Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ελευθέριος Βενιζέλος: Σε τρεις οι υπηρεσίες handling

Το πάγιο αίτημα της επιχειρηματικής κοινότητας για πιο απλές διαδικασίες ικανοποιεί το αεροδρόμιο της Αθήνας σε συνεργασία με τις τελωνειακές αρχές. Νέο σύστημα για ηλεκτρονική πληρωμή φόρων και δασμών.

Ελευθέριος Βενιζέλος: Σε τρεις οι υπηρεσίες handling

Οι εταιρείες SkyservHandling, Goldair Handling και Swissport Hellas Cargo είναι αυτές, που σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, θα συνεχίσουν να παρέχουν υπηρεσίες handling στο αεροδρόμιο της Αθήνας.

Στον διαγωνισμό που διεξήχθη στο προηγούμενο διάστημα και αφορούσε στην παροχή υπηρεσιών διαχείρισης αποσκευών (baggage handling), εξυπηρέτησης αεροσκαφών στην πίστα (ramp handling), διακίνησης φορτίου και ταχυδρομείου, καυσίμων και catering εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από πέντε εταιρείες.

Ειδικότερα στις τρείς εταιρείες που παρέχουν σήμερα τις υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης και είναι η SkyServ, δηλαδή η πρώην Olympic Handling, η Goldair Handling και η Swissport, προστέθηκαν οι Ground Force από την Ισπανία και η Groupe European Handler από την Γαλλία, οι οποίες εκδήλωσαν ενδιαφέρον για τις υπηρεσίες εμπορευμάτων. Τελικά όμως από τον ΔΑΑ φαίνεται ότι επιλέγησαν οι τρεις εταιρείες προκειμένου να συνεχίσουν την συνεργασία τους.

Η νέα συμβατική περίοδος ξεκινά τον Μάρτιο του 2015 και λήγει το Μάρτιο του 2022. Πλέον, αναμένεται η ΥΠΑ και κατ' επέκταση ο αρμόδιος υπουργός Μεταφορών να χορηγήσουν την απαραίτητη άδεια (αεροπορικό δικαίωμα – airport right) στις εταιρείες που έχει επιλέξει ο ΔΑΑ.

Αύξηση των εμπορευμάτων το 2014

Η αεροπορική αγορά εμπορευμάτων εμφανίζει άνοδο και εκτιμάται ότι υπάρχουν οι προϋποθέσεις προκειμένου να ακολουθήσει την μεγάλη άνοδο της επιβατικής κίνησης. Το 2014 ήταν η πρώτη χρονιά μετά το 2008, που η εμπορευματική κίνηση στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» κατέγραψε μικρή ενίσχυση σε ποσοστό 3,3%.

Συγκεκριμένα, έως και το Νοέμβριο σημειώθηκε αύξηση περίπου 3%, ενώ λαμβάνοντας υπόψη μόνο το τελευταίο τετράμηνο (Σεπτέμβριος – Δεκέμβριος), τότε η μέση αύξηση ανέρχεται περίπου στο 5%, με τον Δεκέμβριο να κλείνει στο +4,9%.

Πολύ σημαντική είναι η θετική εξέλιξη της κίνησης εξωτερικού, η οποία αποτελεί σχεδόν το 90% της συνολικής εμπορευματικής κίνησης του αεροδρομίου της Αθήνας. Σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013, από τον Ιανουάριο έως και τον Οκτώβριο του 2014, οι εισαγωγές αυξήθηκαν κατά 4,1%, ενώ οι εξαγωγές κατά 6,3%.

Πιο απλά – πιο καλά

Κρίσιμο σημείο για την αύξηση της κίνησης, εκτός βεβαίως από την ανάπτυξη νέων εμπορευματικών ροών και την ενίσχυση των υφιστάμενων, είναι η απλούστευση των διαδικασιών.

Προς την κατεύθυνση αυτή κινείται και η επέκταση του ωραρίου του τελωνείου, που σε πρώτη φάση γίνεται πιλοτικά, αλλά και η υιοθέτηση νέου τελωνειακού συστήματος που θα επιτρέψει την ηλεκτρονική πληρωμή δασμών και φόρων. Πρόκειται για ένα πάγιο αίτημα της επιχειρηματικής κοινότητας, το οποίο θα ικανοποιηθεί με το νέο σύστημα που αναμένεται ότι θα ξεκινήσει να λειτουργεί άμεσα.

Περαιτέρω και σε συνεργασία με τα υπόλοιπα μέλη της εμπορευματικής κοινότητας, συμπεριλαμβανομένων και των Κρατικών Αρχών, συνεχίζεται ο συντονισμός μέσω των μηνιαίων συναντήσεων της «Επιτροπής Εμπορευματικής Κοινότητας Αεροδρομίου» (ΕΕΚΑ). Η εν λόγω επιτροπή αποτελεί και τη βασική πλατφόρμα διασύνδεσης των μελών από την ίδρυσή της το 2003.

Για το τρέχον έτος ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην επανάκαμψη της υπηρεσίας "sea-air" για την προσέλκυση φορτίων transit στα πρότυπα της στρατηγικής συμμαχίας μεταξύ ΣΕΠ και Hewlett Packard.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ΔΑΑ είναι το πρώτο ευρωπαϊκό αεροδρόμιο, το οποίο έχει τυποποιήσει συνδυασμένες μεταφορές με θαλάσσιο, οδικό και αεροπορικό σκέλος που επιτρέπει την αυθημερόν διαμετακόμιση φορτίων μέσω του λιμανιού του Πειραιά και του αεροδρομίου στους τελικούς προορισμούς.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v