Randstad: Σας θέλουμε και εκτός ωραρίου λένε οι εργοδότες

Το 59% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα δηλώνει ότι ο εργοδότης τους απαιτεί να είναι διαθέσιμοι και πέρα από το ωράριο εργασίας. Την ίδια στιγμή αύξηση 9% εμφανίζει ο φόβος της απώλειας εργασίας, ενώ μείωση 5% καταγράφει η αισιοδοξία για εύρεση εργασίας.

Randstad: Σας θέλουμε και εκτός ωραρίου λένε οι εργοδότες

Λιγότερο αισιόδοξοι εμφανίζονται στο δεύτερο τρίμηνο του 2015 οι Έλληνες σε ότι αφορά την εύρεση εργασίας, ενώ αυξάνεται και ο αριθμός αυτών που φοβούνται ότι θα χάσουν τη δουλειά τους. Την ίδια στιγμή, έξι στους δέκα δηλώνουν ότι ο εργοδότης τους απαιτεί να είναι διαθέσιμοι και πέρα από το ωράριο εργασίας.

Αυτά προκύπτουν από την τριμηνιαία έρευνα Workmonitor της Randstad Hellas που αποτυπώνει τις τάσεις της αγοράς εργασίας στην Ελλάδα. Για το δεύτερο τρίμηνο του 2015 η έρευνα εστιάζει τόσο στον προσωπικό χρόνο των εργαζομένων όπως αυτός διαμορφώνεται σε σχέση με το ωράριο εργασίας τους, όσο και στην εργασιακή ικανοποίηση των Ελλήνων εργαζομένων, ενώ παράλληλα ερευνά τον τριμηνιαίο δείκτη κινητικότητας των εργαζομένων.

Εργασία και προσωπικός χρόνος

Όπως σημειώνεται στην έρευνα, σήμερα η τεχνολογία μας επιτρέπει να παραμένουμε συνδεδεμένοι με τη δουλειά μας οπουδήποτε και οποιαδήποτε στιγμή. Το ερώτημα που τίθεται ωστόσο είναι τι συνέπειες έχει αυτό στην ισορροπία που πρέπει να υπάρχει, ανάμεσα στον χρόνο εργασίας και προσωπικής ζωής.

Σύμφωνα με τα τελευταία ευρήματα της έρευνας Workmonitor της Randstad, το 59% των ερωτηθέντων στην Ελλάδα δήλωσε ότι ο εργοδότης τους απαιτεί να είναι διαθέσιμοι πέρα από το ωράριο εργασίας.

Από αυτούς το 55% ισχυρίζεται ότι δεν έχουν πρόβλημα να χειρίζονται θέματα δουλειάς στον προσωπικό τους χρόνο, ενώ το 62% παρατηρεί και τους συναδέλφους του να κάνουν το ίδιο. Μάλιστα το 70% απαντά άμεσα σε τηλέφωνα και email που αφορούν τη δουλειά, πέραν του καθορισμένου ωραρίου, ενώ το 76% απαντά σε αυτά μόνο όταν είναι εφικτό.

Εργασία και διακοπές

Το 53% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι ο εργοδότης τους περιμένει από εκείνους να είναι διαθέσιμοι και κατά τη διάρκεια των διακοπών τους στο τηλέφωνο ή να απαντούν σε email.

Ωστόσο, το 43% δήλωσε ότι επιλέγει να χειριστεί θέματα που αφορούν τη δουλειά κατά το διάστημα των διακοπών γιατί του αρέσει να κρατά επαφή και το 49% παρατηρεί και τους συναδέλφους του να κάνουν το ίδιο.

Αναφορικά με την ελληνική πραγματικότητα, οι Έλληνες εργαζόμενοι δήλωσαν ότι σε περίοδο διακοπών μπορούν αρκετά εύκολα να αποσυνδεθούν από τα θέματα δουλειάς και σε ποσοστό 48% νιώθουν πίεση από το γεγονός ότι πρέπει να απαντούν σε τηλέφωνα και email κατά τη διάρκεια των διακοπών τους.

Εργασία και προσωπικά θέματα

Αντιστρόφως, η διαχείριση προσωπικών θεμάτων στο χώρο εργασίας αποτέλεσε επίσης σημείο ενδιαφέροντος της έρευνας, με το 47% των Ελλήνων να δηλώνει ότι μερικές φορές χειρίζονται προσωπικά θέματα σε ώρες γραφείου.

Ο «Δείκτης Κινητικότηταs» συνεχίζει να αυξάνεται

Το ίδιο διάστημα (δεύτερο τρίμηνο) ο «Δείκτης Κινητικότητας» της Randstad για την αγορά εργασίας, που αξιολογεί την ετοιμότητα των εργαζομένων να αλλάξουν επάγγελμα μέσα στους επόμενους 6 μήνες, σημειώνει αύξηση. Ο δείκτης βασίζεται στην υπάρχουσα εργασιακή ικανοποίηση, τον φόβο απόλυσης, την ανάγκη των εργαζομένων για νέες προσωπικές προκλήσεις και το επίπεδο αισιοδοξίας ότι θα βρουν δουλειά αλλού.

Ειδικότερα, ο «Δείκτης Κινητικότητας» για την Ελλάδα σημειώνει αύξηση για τρίτο συνεχές τρίμηνο, από 99 στο τέταρτο τρίμηνο του 2014, σε 103 στο πρώτο του 2015 και 105 στο δεύτερο, δηλώνοντας ότι οι εργαζόμενοι εξακολουθούν να προσδοκούν ότι θα εργάζονται κάπου αλλού κατά το επόμενο εξάμηνο.

Ο Δείκτης Παγκόσμιας Κινητικότητας επίσης αυξήθηκε, από 109 κατά το πρώτο τρίμηνο του 2015, σε 110 κατά το δεύτερο, με τις χώρες που παρουσιάζουν την πιο σημαντική αύξηση να είναι η Τουρκία (+9), οι Η.Π.Α (+8), η Ιαπωνία (+6) και η Νορβηγία (+5), ενώ οι χώρες με τη μεγαλύτερη πτώση είναι η Ουγγαρία (-8), η Πορτογαλία (-6) καθώς και η Αυστρία (-5).

Η αισιοδοξία για ανεύρεση εργασίας στην Ελλάδα μειώνεται

Στον αντίποδα ωστόσο, μειώνεται η αισιοδοξία των Ελλήνων εργαζομένων για ανεύρεση εργασίας. Έτσι, αν και ο «Δείκτης Κινητικότητας» σημείωσε αύξηση το δεύτερο τρίμηνο του 2015 και το 51% των Ελλήνων ερωτηθέντων αναμένει ότι θα είναι σε θέση να βρει μια ανάλογη εργασία μέσα στους επόμενους έξι μήνες (μείωση κατά 5% από το πρώτο τρίμηνο), είναι σημαντικό πως αυτό το τρίμηνο, το 52% των εργαζομένων δηλώνει ότι, εφόσον παραστεί ανάγκη, θα μπορούσε να εργαστεί και σε διαφορετική δουλειά (αύξηση κατά 6% από το πρώτο τρίμηνο).

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 35% των ερωτηθέντων αναζητά εργασία (μείωση 2% συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2015), από τους οποίους το μεγαλύτερο ποσοστό (40%) ανήκει στο ηλικιακό γκρουπ 25-34.

Ο φόβος της απώλειας εργασίας αυξάνεται

Ταυτόχρονα σημαντική αύξηση εμφανίζει ο φόβος των εργαζομένων να χάσουν τη δουλειά τους. Στην ερώτηση πόσο πιθανή θεωρείτε την απώλεια εργασίας σας ή τη μη ανανέωση του συμβολαίου σας στο επόμενο διάστημα, το 44% των ερωτηθέντων απάντησε ότι είναι πολύ πιθανό, πράγμα που δείχνει αύξηση της τάξης του 9% από το πρώτο τρίμηνο του 2015. Στους άνδρες ο φόβος απώλειας εργασίας είναι 45%, ελάχιστα μεγαλύτερος από το αντίστοιχο ποσοστό για τις γυναίκες (43%).

Εργασιακή Ικανοποίηση

Σύμφωνα με τα ευρήματα του Workmonitor, η εργασιακή ικανοποίηση στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 3% από το προηγούμενο τρίμηνο, φτάνοντας το 63%. Ως πιο ικανοποιημένοι εμφανίζονται οι εργαζόμενοι στον τομέα της εξόρυξης και στις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, με ποσοστό ικανοποίησης 67%. Με αντίστοιχο ποσοστό ικανοποίησης (67%) εμφανίζεται το ηλικιακό γκρουπ 35-44, με τις γυναίκες να αγγίζουν ποσοστό 65%, ενώ οι άνδρες 59%.

Η ποσοτική έρευνα διεξάγεται μέσω on-line ερωτηματολογίου και το δείγμα αποτελείται από άτομα ηλικίας 18 - 65 ετών, που εργάζονται τουλάχιστον 24 ώρες την εβδομάδα σε μία αμειβόμενη εργασία (όχι αυτοαπασχολούμενοι). Το εύρος δείγματος στην Ελλάδα ήταν 405 συνεντεύξεις, οι οποίες διεξήχθησαν από την Survey Sampling International. Η έρευνα για το δεύτερο τρίμηνο του 2015 διεξήχθη μεταξύ 17 Απριλίου και 4 Μαΐου 2015.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v