Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΔΕΣΦΑ: «Τρέχουν» έργα ύψους €250 εκατομμυρίων

Η αναβάθμιση του τερματικού της Ρεβυθούσας το σημαντικότερο έργο στο νέο δεκαετές του ΔΕΣΦΑ. Περιλαμβάνει χερσαίο τμήμα του ελληνοϊταλικού και σταθμό συμπίεσης στους Κήπους Έβρου. Ποια άλλα έργα βρίσκονται σε εξέλιξη.

ΔΕΣΦΑ: «Τρέχουν» έργα ύψους €250 εκατομμυρίων

Τον Δεκέμβριο του 2016 θα έχει ολοκληρωθεί η αναβάθμιση του τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα Μεγάρων, με την κατασκευή της τρίτης δεξαμενής και την αύξηση κατά 40% του ρυθμού αεριοποίησης.

Το έργο αυτό προϋπολογισμού 156 εκατομμυρίων ευρώ είναι και το μόνο μεγάλης κλίμακας και στρατηγικής σημασίας έργο που εκτελεί ο ΔΕΣΦΑ, σύμφωνα με το δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης 2015-24. Στο νέο δεκαετές, περιλαμβάνονται και άλλα έργα αντίστοιχου ή και πολύ μεγαλύτερου προϋπολογισμού, για την υλοποίηση των οποίων ωστόσο δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις. Έτσι, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός των προβλεπόμενων επενδύσεων ανέρχεται σε 1,454 δισ. ευρώ, αυτά που βρίσκονται σε φάση υλοποίησης περιορίζονται στα 250 εκατ.

Έργα μεγάλης κλίμακας για τα οποία δεν έχει ληφθεί επενδυτική απόφαση είναι ο αγωγός Κομοτηνή – Θεσπρωτία προϋπολογισμού άνω του 1 δισ. ευρώ. Επίσης ο σταθμός συμπίεσης στους Κήπους του Έβρου δαπάνης περίπου 85 εκατομμυρίων. Ωστόσο την υλοποίηση και των δύο ο ΔΕΣΦΑ την εξαρτά από το ενδιαφέρον που θα δείξουν χρήστες του δικτύου για τη δέσμευση χωρητικότητας.

Να σημειωθεί εδώ ότι τον αγωγό Κομοτηνής-Θεσπρωτίας ο ΔΕΣΦΑ τον είχε εξαιρέσει κατά τη σύνταξη του προηγούμενου δεκαετούς, διότι θεώρησε ότι από τη στιγμή που δεν υπάρχει μεσοπρόθεσμη προοπτική να κατασκευαστεί ο υποβρύχιος ελληνοϊταλικός αγωγός (IGI), δεν υπάρχει λόγος να περιλαμβάνεται το συγκεκριμένο έργο στα δεκαετή αναπτυξιακά του προγράμματα, αφού κύριος προορισμός του είναι να τροφοδοτεί τον ελληνοϊταλικό. Στη θέση αυτή του ΔΕΣΦΑ αντέδρασαν έντονα η ΔΕΠΑ και η ιταλική Edison που είναι οι φορείς του IGΙ μέσω της εταιρείας Poseidon, με αποτέλεσμα να γίνει αναθεώρηση του προηγούμενου δεκαετούς.

Σε ό,τι αφορά τα άλλα έργα του ΔΕΣΦΑ, η κατασκευή αγωγού προς τη Λάρυμνα (ΛΑΡΚΟ) μήκους 36 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 17,5 εκατ. ευρώ είναι παγωμένη, αφού εκκρεμεί η συμβατική δέσμευση του χρήστη δηλαδή της ΛΑΡΚΟ η οποία ως γνωστόν αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα. Η κατασκευή του αγωγού από τη Μάνδρα Αττικής στο διυλιστήριο των ΕΛΠΕ στην Ελευσίνα μήκους 6,5 χιλιομέτρων ολοκληρώνεται σύντομα και αναμένεται να λειτουργήσει τον Ιούλιο.

Παρόμοια έργα εκτελεί ο ΔΕΣΦΑ για τις διασυνδέσεις των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής της Protergia και της Korinthos Power σε Άγιο Νικόλαο και Αγίους Θεοδώρους και της βιομηχανικής περιοχής Θίσβης Βοιωτίας. Οι διασυνδέσεις αυτές θα λειτουργήσουν μέσα στο φετινό καλοκαίρι.

Τέλος σε εξέλιξη έχει σειρά μικρότερων επενδύσεων που εστιάζουν στην αναβάθμιση και στον εκσυγχρονισμό της λειτουργικής του δομής. Έτσι, μεταξύ άλλων έχει σε διαδικασία υλοποίησης έργα όπως:

* Εγκατάσταση εξοπλισμού SCADA πεδίου προϋπολογισμού 1,5 εκατ. ευρώ και θέση σε λειτουργία το Νοέμβριο του 2016.

* Αναβάθμιση εξοπλισμού συστήματος τιμολόγησης σε μετρητικούς σταθμούς προϋπολογισμού 4,8 εκατ. και θέση σε λειτουργία το Νοέμβριο του 2016.

* Ολοκληρωμένο πληροφορικό σύστημα φυσικού αερίου προϋπολογισμού 1,95 εκατ. και λειτουργία τον Οκτώβριο του 2016.

Τέλος να σημειωθεί ότι το δεκαετές αναπτυξιακό πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ τίθεται σε δημόσια διαβούλευση που θα διαρκέσει μέχρι και τις 5 Μαΐου, ενώ για την έγκρισή του αποφασίζει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v