Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Eν αναμονή εταίρος για τον αγωγό ΤΑΡ η μαλαισιανή Petronas

Επίσημο ενδιαφέρον για συμμετοχή στον αγωγό ΤΑΡ από την κρατική εταιρεία πετρελαίου της Μαλαισίας Petronas. Eπιβεβαίωση συνομιλιών με νορβηγική Statoil. Γιατί φεύγει η ιδρυτική εταιρεία του αγωγού.

Eν αναμονή εταίρος για τον αγωγό ΤΑΡ η μαλαισιανή Petronas

Ξαναζεσταίνονται στο Μπακού τα σενάρια για την αγορά από τη μαλαισιανή Petronas του ποσοστού που έχει η νορβηγική Statoil στον αγωγό ΤΑΡ. Σύμφωνα με δηλώσεις του εκπροσώπου της Petronas στο Μπακού Zainal Abidin Zainudin, η εταιρεία του ενδιαφέρεται να συμμετάσχει σε όλα τα σχέδια που σχετίζονται με τον Νότιο Διάδρομο Φυσικού Αερίου, δηλαδή τον αγωγό ΤΑΝΑΡ στην Τουρκία και τον ΤΑΡ, ο οποίος διέρχεται από Ελλάδα και Αλβανία, για να καταλήξει στην Ιταλία.

«Μας ενδιαφέρει η πρόσβαση στα σχέδια αυτά, αλλά δεν υπάρχει ακόμη συμφωνία», δήλωσε το στέλεχος της Petronas, στο περιθώριο των εργασιών του ετήσιου συνεδρίου για τα ενεργειακά της Κασπίας που πραγματοποιείται στην πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν. Το θέμα είχε έρθει στην επιφάνεια και πάλι στις αρχές Σεπτεμβρίου, χωρίς όμως να υπάρξει πρόοδος στις συζητήσεις των δύο κρατικών εταιρειών.

Σημειώνεται ότι από τον Οκτώβριο του 2014, η μαλαισιανή πετρελαϊκή εταιρεία εξαγόρασε το ποσοστό 15,5% της Statoil στο κονσόρτσιουμ που εκμεταλλεύεται το κοίτασμα Σαχ Ντενίζ ΙΙ στην Κασπία, το αέριο του οποίου θα μεταφέρουν στην Ευρώπη οι αγωγοί ΤΑΝΑΡ και ΤΑΡ. Έτσι, ως φυσική εξέλιξη, θεωρείται η συμμετοχή της και στα έργα που σχετίζονται με τη μεταφορά του αερίου.

Ωστόσο οι συζητήσεις των δύο πλευρών έχουν περάσει διάφορες φάσεις, ενώ κατά διαστήματα, για το ποσοστό 20% που κατέχει η Statoil στον αγωγό ΤΑΡ ενδιαφέρον έχουν εκφράσει και εταιρείες από την Ιταλία και Τουρκία

Σε ό,τι αφορά στη Statoil, μετά την κατάρρευση των τιμών πετρελαίου έχει αναγκαστεί να λάβει μέτρα για την αντιμετώπιση της μειωμένης ρευστότητας. Έτσι, εκτός από τη διακοπή ερευνητικών προγραμμάτων υψηλού ρίσκου (βαθιά νερά κ.λπ.), προχωρά στην εκποίηση περιουσιακών της στοιχείων, όπως συμμετοχές σε κοινοπραξίες που πραγματοποιούν επενδύσεις με υψηλές κεφαλαιακές ανάγκες.

Είναι δε χαρακτηριστικό ότι μετά από μια εικοσαετία συνεχούς παρουσίας στο Μπακού, αναγκάζεται να κλείσει εντελώς τα γραφεία της, παρότι στο σχέδιο του Σαχ Ντενίζ και στον αγωγό ΤΑΡ είναι ιδρυτική εταιρεία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v