Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Kαλλυντικά: Νέα όξυνση του ανταγωνισμού

Παρά τον έντονο ανταγωνισμό, οι μικρότερες αμιγώς ελληνικές εταιρείες καλλυντικών κερδίζουν έδαφος τόσο στην εσωτερική όσο και στη διεθνή αγορά. Eπανέρχονται οι ισορροπίες στη χονδρική αγορά καλλυντικών το 2007, αλλά ταυτόχρονα αναζωπυρώνεται ο ανταγωνισμός μεταξύ των βασικών παικτών στη χονδρική διανομή του κλάδου για τη διατήρηση των μεριδίων τους.

Kαλλυντικά: Νέα όξυνση του ανταγωνισμού
της Πέννυς Κούτρα

Παρά τον έντονο ανταγωνισμό, οι μικρότερες αμιγώς ελληνικές εταιρείες καλλυντικών κερδίζουν έδαφος τόσο στην εσωτερική όσο και στη διεθνή αγορά.

Eπανέρχονται οι ισορροπίες στη χονδρική αγορά καλλυντικών το 2007 μετά την αποκατάσταση των σχέσεων του ομίλου Notos με το ηγετικό δίκτυο λιανικής του ομίλου Χόντου, αλλά ταυτόχρονα αναζωπυρώνεται ο ανταγωνισμός μεταξύ των βασικών παικτών στη χονδρική διανομή του κλάδου για τη διατήρηση των μεριδίων τους.

Παράλληλα, οι μικρότερες αμιγώς ελληνικές εταιρείες καλλυντικών κερδίζουν έδαφος τόσο στην εσωτερική όσο και στη διεθνή αγορά, καθώς προωθούν τις επωνυμίες τους στο εξωτερικό.

Αναλυτικότερα:

* Ο όμιλος Notos Com στο α΄ τρίμηνο του 2007 παρουσίασε σημαντική βελτίωση πωλήσεων και κερδοφορίας, γεγονός που αποδίδεται αφενός στην επανάκτηση μεριδίων στην αγορά καλλυντικών (μετά την ομαλοποίηση των εμπορικών σχέσεων με το δίκτυο Hondos Center), αφετέρου στην προσθήκη των δύο νέων περιφερειακών πολυκαταστημάτων του ομίλου σε Καλαμάτα και Λάρισα, όπου εκτός από τα είδη ένδυσης του ομίλου προωθούνται και τα καλλυντικά τα οποία διαχειρίζεται αποκλειστικά στην ελληνική αγορά.

Υπενθυμίζεται, ότι ο όμιλος Notos Com διαθέτει δύο joint venture με τους οίκους Lancaster και YSL, αντιπροσωπεύει αποκλειστικά τις φίρμες Chanel και Clarins, ενώ διαθέτει το imperium στην αγορά αρωμάτων και μακιγιάζ με πλήθος επώνυμες σειρές.

Ειδικότερα, σε ενοποιημένη βάση οι πωλήσεις ανήλθαν στα 81,534 εκατ. ευρώ στο α΄ τρίμηνο της χρήσης έναντι 65,638 εκατ. ευρώ πέρυσι, ενώ η καθαρή κερδοφορία του ομίλου σχεδόν διπλασιάστηκε και ανήλθε στα 7,084 εκατ. ευρώ από 3,625 εκατ. ευρώ.

* Σημαντική ανάπτυξη στο α΄ τρίμηνο της χρονιάς, και ειδικότερα σε ό,τι αφορά τα καλλυντικά ευρείας αλλά και επιλεκτικής διανομής, παρουσίασε και ο όμιλος Σαράντη.

Υπενθυμίζεται, ότι πέραν του joint venture με την Estee Lauder, στο οποίο περιλαμβάνονται αρκετές φίρμες και η προσφάτως ενταχθείσα στην ελληνική αγορά φίρμα φυσικών καλλυντικών Origins, ο όμιλος διαχειρίζεται ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο αρωμάτων αλλά και το φάσμα των ιδιοπαραγόμενων προϊόντων του, τα οποία ευνοούν και τα περιθώρια κέρδους του.

Ειδικότερα, στο α΄ τρίμηνο του 2007, οι πωλήσεις των καλλυντικών επιλεκτικής διανομής που αφορούν στη στρατηγική συμμαχία με την Estee Lauder αποτελούν το 10,80% του συνολικού κύκλου εργασιών και τα προϊόντα υγείας και φροντίδας το 9,17%.

To μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης σε σχέση με το α΄ τρίμηνο του 2006 εμφανίζουν τα καλλυντικά ευρείας διανομής (+20,76%). Σημαντική αύξηση παρουσίασαν και τα ιδιοπαραγόμενα προϊόντα, η οποία διαμορφώνεται στο 19,02% για τα καλλυντικά ευρείας διανομής και στο 19,91% για τα προϊόντα οικιακής χρήσεως του ομίλου.

Σε επίπεδο κερδών προ τόκων και φόρων (EBIT) τη μεγαλύτερη συμμετοχή στο α΄ τρίμηνο του 2007 είχαν τα καλλυντικά ευρείας διανομής με ποσοστό 37,16% και ακολουθούν οι πωλήσεις καλλυντικών επιλεκτικής διανομής, που συμμετέχουν με ποσοστό 27,62%.

Πέραν των συγκεκριμένων δραστηριοτήτων, ο όμιλος Σαράντη ξεκινά την αποστολή των προϊόντων ιδιοπαραγωγής Mustang στις ΗΠΑ,όπου σύμφωνα με εκτιμήσεις η αρχική πιλοτική διείσδυση θα πραγματοποιηθεί με την τιμολόγηση προϊόντων συνολικής αξίας 3 εκατ. ευρώ, ποσό που κατά πάσα πιθανότητα θα εμφανιστεί στο γ΄ τρίμηνο της χρήσης 2007.

* Η νεοεισαχθείσα εταιρεία καλλυντικών Κορρές, εκτός από ένα θετικό α΄ τρίμηνο σε ό,τι αφορά τα μεγέθη της, προχωρά στην ανάπτυξη των εργασιών της στο εξωτερικό τόσο μέσω των αντιπροσώπων της όσο και μέσω χονδρικής διανομής της νέας σειράς καλλυντικών με την επωνυμία Kings & Queens.

Ειδικότερα, η εταιρεία έχει ήδη δημιουργήσει μέσω τοπικού συνεργάτη ένα αυτόνομο κατάστημα στη Γλασκόβη, ενώ εντός του 2007 αναμένεται να δημιουργηθούν και τα πρώτα σημεία πώλησης στην Κίνα. Παράλληλα, προωθεί ήδη τη νέα σειρά καλλυντικών στο δίκτυο Douglas στη Γερμανία, ενώ βρίσκεται σε επαφές γα την προώθησή τους και σε ελληνικά σούπερ μάρκετ από τον Σεπτέμβριο.

Σε ό,τι αφορά τα μεγέθη της εταιρείας στο α΄ τρίμηνο, ο κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκε στα 8,57 εκατ. ευρώ έναντι 7,17 εκατ. ευρώ που ήταν στο αντίστοιχο διάστημα του 2006, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξεως του 19,49%.

Η αύξηση αυτή αποδίδεται στην αύξηση των πωλήσεων στις κατηγορίες προϊόντων περιποίησης μαλλιών, σώματος καθώς και των φαρμακευτικών και άλλων ειδών. Όσον αφορά στη γεωγραφική κατανομή των πωλήσεων, παρατηρείται ανάπτυξη τόσο στην Ελλάδα κατά 13,86% όσο και στο εξωτερικό μέσω των εξαγωγών, όπου οι πωλήσεις σημείωσαν άνοδο 92,64%.

Τα κέρδη μετά φόρων και δικαιωμάτων μειοψηφίας έφτασαν στο πρώτο τρίμηνο του 2007 στο 1,38 εκατ. ευρώ, έναντι 1,18 εκατ. ευρώ που ήταν στο ίδιο διάστημα του 2006, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξεως του 17,41%.

Τέλος, στο α΄ τρίμηνο του 2007 οι λειτουργικές ταμειακές ροές σημείωσαν θετικό αποτέλεσμα ύψους 0,26 εκατ. ευρώ, σε σχέση με το αρνητικό αποτέλεσμα -1,00 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περυσινής περιόδου.

* Πρωτοβουλίες εσωτερικής αναδιάρθρωσης αλλά και εξωστρέφειας αναλαμβάνει και η εταιρεία φυσικών καλλυντικών Apivita, η οποία μετά την πώληση της Remek Φαρμακευτικά στη Νεοχημική (νυν Alapis) μείωσε τον δανεισμό της και ενίσχυσε τη ρευστότητά της.

Η εταιρεία, έχοντας ήδη παρουσία μέσω αντιπροσώπων σε Ευρώπη, ΝΑ. Ασία, Ιαπωνία και Αυστραλία, προχωρά εντός του 2007 στην ίδρυση αυτόνομων καταστημάτων της φίρμας της σε Λονδίνο και Νέα Υόρκη.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v