Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σταθάκης: Θα αναθεωρήσουμε τις συμβάσεις στους 4 οδικούς άξονες

Ο υπουργός Οικονομίας υποστήριξε πως οι αλλαγές θα γίνουν με γνώμονα τη δημιουργία ενός αναλογικού συστήματος χρέωσης διοδίων. Πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση θέλει να ολοκληρωθούν τα έργα. Οι κινήσεις για την Εγνατία Οδό.

Σταθάκης: Θα αναθεωρήσουμε τις συμβάσεις στους 4 οδικούς άξονες

Σε αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης τεσσάρων οδικών αξόνων (Ολυμπία Οδός, Μαλιακός - Κλειδί, Αξονας Κεντρικής Ελλάδας και Ιόνια Οδός) θα προχωρήσει η κυβέρνηση όπως δήλωσε απόψε στη Βουλή ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης.

Κατά τη διάρκεια συζήτησης για δύο νέες συμβάσεις λειτουργίας και συντήρησης της Εγνατίας Οδού στην αρμόδια επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, ο κ. Σταθάκης υποστήριξε πως οι αλλαγές θα γίνουν με γνώμονα τη δημιουργία ενός αναλογικού συστήματος χρέωσης διοδίων, τη μείωση του ύψους των διοδίων, τη μετοχική παρουσία του δημοσίου στις εταιρείες διαχείρισης των οδικών αξόνων και την "εύλογη συρρίκνωση του ρυθμού απόσβεσης της επένδυσης των ιδιωτών υπέρ του δημοσίου".

Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομίας κάποιοι στο παρελθόν "είχαν τη φαραωνική σκέψη" να κατασκευάσουμε ταυτόχρονα όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας. Θεώρησαν, όπως είπε, πως το τραπεζικό σύστημα και η ιδιωτική χρηματοδότηση θα μπορούσαν να υποκαταστήσουν τους περιορισμούς του κρατικού προϋπολογισμού και του ελληνικού συστήματος παραγωγής δημοσίων έργων.

Ο κ. Σταθάκης είπε πως μετά την κρίση οι εταιρείες κατασκευής και διαχείρισης των αυτοκινητοδρόμων χρεοκόπησαν με εξαίρεση την Αττική Οδό. "Μπήκαν σε περιπέτειες και σταμάτησε η τραπεζική χρηματοδότηση" υποστήριξε.

Για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα το δημόσιο προσπάθησε επί δύο χρόνια να "αναστήσει" τις συμβάσεις. Κατά τον κ. Σταθάκη, με τις αλλαγές το δημόσιο απορρόφησε το σύνολο των κινδύνων που είχαν οι συμβάσεις για τους ιδιώτες, ενώ μετέφερε τις οικονομικές απαιτήσεις (έσοδα από διόδια) του δημοσίου στο τέλος της χρονικής διάρκειας της παραχώρησης.

Επιπλέον προσέφερε ισχυρές εγγυήσεις για την περίπτωση που η κίνηση στους οδικούς άξονες είναι χαμηλότερη σε σχέση με τις προβλέψεις των αναθεωρημένων συμβάσεων.

Κατά τον κ. Σταθάκη η κυβέρνηση θέλει να ολοκληρωθούν τα έργα "και θα ολοκληρωθούν". Πρόσθεσε, όμως, πως εγείρονται και ζητήματα κόστους κατασκευής καθώς ανέρχεται σε 7 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο, ενώ το κόστος συντήρησης κυμαίνεται από 60.000 έως 250.000 ευρώ ανά χιλιόμετρο.

"Κατά τη γνώμη μας βρίσκονται πάνω από τους διεθνείς μέσους όρους" είπε ο υπουργός Οικονομίας. Στην κυβέρνηση θεωρούν πως το δημόσιο δεν συμμετέχει με ισότιμούς όρους στις νέες συμβάσεις οι οποίες κλίνουν υπέρ των ιδιωτών.

Για τα διόδια, ο κ. Σταθάκης υποστήριξε πως βασίστηκαν σε δεδομένα προ της κρίσης και πως "όσο αυξάνεις τα διόδια, τόσο μειώνεις τον κυκλοφοριακό φόρτο, ειδικά υπό συνθήκες σκληρής οικονομικής πραγματικότητας".

Επανέλαβε την κυβερνητική κατεύθυνση για εφαρμογή ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων.

Για την Εγνατία Οδό, υποστήριξε πως θα βρεθεί άλλη λύση χωρίς να παραχωρηθεί σε ιδιώτες όπως σχεδίαζε το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων. Τόνισε πως ο οδικός άξονας κόστισε περί τα 6,5 δισ. ευρώ. Το ύψος των διοδίων στην Εγνατία είναι μόλις το μισό σε σχέση με τους υπόλοιπους οδικούς άξονες δηλαδή περί τα 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο έναντι 0,066 ευρώ ανά χιλιόμετρο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v