«Ο δημόσιος χαρακτήρας του λιμανιού παραμένει, η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ σταματάει εδώ», δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας κατά την ορκωμοσία της νέας κυβέρνησης. Η δήλωση του κ. Δρίτσα έρχεται λίγες ώρες μετά τη συνάντηση που είχε στο Μέγαρο Μαξίμου ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας με τον πρέσβη της Κίνας στην Ελλάδα Τζόου Σιαολί.
Σημειώνεται πως η κινεζική Cosco διαχειρίζεται ήδη τους δύο από τους τρεις τερματικούς σταθμούς του λιμανιού του Πειραιά και είναι ένας από τους τρεις ενδιαφερόμενους που παραμένουν στο παιχνίδι για τη διεκδίκηση του 67% των μετοχών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, τόσο η κινεζική πλευρά, όσο και οι Βρυξέλλες έχουν ενημερωθεί πως η νέα κυβέρνηση προτίθεται να σταματήσει τους διαγωνισμούς πώλησης μετοχών κρατικών εταιρειών και να τους αντικαταστήσει με συμβάσεις παραχώρησης. Τη νέα γραμμή για τη στάση που θα τηρήσει ο ΣΥΡΙΖΑ είχε παρουσιάσει σε προεκλογική συνέντευξη ο Αλέξης Τσίπρας. Τότε είχε υποστηρίξει πως σε περιπτώσεις που εμπλέκονται κρατικές εταιρείες, όπως η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, θα επιδιωχθεί η σύναψη διακρατικών συμφωνιών με καλύτερους όρους. Για παράδειγμα, όπως είπε ο κ. Τσίπρας, μια συμφωνία για μεγαλύτερες ελληνικές εξαγωγές προς τη μεγάλη αγορά της Κίνας.
Σημειώνεται πως η Cosco και η δανέζικη APM Terminals είναι οι πλέον κινητικοί από τους πέντε ομίλους που πέρασαν στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού για το 67% ΟΛΠ. Στις παρουσιάσεις εμφανίστηκαν και εκπρόσωποι του ομίλου International Container Terminals Services (ICTS) από τις Φιλιππίνες. Η ICTS ελέγχει τον τερματικό σταθμό στο λιμάνι της Ριέκα της Κροατίας, ενώ συνολικά διαχειρίζεται διεθνώς περί τους 30 σταθμούς, οι μισοί από τους οποίους βρίσκονται στην Ασία.