Ρόδος: Τουριστική αντεπίθεση με όπλα συνταξιούχους και Λούβρο

Πώς η Ρόδος επιχειρεί να διευρύνει την τουριστική περίοδο και να εμπλουτίσει το προϊόν που προσφέρει το νησί. Το ντιλ με τους Αυστριακούς συνταξιούχους, η τουριστική «γέφυρα» με την Τουρκία και το πολιτιστικό «δάνειο» από το Λούβρο.

Ρόδος: Τουριστική αντεπίθεση με όπλα συνταξιούχους και Λούβρο

Σε τρεις κινήσεις-«πιλότους» με στόχο να ενδυναμωθούν οι δεσμοί των νησιών των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου με δυναμικές αγορές σε Ανατολή και Δύση προχώρησε η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.

Οι κινήσεις αφορούν στη Ρόδο και παρά τον πιλοτικό τους χαρακτήρα είναι στρατηγικής σημασίας αφού στη συνέχεια θα αξιοποιηθούν, με στόχο, μεταξύ άλλων, τη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου αλλά και τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος των νησιωτικών προορισμών στις Κυκλάδες και στα Δωδεκάνησα.

Παρουσιάζοντας τις τρεις κινήσεις, ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος παραδέχθηκε πως ο τουρισμός στα πολλά νησιά της περιοχής κινείται όχι με μία αλλά με περισσότερες ταχύτητες.

Με την πιο γρήγορη ταχύτητα κινούνται Μύκονος και Σαντορίνη, οι οποίες αποτελούν, πλέον, παγκόσμιους προορισμούς και κινούνται με εντελώς δικούς τους ρυθμούς. Ακολουθούν η Ρόδος και η Κως, που αποτελούν τους δύο βασικούς «μαγνήτες» μαζικού τουρισμού, ενώ τα υπόλοιπα νησιά λειτουργούν «δορυφορικά» προσελκύοντας μικρό αριθμό επισκεπτών.

Η πρώτη κίνηση αφορά σε συμφωνία που πέτυχε η Περιφέρεια για τη φιλοξενία Αυστριακών συνταξιούχων στη Ρόδο σε μήνες εκτός της περιόδου αιχμής. Ήδη, φέτος, φιλοξενήθηκαν στο νησί 7.000 Αυστριακοί και το 2016 προβλέπεται να διαμείνουν στη Ρόδο άλλες 6.500, «παράγοντας» συνολικά περί τις 200.000 διανυκτερεύσεις.

Για να «κλειδώσει» η διετής συμφωνία (2015-2016), ο Περιφερειάρχης Γ. Χατζημάρκος εξήγησε πως «χρειάστηκε να φθάσουμε μέχρι το γραφείο του Προέδρου της Αυστρίας, με τον οποίο και συναντηθήκαμε».

Αν για την πρώτη κίνηση απαιτήθηκαν και διπλωματικοί χειρισμοί, για τη δεύτερη κίνηση χρειάστηκε, επιπλέον, να ξεπεραστούν και γεωπολιτικές ανησυχίες αλλά και στερεότυπα. Κι αυτό καθώς η κίνηση αφορούσε στη δημιουργία κοινών τουριστικών «πακέτων» που θα περιλαμβάνουν προορισμούς σε Ελλάδα και Τουρκία.

Η συμφωνία θα υλοποιηθεί το διάστημα από 14 Οκτωβρίου 2015 μέχρι τον Απρίλιο του 2016 και θα απευθύνεται σε πελάτες από χώρες της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης. Το deal αφορά 72.000 επισκέπτες, οι οποίοι θα διαμένουν κάποιες μέρες σε ξενοδοχεία στα μικρασιατικά παράλια (Νταλαμάν) και στη συνέχεια θα περνούν με μικρά πλοία στη Ρόδο, όπου θα παραμένουν για τρεις μέρες, πραγματοποιώντας συνολικά περί τις 200.000 διανυκτερεύσεις.

Η τρίτη κίνηση αφορά σε εκθέματα από το Λούβρο τα οποία θα φιλοξενηθούν στη Ρόδο, ενισχύοντας τους πολιτιστικούς θησαυρούς που θα μπορούν να απολαμβάνουν οι επισκέπτες του νησιού, είτε αυτοί φθάνουν με αεροπλάνο από τις ξένες αγορές, είτε με κρουαζιερόπλοια. Κίνηση η οποία, εκτός των άλλων, ενισχύει τους δεσμούς του νησιού με τη ραγδαία ανερχόμενη γαλλική αγορά.

Η Ρόδος είναι μία από τις «ναυαρχίδες» της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στον τομέα του τουρισμού κι ένας από τους βασικούς «μαγνήτες» προσέλκυσης του λεγόμενου μαζικού τουρισμού που διακινείται μέσω ισχυρών τουρ οπερέιτορ.

Ενδεικτικό του ειδικού βάρους της Ρόδου στον ελληνικό τουρισμό είναι το γεγονός ότι από τις 9.701 ξενοδοχεία με 403.226 δωμάτια και 777.906 κλίνες που λειτουργούσαν συνολικά στην Ελλάδα στο τέλος του 2014 (στοιχεία Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων, ΙΤΕΠ), στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου βρίσκονταν 2.079 μονάδες με 99.583 δωμάτια και 194.332 κλίνες.

Τα 454 από αυτά ανήκουν στις δύο υψηλότερες κατηγορίες (πέντε και τεσσάρων αστέρων), με 50.000 δωμάτια και 100.000 κλίνες, και τα μισά από αυτά βρίσκονται στη Ρόδο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v