Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Aέριο: Μεταφορά LNG με φορτηγά σχεδιάζει ο ΔΕΣΦΑ

Για τις νέες εφαρμογές υγροποιημένου αερίου ετοιμάζεται ο ΔΕΣΦΑ. Προτεραιότητα στη δημιουργία εγκατάστασης για τη φόρτωση βυτιοφόρων που θα τροφοδοτούν βιομηχανίες. Εκτιμήσεις για κατανάλωση 5 εκατομμυρίων κ.μ. το χρόνο από το 2020.

Aέριο: Μεταφορά LNG με φορτηγά σχεδιάζει ο ΔΕΣΦΑ

Προτεραιότητα στη δημιουργία σταθμού ανεφοδιασμού βυτιοφόρων με υγροποιημένο φυσικό αέριο δίνει ο ΔΕΣΦΑ, στο πλαίσιο του κυλιόμενου δεκαετούς αναπτυξιακού του προγράμματος 2015-24. Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνιστική διαδικασία για την εκπόνηση της μελέτης βασικού σχεδιασμού των απαραίτητων εγκαταστάσεων, ενώ τη λειτουργία τους την προσδιορίζει για το 2016.

Όπως επισημαίνεται στο δεκαετές, η εφαρμογή για τη φόρτωση βυτιοφόρων με υγροποιημένο αέριο (LNG Truck Loading) εκτιμάται ως η πλέον ώριμη από τις τεχνολογίες που αφορούν τις νέες χρήσεις του, και έχει ήδη προκαλέσει το ενδιαφέρον βιομηχανικών καταναλωτών.

Με δεδομένο μάλιστα αυτό το ενδιαφέρον από μεγάλους καταναλωτές, ο ΔΕΣΦΑ προβλέπει ότι από το 2020 η ζήτηση θα φτάνει τα 5 εκατομμύρια κυβικά μέτρα ετησίως. Να σημειωθεί εδώ ότι η διαχείριση του υγροποιημένου αερίου στους χώρους χρήσεις του απαιτεί πλέον μικρού ύψους επενδύσεις, ενώ τα πλεονεκτήματά του ως καύσιμου και η φιλικότητα προς το περιβάλλον το καθιστούν ανταγωνιστικό προς τα υγρά καύσιμα.

Εκτός από το Truck Loading, ο ΔΕΣΦΑ εξετάζει την επέκταση στις νέες εφαρμογές χρήσης υγροποιημένου φυσικού αερίου μικρής κλίμακας. Οι βασικότερες εκτός από την τροφοδοσία βιομηχανιών με βυτιοφόρα (LNG Truck Loading) αφορούν:

* Χρήση ως καύσιμο ναυτιλίας.
* Χρήση ως καύσιμο οδικών μεταφορών.
* Μεταφορά του υγροποιημένου αερίου διά θαλάσσης για την τροφοδοσία μονάδων ηλεκτροπαραγωγής σε νησιά, σε αντικατάσταση πετρελαίου ή για την τροφοδότηση δικτύων διανομής παράκτιων περιοχών.

Από τη διεθνή εμπειρία προκύπτει ότι η εφαρμογή των νέων τρόπων χρήσης του ΥΦΑ αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά τα επόμενα χρόνια. Αυτό υποστηρίζεται κυρίως από βασικές πολιτικές που έχουν θεσμοθετηθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο και αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή το 2025. Για το λόγο αυτό ο ΔΕΣΦΑ εξετάζει την κατάλληλη αναβάθμιση του τερματικού σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου της Ρεβυθούσας.

Συγκεκριμένα, θα προχωρήσει στην εκπόνηση μελέτης με αντικείμενο τον προκαταρκτικό τεχνικό προσδιορισμό και την εκτίμηση κόστους για την ανάπτυξη εγκαταστάσεων ανεφοδιασμού μικρών πλοίων ΥΦΑ από τη Ρεβυθούσα και για την ανάπτυξη δορυφορικών παράκτιων εγκαταστάσεων αποθήκευσης ΥΦΑ μικρής κλίμακας μαζί με σταθμούς ανεφοδιασμού βυτιοφόρων ΥΦΑ. Το έργο αυτό είναι ακόμα σε πολύ προκαταρκτικό στάδιο και αναμένεται να υλοποιηθεί σε βάθος χρόνου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v