Την τεράστια κι αναξιοποίητη φλέβα χρυσού που αντιπροσωπεύει το διαδίκτυο για τον ελληνικό τουρισμό και την εθνική οικονομία ανέδειξαν τα στοιχεία που παρουσίασε χθες η Google στην Αθήνα, με αφορμή την επέκταση της δράσης της «Grow Greek Tourism Online» σε έξι δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της χώρας. Δράση με την οποία η Google σχεδιάζει να προσφέρει δωρεάν εκπαίδευση στη χρήση διαδικτυακών εργαλείων της από 4.000 επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα μέχρι το τέλος του 2015.
Ο διαδικτυακός «αναλφαβητισμός» των περισσότερων τουριστικών (και όχι μόνο επιχειρήσεων), όπως προκύπτει από τα στοιχεία, μπορεί να εξελιχθεί από αχίλλειο πτέρνα του ελληνικού τουρισμού σε πλεονέκτημα αυξάνοντας το ΑΕΠ της χώρας κατά 3% και τις θέσεις απασχόλησης κατά 100.000.
Με την πρωτοβουλία «Grow Greek Tourism Online» οι τουριστικές επιχειρήσεις θα εκπαιδεύονται δωρεάν στη χρήση διαδικτυακών εργαλείων μάρκετινγκ της Google προκειμένου να ενισχύσουν τη θέση τους στα αποτελέσματα αναζήτησης και θα ενημερώνονται για τις διεθνείς τάσεις αναζήτησης στις κύριες τουριστικές αγορές της Ελλάδας αλλά και των επιμέρους ελληνικών προορισμών.
H Google επεκτείνει το πρόγραμμα «Grow Greek Tourism Online» με εκδηλώσεις σε Καλαμάτα και Μύκονο στις 23 και 27 Μαρτίου αντίστοιχα καθώς και σε Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη, Ρόδο και Αθήνα στις 16, 21, 24 και 29 Απριλίου αντίστοιχα.
Όλες οι τοπικές επιχειρήσεις - άμεσα ή έμμεσα σχετιζόμενες με τον τουρισμό - μπορούν να εγγραφούν και να παρακολουθήσουν δωρεάν τις εκδηλώσεις μέσω της ιστοσελίδας: g.co/GrowGreekTourism.
Ψηφιακή φλέβα χρυσού
Η αναξιοποίητη ευκαιρία του ίντερνετ για τον ελληνικό τουρισμό αποτυπώνεται στο γεγονός πως μόλις το 8% των τουριστικών επιχειρήσεων διαπιστώνεται πως έχει σοβαρή παρουσία στο διαδίκτυο ενώ οι μισές από αυτές δεν έχουν καμία παρουσία σε αυτό!
Την ίδια στιγμή το 76% των νοικοκυριών της Ε.Ε έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο και το 51% το χρησιμοποιεί για λόγους που σχετίζονται με ταξίδια (αναζήτηση πληροφοριών ή και κρατήσεις).
Το διαδίκτυο την ίδια στιγμή αποδεικνύεται πως βγάζει...πρωταθλητή στην τουριστική αγορά της Μεσογείου. Έτσι, ενώ μόλις το 10% των ξένων επισκεπτών στην Ελλάδα έχει χρησιμοποιήσει το ίντερνετ για κρατήσεις, το αντίστοιχο ποσοστό στη γειτονική Ιταλία είναι 26% ενώ στην Ισπανία 46%. Αναδεικνύοντας τους Ισπανούς σε διαδικτυακό πρωταθλητή της μεσογειακής τουριστικής αγοράς.
Η Ελλάδα, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της Google, προσπερνά όλους τους κύριους ανταγωνιστές της στις αναζητήσεις που γίνονται από τους χρήστες του διαδικτύου για περιεχόμενο πολιτισμού. Έτσι, η Ελλάδα αποσπά μερίδιο 45% των αναζητήσεων, η Ισπανία το 44% ενώ η Ιταλία μόλις το 31%. Γεγονός που αποτυπώνει ανάγλυφα το γεγονός πως ενώ οι άνθρωποι ψάχνουν «Ελλάδα» στο ίντερνετ για θέματα πολιτισμού, τελικά επιλέγουν την Ιταλία (κατά κύριο λόγο). Απόδειξη πως οι γείτονές μας αξιοποιούν πολύ περισσότερο τους πολιτιστικούς τους πόρους για την προσέλκυση επισκεπτών σε σύγκριση με τη χώρα μας.
Οι Βρετανοί, οι Γερμανοί και οι Αμερικανοί είναι οι χρήστες του ίντερνετ που περισσότερο απ' όλους αναζητούν θέματα που σχετίζονται με την Ελλάδα. «Φωτογραφίζοντας» με αυτό τον τρόπο τις εν δυνάμει πλέον προνομιακές δεξαμενές άντλησης τουριστών για τη χώρα μας.
Αεροπορικά εισιτήρια, κατάλυμα και πακέτα διακοπών είναι τα τουριστικά προϊόντα που αναζητούν περισσότερο οι χρήστες του ίντερνετ. Πιο συγκεκριμένα, το 38,3% των αναζητήσεων αφορά αερομεταφορές, το 30,6% διαμονή και το 26,9% πακέτα διακοπών. Ακολουθούν οι ενοικιάσεις αυτοκινήτων (1,72%), οι δραστηριότητες (1,45%), οι μετακινήσεις με πλοίο (0,80%) και οι κρουαζιέρες (018%).
Ενδεικτικό του ειδικού βάρους που έχει αποκτήσει το διαδίκτυο στη διαδικασία κρατήσεων είναι το γεγονός πως από το σύνολο των κρατήσεων διαμονής το 83% άρχισε με αναζήτηση στο ίντερνετ. Ακόμα υψηλότερο είναι το αντίστοιχο ποσοστό για τα αεροπορικά εισιτήρια αφού η αναζήτηση άρχισε από το διαδίκτυο σε ποσοστό 91%.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, πάντως, οι αναζητήσεις για τη χώρα μας κινούνται σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου παρά το γεγονός πως το 70% των αφίξεων καταγράφεται στους ελάχιστους μήνες αιχμής.