Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Στα κάγκελα» οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές

Επιστολή διαμαρτυρίας των διαμεσολαβητών προς την Τράπεζα της Ελλάδος. Tα παράπονα παραγόντων της αγοράς για αθέμιτες πρακτικές και ο αντίλογος της «άλλης πλευράς». Ποια θέση παίρνει η International Life.

«Στα κάγκελα» οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές

Την προηγούμενη εβδομάδα το Euro2day.gr είχε δημοσιεύσει από τη στήλη «Χαμαιλέων» το σχόλιο «Η ασφάλιση αυτοκινήτου έγινε... «πρώτο θέμα» αναφερόμενο:

α) Πρώτον στην εμπορική συμφωνία μεταξύ της κυριακάτικης εφημερίδας «Πρώτο Θέμα» και της γνωστής ασφαλιστικής εταιρείας International Life, προκειμένου να προσφέρεται μέσω κουπονιών του εντύπου μηνιαίο ασφαλιστήριο συμβόλαιο αυτοκινήτου.

β) Και δεύτερον, στις γενικότερες αντιδράσεις που έχουν προκύψει κατά τα τελευταία χρόνια στις τάξεις των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών σε σχέση με μια σειρά πρακτικών που υιοθετούν οι ασφαλιστικές εταιρείες προκειμένου να διαθέσουν τα προϊόντα τους.

Χθες, η Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος (ΕΑΔΕ) κάλεσε εγγράφως την εποπτεύουσα αρχή (Τράπεζα της Ελλάδος) να διερευνήσει τη νομιμότητα της πώλησης ασφαλιστικών υπηρεσιών μέσω εφημερίδων -και να παρέμβει άμεσα στην περίπτωση που κριθεί ότι παραβιάζεται η ασφαλιστική νομοθεσία-, συμπληρώνοντας πως «η εμπλοκή της ασφάλισης στον ανταγωνισμό εμπορικών επιχειρήσεων θα οδηγήσει με βεβαιότητα στην υποβάθμιση της υπηρεσίας και στην ανάδειξη της τιμής ως κυρίαρχου παράγοντα επιλογής».

Ανάλογη θέση έλαβε και δημοσίευμα της ιστοσελίδας insurance-eea.gr που ελέγχεται από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο της Αθήνας, σημειώνοντας μεταξύ άλλων: «Όπως θεωρήσαμε σφάλμα τον κακό τρόπο άσκησης του Bancassurance με την εφαρμογή μεθόδων εκτός ορίων του υγιούς ανταγωνισμού, όπως είναι λάθος οι ιντερνετικές πωλήσεις των σύνθετων προϊόντων, έτσι θεωρούμε λάθος προσανατολισμό την αναζήτηση πωλήσεων με διάφορες εναλλακτικές μεθόδους που δεν είναι ανθρωποκεντρικές και εστιασμένες στη διαμεσολάβηση.

Τα κουπόνια στις εφημερίδες, οι πωλήσεις μέσω σούπερ μάρκετ και πολλά άλλα, αποτελούν διάσπαση από τον στόχο και πειραματική προσέγγιση σοβαρού ασφαλιστικού επαγγέλματος που σωστά, πιστοποιημένα και με εμπειρία μπορεί να προωθεί στους πολίτες τα ασφαλιστικά προϊόντα».

Τέλος, ο Πανελλήνιος Σύμβουλος Ασφαλιστικών Συμβούλων υποστηρίζει πως συγκεντρώνει στοιχεία για τυχόν περιπτώσεις αθέμιτου ανταγωνισμού στον χώρο των τραπεζοασφαλειών.

Η κόντρα και ο αντίλογος

Γενικότερα, μεγάλο ποσοστό των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών διαμαρτύρεται καθώς πέρα από τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης, καλείται να αντιμετωπίσει και μια σειρά μεθόδων πωλήσεων από τις ασφαλιστικές εταιρείες, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται:

α) Η διάθεση σύνθετων προϊόντων μέσω του διαδικτύου.
β) Η πώληση ασφαλιστικών προϊόντων με αθέμιτες -όπως υποστηρίζουν- πρακτικές από ορισμένες τράπεζες.
γ) Η προσπάθεια σύναψης ασφαλιστικών συμβολαίων μέσα από εμπορικά καταστήματα και τελευταία
δ) Η προώθηση ασφαλιστικών εργασιών μέσα από τα κουπόνια εφημερίδων.

Από την άλλη πλευρά, πολλές ασφαλιστικές εταιρείες υποστηρίζουν πως οι τρόποι προώθησης των προϊόντων τους μέσω εναλλακτικών δικτύων τηρούν στο ακέραιο τα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία, προστατεύουν πλήρως τα συμφέροντα των ασφαλισμένων και αποσκοπούν στη μείωση των τιμολογίων προκειμένου οι πελάτες να μπορούν να ασφαλιστούν σε περιόδους έντονης οικονομικής ύφεσης, όπως η τρέχουσα.

Αρκετές από αυτές μάλιστα, υποστηρίζουν πως σε πολλές περιπτώσεις τα δίκτυά τους ωφελούνται έμμεσα από τέτοιες συμφωνίες (π.χ. δυνατότητα πώλησης στο νέο πελατολόγιο πρόσθετων προϊόντων) και ότι συχνά οι αντιδράσεις που παρατηρούνται οφείλονται σε ελλιπή γνώση και παρερμηνείες.

Τι απαντά η International Life

Ύστερα από τις αντιδράσεις που προκάλεσε η προσφορά μέσω εφημερίδας εκπτωτικού κουπονιού για ασφάλιση αυτοκινήτου, ο Group CEO της εταιρείας International Life κ. Γιάννης Μπράβος προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
«Η International Life στηρίζει και στηρίζεται στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση εδώ και 59 χρόνια. Η εταιρία ανέκαθεν φροντίζει ώστε κάθε ενέργειά της να είναι σύμφωνη με τις κανονιστικές αρχές και ιδιαίτερα τις Πράξεις 30 και 31 της Τράπεζας της Ελλάδος.

Στο πλαίσιο αυτό και μέσω της προωθητικής ενέργειας της εφημερίδας Πρώτο Θέμα, σκοπός της International Life είναι η ενίσχυση των δικτύων πωλήσεων με πελάτες που τυχόν θα προκύψουν. Με τον τρόπο αυτό η εταιρία απαντά σε ένα χρόνιο αίτημα των δικτύων πωλήσεων για ενεργή υποστήριξη στην εξεύρεση υποψήφιων πελατών. Η συνεργασία με το Πρώτο Θέμα»ενισχύει τη στρατηγική της εταιρίας για εξυπηρέτηση, στήριξη και ενίσχυση της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, ενώ παράλληλα προσφέρει οικονομικές λύσεις ασφάλισης αυτοκινήτου στους Έλληνες καταναλωτές σε μία δύσκολη οικονομική και κοινωνική συγκυρία».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v