Ένα εντελώς διαφορετικό σε σχέση με το υφιστάμενο μοντέλο ανάπτυξης στο οποίο δεν έχουν θέση οι αποκρατικοποιήσεις βασικών υποδομών όπως πχ τα περιφερειακά αεροδρόμια υποσχέθηκε ο υπουργός Οικονομίας, Ναυτιλίας, Τουρισμού, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιώργος Σταθάκης παραλαμβάνοντας το υπουργείο από τον απερχόμενο Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Ειδικά για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, το διαγωνισμό για τη διαχείριση των οποίων κέρδισε (χωρίς να έχει υπογραφεί μέχρι σήμερα σύμβαση) σχήμα υπό τη γερμανική Fraport, ο κ. Σταθάκης υποστήριξε πως "υπάρχει μία περιοχή στην οποία η νέα κυβέρνηση δεν θα δώσει συνέχεια, σε θέματα όπως οι ιδιωτικοποιήσεις των περιφερειακών αεροδρομίων ή κάποια άλλα θέματα που θα δούμε υπό διαφορετικό πνεύμα". Συμπλήρωσε πως οι αλλαγές θα γίνει "πάντα μέσα από θεσμικούς κανόνες και στο διεθνές πλαίσιο".
"Αναγνωρίζω ότι ο κύκλος των έργων πρέπει να κλείσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο", σημείωσε ο κ. Σταθάκης ξεκαθαρίζοντας, όμως, παράλληλα ότι υπάρχει μια δεύτερη περιοχή στην οποία η νέα κυβέρνηση δεν θα δώσει συνέχεια όπως πχ στο ζήτημα των αεροδρομίων, στις συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) αλλά και στα πολύ μεγάλα έργα.
Προτεραιότητα οι συγκοινωνίες
Ο νέος υπουργός τοποθετούμενος για τους τομείς που αποτελούν προτεραιότητα αναφέρθηκε ιδιαίτερα στις αστικές συγκοινωνίες οι οποίες θα γίνει προσπάθεια να στηριχθούν και να επεκταθούν οι υποδομές που χρειάζονται ενώ υποσχέθηκε και διεύρυνση της στρατηγικής για τις τηλεπικοινωνίες.
Ο κ. Σταθάκης χαρακτήρισε τεράστιο ανοικτό κεφάλαιο την προοπτική της Ελλάδας να μετατραπεί σε ένα πολύ σημαντικό κόμβο, παρότι, όπως είπε, υπάρχουν διαφωνίες για το πώς μπορεί να γίνει αυτό. Ειδική αναφορά επεφύλασσε και για το ανθρώπινο δυναμικό του υπουργείου, ενώ αναφέρθηκε και στην πολύ καλή συνεργασία που είχε με τον κ. Χρυσοχοΐδη.
Σπίρτζης: Διαφάνεια και πρότυπα
Ο αναπληρωτής υπουργός κ. Χρήστος Σπίρτζης από την πλευρά του σημείωσε ότι η νέα διακυβέρνηση θα δώσει έμφαση στον στρατηγικό σχεδιασμό των έργων, αναφερόμενος ιδιαίτερα στην προφανή αναγκαιότητα για κανόνες, και διαφάνεια προτύπων και διαδικασιών στο σύστημα παραγωγής δημόσιων έργων.
Η κατεύθυνση για όλα αυτά πρέπει να είναι άλλη από αυτή των τελευταίων 10ετιών και να υπηρετείται ο σχεδιασμός της χώρας και όχι αλλότριοι σχεδιασμοί σημείωσε.
«Δεν γίνεται να έχουμε σύνταξη προτύπων στις Βρυξέλλες, χωρίς συμμετοχή της Ελλάδας, και να υποχρεώνεται η χώρα ακόμη και στα δικά της έργα να χρησιμοποιεί ξένα προϊόντα» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης.
Ο αναπληρωτής υπουργός τόνισε ακόμη ότι δεν θα υπάρξουν διακρίσεις, αλλά δημοκρατική διαβούλευση και διαφάνεια. Επίσης υποσχέθηκε απλοποίηση διαδικασιών και ενίσχυση των μηχανισμών ελέγχου. Οι μεταρρυθμίσεις πρέπει να γίνουν με την συμμετοχή της κοινωνίας, σηκώνουμε να μανίκια και ξεκινάμε δουλειά από αύριο, κατέληξε ο κ. Σπίρτζης.
Χρυσοχοΐδης: Βρήκα 4 κουφάρια – Παραδίδω 20.000 θέσεις εργασίας
Ο απερχόμενος υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ Μιχάλης Χρυσοχοϊδης τόνισε ότι είναι υπερήφανος για το έργο που παρήχθη κατά το διάστημα που ήταν στο υπουργείο.
«Όταν ήρθα στο υπουργείο παρέλαβα τέσσερα κουφάρια που σήμερα απασχολούν 20.000 εργαζόμενους» σημείωσε αναφερόμενους στους τέσσερις παγωμένους αυτοκινητόδρομους. Ο κ. Χρυσοχοΐδης μίλησε επίσης για την μείωση των τιμών στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών, για τα έργα στον σιδηρόδρομο που θα έχουν ολοκληρωθεί σε 1,5 χρόνο και το μετρό της Αθήνας που προχωρά προς τον Πειραιά, ενώ την ίδια στιγμή είναι έτοιμη η δημοπράτηση της γραμμής 4.
Παράλληλα κάλεσε την νέα ηγεσία του υπουργείου να ασχοληθεί συστηματικά με το μετρό της Θεσσαλονίκης που βρίσκεται και κομβικό σημείο και πρέπει να παρθούν αποφάσεις, τόνισε. Ο κ. Χρυσοχοϊδης αναφέρθηκε ακόμη στην δημοπράτηση του αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης, την εγκατάσταση ίντερνετ σε 300 δήμους της χώρας, αλλά και το έργο των rural broadband.