Η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών σε τρεις διαγωνισμούς (ΟΛΠ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO-εταιρεία τροχαίου υλικού ΟΣΕ) πριν τα τέλη του 2015 και η προώθηση σειράς ρυθμίσεων αποτελούν τις άμεσες προτεραιότητες της νέας κυβέρνησης στο μέτωπο των ιδιωτικοποιήσεων. Η νέα κυβέρνηση θα κληθεί, επίσης να κλείσει εκκρεμότητες που σέρνονται επί χρόνια ώστε να προχωρήσουν οι υπόλοιποι διαγωνισμοί, ενώ ταυτόχρονα να παραδώσει το σχέδιο για το νέο ταμείο αξιοποίησης της κρατικής περιουσίας το οποίο υποτίθεται πως θα αντικαταστήσει το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ).
Μια γεύση για το τι θα αντιμετωπίσει πήραν οι πολίτες από τις προεκλογικές αντιδράσεις ακόμα και για δρομολογημένες υποθέσεις, όπως η οριστικοποίηση των κεντρικών συμβάσεων παραχώρησης (Master Concession). Η υπόθεση θεωρείται "αιτία πολέμου" από όσους αντιδρούν στην ιδιωτικοποίηση των ΟΛΠ και ΟΛΘ, όπως προκύπτει από την ανταλλαγή ανακοινώσεων μεταξύ του πρώην αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας Θεοδ. Δρίτσα με τον πρόεδρο του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) Στέργιο Πιτσιόρλα.
Για να υποβληθούν δεσμευτικές προσφορές για το 51% του ΟΛΠ μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου και για το αντίστοιχο ποσοστό του ΟΛΘ μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου πρέπει, όμως, να κλείσουν και άλλα μέτωπα. Επιπλέον, μέχρι το τέλος του έτους προβλέπεται, σύμφωνα με το μνημόνιο, να υποβληθούν δεσμευτικές προσφορές και για τις ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO. Μια πρόχειρη ανάγνωση της λίστας εκκρεμοτήτων στους δύο τελευταίους διαγωνισμούς πείθει και τον πλέον καλόπιστο πως η τήρηση του συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος απαιτεί τιτάνια προσπάθεια. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν δεδομένη τη νέα παράταση.
Για την πώληση των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO απαιτούνται ρυθμίσεις που ξεκινούν από την πρόσληψη συμβούλου που θα αποτιμήσει την αξία του τροχαίου υλικού της ROSCO που δεν χρησιμοποιείται και φτάνουν μέχρι την επιστροφή 40 εκατ. ευρώ από το δημόσιο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή την υπογραφή σειράς συμβάσεων. Υπενθυμίζεται πως αρχικό ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχαν δείξει η κοινοπραξία των Ρωσικών Σιδηροδρόμων με την ΓΕΚ/ΤΕΡΝΑ, η ρουμανική GFR και οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι.
Στη μάχη για τον ΟΛΠ έχουν απομείνει η κινεζική Cosco, η δανέζικη APM Terminals και η Internactional Container Terminal Services από τις Φιλιππίνες. Από το περασμένο καλοκαίρι οκτώ όμιλοι έχουν περάσει στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για τον ΟΛΘ. Πρόκειται για την APM Terminals, την Deutsche Invest Equity Partners, την GmbH, την ελβετική Duferco Participations Holding S.A., την International Container Terminal Services, την ιαπωνική Mitsui & Co., Ltd., την P&O Steam Navigation Company (του ομίλου DP World από το Ντουμπάι), την κοινοπραξία των ρωσικών σιδηροδρόμων με τον όμιλο ΓΕΚ/ΤΕΡΝΑ και την τουρκική Yilport Holding.
Αμεσα καλείται να κλείσει η νέα κυβέρνηση και τις εκκρεμότητες για την οριστικοποίησης της συμφωνίας παραχώρησης 14 περιφερειακών αεροδρομίων σε σχήμα υπό τη γερμανική Fraport, αλλά και του Αστέρα Βουλιαγμένης. Βουνό είναι και τα ανοικτά θέματα στην υπόθεση του Ελληνικού, καθώς ξεκινούν από την αδειοδότηση καζίνο εντός του ακινήτου και φτάνουν μέχρι το Ειδικό Χωροταξικό Σχέδιο.