μόλις 5 νέα ξενοδοχεία δυναμικότητας 97 δωματίων και 190 κλινών.
Με αυτά τα δεδομένα, η ΕΞΑΑΑ διεύρυνε τη συνεργασία της με τη διοργανώτρια αρχή του Μαραθωνίου (ΣΕΓΑΣ) σε μια προσπάθεια να αυξηθεί από το 2016 η διάρκεια παραμονής των επισκεπτών στην Αθήνα από ένα διήμερο που είναι σήμερα σε περίπου μια εβδομάδα.
Αυτό θα γίνει προσπάθεια να επιτευχθεί μέσω της διοργάνωσης δρόμων μικρότερων αποστάσεων αλλά και μια σειρά παράλληλες εκδηλώσεις που θα συμπληρώνουν την κεντρική εκδήλωση του αυθεντικού Μαραθωνίου.
Για το σκοπό αυτό δημιουργήθηκε ειδικό website για τον αυθεντικό Μαραθώνιο της Αθήνας που λειτουργεί, ήδη, στη διεύθυνση www.athensauthentic.com.
Σ'αυτό οι επισκέπτες μπορούν να βρουν μεταξύ άλλων πληροφορίες για τον Μαραθώνιο, να δηλώσουν συμμετοχή ή να αντλούν πληροφορίες για τους συνοδούς των αθλητών.
Για τους αθλητές που θα μετέχουν στον αγώνα αλλά και τους συνοδούς τους η ΕΞΑΑΑ προσφέρει πρόσθετες παροχές. Αρχής γενομένης από τη φετινή διοργάνωση, οι αθλητές θα έχουν στη διάθεσή τους ειδικό πρωινό ενώ το Σάββατο το βράδυ, παραμονή του Μαραθωνίου, οργανώνεται μεγάλο pasta party καθώς οι αθλητές χρειάζονται διατροφή με αυξημένες ποσότητες υδατανθράκων για την ημέρα του αγώνα. Παράλληλα, έχουν προγραμματιστεί ειδικές προβολές για τον Μαραθώνιο της Αθήνας και την ιστορία του.
Πλήρη στοιχεία, πάντως, για τους επισκέπτες που ήρθαν στην Αθήνα με αφορμή τη φετινή διοργάνωση του Μαραθωνίου θα είναι διαθέσιμα τις επόμενες μέρες, μετά την αναχώρηση των αθλητών και των συνοδών τους.