Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Υπογράφτηκε η σύμβαση για Μαλιακό - Κλειδί

Υπογράφτηκε σήμερα η πέμπτη κατά σειρά Σύμβαση Παραχώρησης, η οποία αφορά το μεγάλο και εξαιρετικά σημαντικό έργο κατασκευής του τμήματος Ράχες ΜΑΛΙΑΚΟΥ – ΚΛΕΙΔΙ Ημαθίας του ΠΑΘΕ. Το έργο έχει συνολικό κόστος 1,15 δισ. ευρώ σε παρούσα αξία και η κατασκευή του θα διαρκέσει 4,5 χρόνια. Η παραχωρησιούχος κοινοπραξία αποτελείται από τους ομίλους Hochtief, Vinci, Ελληνική Τεχνοδομική – Άκτωρ, J&P Άβαξ – Αθηνά και ΑΕΓΕΚ.

Υπογράφτηκε η σύμβαση για Μαλιακό - Κλειδί
Υπογράφτηκε σήμερα η πέμπτη κατά σειρά Σύμβαση Παραχώρησης, η οποία αφορά το μεγάλο και εξαιρετικά σημαντικό έργο κατασκευής του τμήματος Ράχες ΜΑΛΙΑΚΟΥ – ΚΛΕΙΔΙ Ημαθίας του ΠΑΘΕ. Το έργο έχει συνολικό κόστος 1,15 δισ. ευρώ σε παρούσα αξία και η κατασκευή του θα διαρκέσει 4,5 χρόνια.

Οπως επεσήμανε ο υπουργός Γ. Σουφλιάς, η σπουδαιότητα αυτού του έργου είναι τεράστια. Το τμήμα Ράχες Μαλιακού – Κλειδί Ημαθίας είναι ένα έργο ιδιαίτερης στρατηγικής σημασίας που ολοκληρώνει τον κεντρικό οδικό άξονα της χώρας, δηλαδή τον ΠΑΘΕ, και μάλιστα στα πιο δύσκολα σημεία του, στον Πλαταμώνα και τα Τέμπη, με σήραγγες συνολικού μήκους 23 χιλιομέτρων.

Εκτιμάται ότι εντός του Ιουλίου η Σύμβαση αυτή θα έχει κατατεθεί στη Βουλή με προοπτική να έχει ψηφιστεί μέσα στο καλοκαίρι. Το έργο θα αρχίσει να κατασκευάζεται τον Νοέμβριο.

Η παραχωρησιούχος κοινοπραξία αποτελείται από τους ομίλους Hochtief, Vinci, Ελληνική Τεχνοδομική – Άκτωρ, J&P Άβαξ – Αθηνά και ΑΕΓΕΚ. Το σχήμα αυτό διασφαλίζει την έγκαιρη και ποιοτικά άρτια ολοκλήρωση του σημαντικού αυτού έργου.

Βάσει της προσφοράς του αναδόχου, το συνολικό κόστος του έργου, ανέρχεται σε 1,15 δισ. ευρώ σε παρούσα αξία. Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου είναι 173 εκατομμύρια ευρώ σε παρούσα αξία, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου περιλαμβάνονται και η λειτουργία και συντήρηση των δρόμων της παραχώρησης, έναντι είσπραξης διοδίων. Και σε αυτό το έργο θα ισχύσει το σύστημα της χρέωσης ανάλογα με την διανυομένη απόσταση με το κόστος ανά χλμ. να ανέρχεται σε 0,04 ευρώ, εκτός των τμημάτων με τις μεγάλες σήραγγες που θα είναι 0,05 ευρώ το χλμ.

Η σύμβαση έχει διάρκεια 30 χρόνια και η συνολική προθεσμία για την ολοκλήρωση της κατασκευής των έργων που περιλαμβάνονται στην σύμβαση παραχώρησης είναι 4,5 χρόνια (54 μήνες).

Ωστόσο, προβλέπονται και ενδιάμεσες αποκλειστικές προθεσμίες:

α. Πρώτη Αποκλειστική προθεσμία: 12 μήνες

* Ολοκλήρωση κατασκευών στην Υφιστάμενη Εθνική Οδό στο Τμήμα Ευαγγελισμός- Σκοτίνα.



β. Δεύτερη Αποκλειστική προθεσμία: 15 μήνες

* Ολοκλήρωση Κατασκευών τμημάτων Ράχες-Ευαγγελισμός και Σκοτίνα-Κατερίνη

γ. Τρίτη Αποκλειστική προθεσμία: 36 μήνες

* Ολοκλήρωση εργασιών διάνοιξης σηράγγων και κατασκευών τμήματος Κατερίνη-Κλειδί

δ. Τέταρτη Αποκλειστική προθεσμία: 46 μήνες

* Ολοκλήρωση εργασιών Πολιτικού Μηχανικού για τις Σήραγγες και τις Γέφυρες του έργου.

Επισημαίνεται, ότι υπογράφηκαν μεταξύ του παραχωρησιούχου και τραπεζών 61 δανειακές συμβάσεις. Αυτό σημαίνει ότι είναι εξασφαλισμένη από σήμερα η χρηματοδότηση του έργου. Και μάλιστα, σημειώνω ότι δεν θα υπάρχει εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε στα έργα που κατασκευάστηκαν παλαιότερα με συμβάσεις παραχώρησης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v