Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αμεσα μέτρα για αποφυγή του μπλακ άουτ ζητούν οι μεταφορείς

Με γεωμετρική πρόοδο θα επιδεινωθεί η κατάσταση στον τομέα των μεταφορών και στην τροφοδοσία της αγοράς υποστηρίζουν οι εκπρόσωποι του κλάδου. Τι ζήτησαν από το υπουργείο Οικονομίας. Προβλήματα με καύσιμα, διόδια, ακτοπλοΐα και ασφαλιστήρια.

Αμεσα μέτρα για αποφυγή του μπλακ άουτ ζητούν οι μεταφορείς

Εικόνα απελπισίας μετέφεραν το βράδυ της Τρίτης στον υπουργό Οικονομίας Γιώργο Σταθάκη οι εκπρόσωποι του κλάδου μεταφορών, οι οποίοι διαμαρτύρονται επειδή εδώ και πέντε μήνες δεν έχουν καταφέρει να συναντήσουν τον αρμόδιο αναπληρωτή υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη.

Υποστήριξαν η κατάσταση θα επιδεινωθεί με γεωμετρική πρόοδο τις επόμενες ημέρες, αλλά ενημερώθηκαν πως οι προτάσεις που κατέθεσαν δεν πρόκειται να ενσωματωθούν στη νέα Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) που ετοιμάζεται για την τραπεζική αργία.

Αναφέρεται το παράδειγμα μεγάλης εταιρείας διανομών η οποία πριν κλείσουν οι τράπεζες πραγματοποιούσε περίπου 800 διανομές ημερησίως και από την προηγούμενη εβδομάδα πραγματοποιεί περί τις 150. Ηδη ακτοπλοϊκές διαμηνύουν στους επαγγελματίες των μεταφορών πως θα δέχονται συναλλαγές μόνο σε μετρητά από τις επόμενες ημέρες.

«Οι παραγγελίες που έρχονται αυτές τις ημέρες από εξωτερικό έχουν γίνει προ της τραπεζικής αργίας και γι’ αυτό η κατάσταση δεν έχει ακόμα εκτροχιαστεί» λέει στο Euro2day.gr ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ) Πέτρος Σκουλικίδης. Τώρα "έχει χαθεί η πίστη" τονίζει και συνεπώς όλοι θέλουν προκαταβολή σε μετρητά το σύνολο του ποσού μιας παραγγελίας. Ο ίδιος τονίζει πως προβλήματα δεν αντιμετωπίζουν μόνο οι εισαγωγείς, αλλά και οι εξαγωγικές εταιρείες.

Ο κ. Σκουλικίδης επανέλαβε κατά την προχθεσινή συνάντηση με τον κ. Σταθάκη τα αιτήματα που είχε καταθέσει η ΠΣΧΕΜ και με επιστολή προς τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα. Συγκεκριμένα «να δοθεί εντολή στα πρατήρια που ανήκουν στα ΕΛΠΕ και στη MOTOROIL να εφοδιάζουν τα φορτηγά Δημοσίας Χρήσεως με πετρέλαιο, με την εγγύηση του κράτους», «να επιτραπεί η ελεύθερη διέλευση των Φ.Δ.Χ. από τους σταθμούς διοδίων των αυτοκινητοδρόμων» και «να επιτραπεί η ελεύθερη είσοδος στα πλοία, με την εγγύηση του κράτους». Ο πρόεδρος της ΠΣΧΕΜ υποστηρίζει πως «δεν είμαστε κοινωνία αγγέλων και σίγουρα θα υπάρξουν αετονύχηδες». Όμως «δεν είμαστε όλοι αλήτες και είναι προτιμότερη η πιθανή, μικρή, ζημιά του κράτους από το μπλακ άουτ στις μεταφορές».

Ο κ. Σκουλικίδης υποστηρίζει πως εκτός από τα προβλήματα με τα διόδια και τα καύσιμα υπάρχει σοβαρό πρόβλημα και με την ασφάλιση των φορτηγών Δ.Χ. γιατί οι ιδιοκτήτες θα κληθούν να πληρώσουν μετρητά. Προχθές στο υπουργείο τους προέτρεψαν να χρησιμοποιήσουν τα συστήματα συναλλαγών μέσω Διαδικτύου (web banking) των τραπεζών, αλλά αρκετοί ιδιοκτήτες δε διαθέτουν πρόσβαση σε τέτοιες υπηρεσίες.

Στη συνάντηση με τον Γιώργο Σταθάκη οι μεταφορείς υποστήριξαν πως το κόστος για τα λειτουργικά έξοδα και μόνο ενός δρομολογίου μεταξύ Ελλάδας και Κεντρικής Ευρώπης, κυμαίνεται από 4.000 μέχρι 5.000 ευρώ, ποσό που δεν δύναται να καταβάλει κανείς τοις μετρητοίς.

Επίσης, τόνισαν τον υπαρκτό κίνδυνο ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των αλλοδαπών οχημάτων έναντι των ελληνικών, κάτι το οποίο θα είναι και η χαριστική βολή για τον κλάδο, που μαστίζεται από τον αθέμιτο ανταγωνισμό εδώ και χρόνια. Τέλος αναφέρθηκαν στο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν δεκάδες οδηγοί φορτηγών, οι οποίοι έχουν «εγκλωβιστεί» στις ξένες χώρες, καθώς δεν διαθέτουν σε ρευστό τα απαραίτητα χρήματα για να επιστρέψουν στις οικογένειές τους.

Απαντήσεις, πάντως, δεν πήραν. Μάλιστα ορισμένοι από τους παρευρισκόμενους υποστηρίζουν πως η συνάντηση πραγματοποιήθηκε με την πεποίθηση πως οι τράπεζες θα άνοιγαν την Τρίτη. Κυβερνητικά στελέχη εμφανίζονταν να υποστηρίζουν πως από χθες οι μεταφορείς θα μπορούσαν να καταθέτουν επιταγές (που έληγαν χθες) στην τράπεζα, κάτι που φυσικά δεν συνέβη.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v