Τις επιπτώσεις που έχει στην ταξιδιωτική αγορά της Γερμανίας το οικονομικό περιβάλλον που διαμορφώνεται στην ισχυρότερη οικονομία της Ευρωζώνης αποτυπώνουν τα στοιχεία πωλήσεων των ισχυρότερων «παικτών» της γερμανικής αγοράς. Περιγράφουν το φρενάρισμα του ρυθμού ανάπτυξης των «μεγάλων» της γερμανικής ταξιδιωτικής αγοράς και, ταυτόχρονα, προϊδεάζουν για σκλήρυνση της στάσης των Γερμανών τουρ οπερέϊτορ στις διαπραγματεύσεις τους με τους Έλληνες ξενοδόχους για τα συμβόλαια των επόμενων ετών. Πολύ περισσότερο καθώς οι τελευταίοι βρίσκονται σε προφανή δυσχερή οικονομική θέση.
Σύμφωνα με την έγκυρη γερμανική ταξιδιωτικής έκδοσης Fvw, το 2014 η αγορά ταξιδιωτικών γραφείων της Γερμανίας κατέγραψε σχεδόν οριακή αύξηση της τάξης του 1,6%. Τα ταξίδια για λόγους αναψυχής εμφάνισαν άνοδο 2,2% με την αξία των πωλήσεων να υπολογίζεται σε 15,8 δισ. ευρώ.
Με βάση την κατηγορία των ταξιδιωτικών προϊόντων, οι πωλήσεις διακοπών παρουσίασαν αύξηση 3,2% φθάνοντας τα 13,3 δισ. ευρώ αλλά την ίδια στιγμή οι πωλήσεις αεροπορικών εισιτηρίων μειώθηκαν 0,5% και η αξία τους διαμορφώθηκαν σε 7,9 δισ. ευρώ.
Ενδεικτικό της κυριαρχίας των «μεγάλων» στη Γερμανική αγορά είναι το γεγονός πως αυτή ελέγχεται από 9 ισχυρές αλυσίδες ταξιδιωτικών γραφείων που ανήκουν σε γνωστούς τουρ οπερέϊτορ, αλλά και 11 συμμαχίες συνεργαζόμενων ταξιδιωτικών γραφείων.
Οι εννέα μεγαλύτερες αλυσίδες ταξιδιωτικών γραφείων που ελέγχονται από τουρ οπερέϊτορ και αντιπροσωπεύουν το 59% των συνολικών εσόδων της αγοράς, κατέγραψαν το 2014 από κοινού αύξηση πωλήσεων 1,7% οι οποίες ανήλθαν συνολικά σε 13,6 δισ. ευρώ. Οι 11 μεγάλες συμμαχίες συνεργαζόμενων ταξιδιωτικών γραφείων από την πλευρά τους κατέγραψαν μεγαλύτερη άνοδο πωλήσεων (3,2%) φθάνοντας τα 9,8 δισ. ευρώ.
Ποιοι είναι οι ισχυροί
Στην κορυφή της Γερμανικής αγοράς βρέθηκε ο DER Touristik ο οποίος ελέγχει 2.034 γραφεία ταξιδίων αλλά κατέγραψε οριακή άνοδο 0,4% με κύκλο εργασιών 4,35 δισ. ευρώ. Τα ταξίδια ιδιωτών αντιπροσώπευαν το 75% των πωλήσεων του DER ενώ τα υπόλοιπα ήταν επαγγελματικά ταξίδια.
Στη δεύτερη θέση της αγοράς βρέθηκε ο TUI Germany (ανήκει στον όμιλο TUI) ελέγχοντας 1.318 σημεία πώλησης ο οποίος εκτιμάται ότι κατέγραψε άνοδο της τάξης του 2,2% φθάνοντας τα 3,5 δισ. ευρώ έσοδα.
Τις δύο επόμενες θέσεις στην κορυφή της γερμανικής αγοράς κατατάχθηκαν οι δύο ισχυρότερες συμμαχίες συνεργαζόμενων ταξιδιωτικών γραφείων. Έτσι, στην τρίτη θέση βρέθηκε η RTK με 4.512 ταξιδιωτικά γραφεία-μέλη και έσοδα 2,97 δισ. ευρώ. Την ακολούθησε στην τέταρτη θέση η TSS με 2.214 ταξιδιωτικά γραφεία- μέλη και έσοδα 2,68 δισ. ευρώ.
Στην πέμπτη θέση της αγοράς κατετάγη η αλυσίδα Lufthansa City Center η οποία πραγματοποίησε πωλήσεις ύψους 2,39 δισ. ευρώ μέσω του δικτύου της που περιλαμβάνει 484 σημεία πώλησης. Την ακολούθησε η ανεξάρτητη αλυσίδα ταξιδιωτικών γραφείων (δεν ανήκει σε κάποιον τουρ οπερέϊτορ) Schmetterling με έσοδα 2 δισ. ευρώ.
Τη δεκάδα της κορυφής συμπληρώνουν «παίκτες» με έσοδα άνω του 1 δισ. ευρώ. Η εξειδικευμένη στα επαγγελματικά ταξίδια BCD Travel εμφάνισε έσοδα 1,76 δισ. ευρώ, ο Thomas Cook ακολούθησε με πωλήσεις 1,47 δισ. ευρώ ενώ στη δέκατη θέση κατετάγη η συμμαχία συνεργαζόμενων ταξιδιωτικών γραφείων AER Travel με πωλήσεις 1,27 δισ. ευρώ.