Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οριστικά στη Fraport τα 14 αεροδρόμια

Τέλος στο σίριαλ της πώλησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων βάζει απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής, η οποία δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ.

Οριστικά στη Fraport τα 14 αεροδρόμια

Χωρίς καμία αλλαγή εγκρίθηκε, παραμονές Δεκαπενταύγουστου από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ), η υπογραφή της σύμβασης με το σχήμα υπό τη γερμανική Fraport για την παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Παρά τις αρχικές εξαγγελίες της κυβέρνησης περί ακύρωσης της συμφωνίας, τις δηλώσεις που ακολούθησαν περί μεγάλων αλλαγών στη σύμβαση παραχώρησης, το ΚΥΣΟΙΠ ενέκρινε όσα είχε αρχικώς προωθήσει η διοίκηση του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ).

Υπενθυμίζεται πως με βάση την προκήρυξη του διαγωνισμού, τα 14 αεροδρόμια είχαν χωριστεί σε δύο ομάδες των επτά. Η κοινοπραξία της Fraport κατέθεσε την υψηλότερη προσφορά και για τις δύο ομάδες, με το συνολικό εφάπαξ τίμημα να προσεγγίζει το 1,3 δισ. ευρώ. Στην πρώτη ομάδα περιλαμβάνονται τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου και Καβάλας. Η δεύτερη ομάδα απαρτίζεται από τους αερολιμένες Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.

Η συμφωνία με τη γερμανική πλευρά θεωρείται πάντως συμφέρουσα καθώς η Fraport προσέφερε πολλαπλάσιο τίμημα έναντι τις αποτίμησης του συμβούλου που είχε προσλάβει το ΤΑΙΠΕΔ. Μάλιστα, είχε υπάρξει και σχετική εισαγγελική έρευνα προκειμένου να διαπιστωθεί γιατί η αποτίμηση ήταν τόσο χαμηλή. Η προηγούμενη διοίκηση του Ταμείου είχε βασιστεί και σε μελέτη σύμφωνα με την οποία στο αρχικό τίμημα των Γερμανών πρέπει να προστεθεί η ετήσια αμοιβή ποσού 22,9 εκατ. ευρώ για κάθε έτος της 40ετούς παραχώρησης (δηλαδή 920 εκατ. ευρώ) και το ποσοστό 28,6% επί των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA), το οποίο θα μπαίνει επί 37 χρόνια από τα αεροδρόμια στα κρατικά ταμεία και εκτιμάται συνολικά σε 5,3 δισ. ευρώ.

Δηλαδή το όφελος, με όρους ονομαστικής αξίας, είχε υπολογιστεί σε 7,42 δισ. ευρώ και σε 2.07 δισ. ευρώ με βάση την παρούσα αξία. Πρόσθετο όφελος 330 εκατ. ευρώ προκύπτει από τα έργα αναβάθμισης που θα προχωρήσει, κατά δήλωσή του, ο παραχωρησιούχος στα πρώτα τέσσερα χρόνια εκμετάλλευσης, ενώ για το σύνολο των 40 ετών δρομολογούνται επενδύσεις 1,4 δισ. ευρώ.

Η υπογραφή της σύμβασης με τον γερμανικό όμιλο συμπεριλαμβανόταν στους όρους του νέου μνημονίου με τους δανειστές, όπως και η προώθηση τεσσάρων άλλων διαγωνισμών του ΤΑΙΠΕΔ (ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και εταιρεία τροχαίου υλικού ΟΣΕ).

Fraport: Δεν έχουμε υπογράψει με την κυβέρνηση

Η γερμανική Fraport δηλώνει από την πλευρά της πως εξακολουθεί να βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την ελληνική κυβέρνηση για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, διαψεύδοντας δημοσίευμα σύμφωνα με το οποίο έχει ήδη κλείσει η συμφωνία.

"Η ελληνική κυβέρνηση έχει λάβει μια απόφαση που αποτελεί τη βάση για περαιτέρω διαπραγματεύσεις", ανέφερε στο Reuters εκπρόσωπος της Fraport, προσθέτοντας πως δεν έχουν υπογραφεί ακόμα συμβόλαια.

 

***Το ΦΕΚ με την απόφαση της κυβέρνησης επισυνάπτεται στη στήλη "Συνοδευτικό Υλικό"

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v