Aκόμη και αν η Γκαζπρόμ ολοκληρώσει την κατασκευή του Turkish Stream και των κλάδων του στα ελάχιστα χρονικά όρια που έχει δηλώσει, δεν συντρέχει κανένας λόγος να λειτουργήσει πιο νωρίς ο αγωγός ΤΑΡ, η κατασκευή του οποίου θα ακολουθήσει το συμφωνημένο πρόγραμμα.
Τα παραπάνω περιλαμβάνονται σε δηλώσεις του υπεύθυνου επικοινωνίας της Socar Nizamaddin Guliyev, ο οποίος κλήθηκε να σχολιάσει εκτιμήσεις αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου, ο οποίος περιλαμβάνει τους αγωγούς ΤΑΝΑΡ στο τουρκικό έδαφος και ΤΑΡ σε Ελλάδα, Αλβανία και Ιταλία.
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της αζέρικης εταιρείας, ο αγωγός ΤΑΝΑΡ θα παραδοθεί έτοιμος για λειτουργία τον Ιούλιο του 2018 και ο ΤΑΡ στις αρχές του 2020.
Έτσι, ο πρώτος θα αρχίσει να προμηθεύει την Τουρκία ποσότητες φυσικού αερίου (6 δισ. κυβικά μέτρα το χρόνο) από αυτή την ημερομηνία, βάσει της σύμβασης που έχει υπογράψει η εταιρεία του ΤΑΝΑΡ με την τουρκική ΒΟΤΑS, ενώ σε δεύτερη φάση οι ποσότητες θα αυξηθούν με αυτές που προορίζονται για τις ευρωπαϊκές χώρες.
Ωστόσο αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία από τις δηλώσεις του εκπροσώπου της Socar, είναι το πώς αντιμετωπίζει την προοπτική κατασκευής του ρωσικού αγωγού, καθώς ο τελευταίος σύμφωνα με αναλυτές θα είναι ευθέως ανταγωνιστικός του ΤΑΡ.
Σύμφωνα λοιπόν με τον κ. Guliyev, δεν υφίσταται λόγος επίσπευσης των εργασιών στους αγωγούς του Νότιου Διαδρόμου, ώστε να «προλάβουν» τον ρωσικό αγωγό ακόμη και αν ο τελευταίος κατασκευαστεί μέχρι το τέλος του 2016, όπως έχει δηλωθεί αρμοδίως.
Το γεγονός είναι σύμφωνα με τον ίδιο, ότι όλη η ποσότητα των 16 δισ. κυβικών μέτρων που θα μεταφέρει ο Νότιος Διάδρομος στην πρώτη φάση λειτουργίας του (10 δισ. για τις ευρωπαϊκές χώρες και 6 δισ. για την Τουρκία) έχουν συμφωνηθεί με αγοραστές και μάλιστα με συμβόλαια 25ετίας.
Με άλλα λόγια καταλήγει ο ίδιος, ο Νότιος Διάδρομος δεν πρόκειται να επηρεαστεί από τις παραδόσεις ρωσικού αερίου μέσω του αγωγού Turkish Stream.