Τη σταθερή επιδίωξη της κυβέρνησης να αναδειχθεί η Ελλάδα στους 5 κορυφαίους προορισμούς του κόσμου τα επόμενα χρόνια επαναβεβαίωσε η Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης αρμόδια για θέματα τουρισμού, Έλενα Κουντουρά, ανοίγοντας τις εργασίες του 14ου συνεδρίου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων ΣΕΤΕ που ξεκίνησε πριν από δύο ώρες.
Μεταξύ άλλων η Υπουργός Τουρισμού τόνισε πως η προσπάθεια για την προσέλκυση επενδύσεων θα γίνει κυρίως μέσω των δύο μονάδων που διαθέτει ήδη το Υπουργείο για αυτό το σκοπό η μία από τις οποίες λειτουργεί ως υπηρεσία μιας στάσης.
Προανήγγειλε ταυτόχρονα την διεύρυνση των προγραμμάτων Κοινωνικού τουρισμού με ιδιαίτερη έμφαση στις ευπαθείς ομάδες και άτομα με ειδικές ανάγκες.
Η εταιρεία ανάπτυξης και προβολής του Δήμου της Αθήνας
Μοντέλο για την συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα χαρακτήρισαν οι ομιλητές του συνεδρίου την εταιρεία ανάπτυξης και τουριστικής προβολής του Δήμου της Αθήνας (ΕΑΤΑ). Όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά, εκπροσωπώντας την ΕΑΤΑ, οι Γεννηματάς και Γαληνός, η εταιρεία προωθεί ήδη ένα νέο στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη του τουρισμού της Αθήνας και ταυτόχρονα ένα σχέδιο δράσης με σειρά εκδηλώσεων και επιμέρους δράσεων που θα αναπτυχθεί το 2015-2016. Μεταξύ αυτών προανήγγειλαν την αναβάθμιση του διαδικτυακού τόπου της Αθήνας με την επωνυμία «This is Athens» η οποία θα παρουσιαστεί επίσημα τις επόμενες εβδομάδες.
Οι εκπρόσωποι της ΕΑΤΑ ανέφεραν χαρακτηριστικά δύο περιπτώσεις που συνέβαλλαν αποφασιστικά στην αναστροφή του αρνητικού κλίματος δημοσιότητας που είχε διαμορφωθεί για την ελληνική πρωτεύουσα τα προηγούμενα χρόνια.
Η μία από αυτές είναι η TVX, εκδήλωση που συγκέντρωσε ταξιδιωτικούς bloggers από όλο τον κόσμο και συνέβαλλε να παραχθεί μεγάλο εύρος θετικής δημοσιότητας για την πόλη. Η δεύτερη αφορά την Travel Trade Athens ένα workshop που οργάνωσε η αναπτυξιακή εταιρεία του δήμου της Αθήνας για να φέρει σε επαφή ξένους ταξιδιωτικούς πράκτορες με τουριστικούς και άλλους επιχειρηματίες της Αθήνας. Όπως αναφέρθηκε χαρακτηριστικά στην τελευταία διοργάνωση πραγματοποιήθηκαν 3000 επαγγελματικές συναντήσει με ξένους και Αθηναίους επιχειρηματίες.
Ο Γενικός Διευθυντής της εταιρείας Marketing Greece Ιωσήφ Πάρσαλης ανέφερε τις πρωτοβουλίες που ανέλαβε η εταιρεία σε συνεργασία με την ΕΑΤΑ, τον ΣΕΤΕ, το ΞΕΕ, το Αεροδρόμιο της Αθήνας και την Aegean με στόχο να αναβαθμιστεί η εικόνα της ελληνικής πρωτεύουσας διεθνώς.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά από τις ενέργειες επικοινωνίας που πραγματοποιήθηκαν για λογαριασμό της πόλης παράχθηκε δημοσιότητα η αξία της οποίας υπολογίζεται σε 12 εκατ. ευρώ από το 2013 έως σήμερα.
Προανήγγειλε επιπλέον την διοργάνωση σειρά εκδηλώσεων στην Αθήνα στις 31/10, παγκόσμια ημέρα πόλεων, η οποία θα αποτελέσει μέρος της σταδιακής παρουσίασης του νέου διαδικτυακού τόπου της ΕΑΤΑ.
«Ποιοι είναι οι πελάτες μας;»
Απαντώντας στο ερώτημα, «Ποιοι είναι οι πελάτες μας» ο επιστημονικός διευθυντής του Ινστιτούτου ΣΕΤΕ (SETE Intelligence) Άρης Ίκκος, ανέφερε μεταξύ άλλων τα αποτελέσματα διεθνούς έρευνας που βασίστηκε στα στοιχεία του 2013 σύμφωνα με τα οποία οι ταξιδιώτες που επισκέφτηκαν την Ελλάδα αγοράζοντας ως βασικό προϊόν πακέτο «Ήλιος και Θάλασσα» ανήλθαν σε 9 εκατ. ευρώ, πραγματοποίησαν 89 εκατ. διανυχτερεύσεις και η συνολική τους δαπάνη (συνολικό κόστος ταξιδιού) ανήλθε σε 9 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία η μέση δαπάνη του ταξιδιού προς Ελλάδα έφτασε τα 1057 ευρώ ενώ οι ταξιδιώτες που προέρχονταν από την Ευρώπη δαπάνησαν κατά μέσο όρο 1011 ευρώ.
Όπως προκύπτει από τα ίδια στοιχεία το 57% των ξένων που επισκέπτονται τη χώρα μας για αναψυχή (ήλιος και θάλασσα» προέρχονται από την ανώτερη εισοδηματική τάξη.