Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΕΡΓΟΣΕ: Δημοπρατείται έργο 174 εκατ. στη γραμμή της Πάτρας

Η ένταξη της γραμμής της Πάτρας στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την εξεύρεση χρηματοδότησης για την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού άξονα ΠΑΘΕΠ.

ΕΡΓΟΣΕ: Δημοπρατείται έργο 174 εκατ. στη γραμμή της Πάτρας

Στην δημοπράτηση κατασκευής της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον από τον Ψαθόπυργο έως την ευρύτερη περιοχή του Ρίου (Μποζαϊτικα), του άξονα Κορίνθου – Πατρών, συνολικού μήκους 10,5 χιλιομέτρων, προχωρά η ΕΡΓΟΣΕ. Πρόκειται για ένα έργο ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς με την κατασκευή του συγκεκριμένου τμήματος η γραμμή θα φτάσει ως τις παρυφές της Αχαϊκής πρωτεύουσας.

Με ολοκλήρωση των έργων της γραμμής ως την Πάτρα θα γίνει πραγματικότητα ο σύγχρονος σιδηροδρομικός άξονα ΠΑΘΕΠ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσ/νίκη – Ειδομένη – Προμαχώνα), με διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή υψηλών ταχυτήτων και με τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας.

Σύμφωνα με την κοινή απόφαση υπουργών ΥΠΟΜΕΔΙ και Ανάπτυξης, η εν λόγω εργολαβία θα χρηματοδοτηθεί, μαζί με την σε πλήρη εξέλιξη εργολαβία του τμήματος Αίγιο- Ψαθόπυργος, από το νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα Connecting Europe Facility (CEF) 2014-2020, στο πλαίσιο κονδυλίου ύψους 580 εκατομμύρια ευρώ κοινοτικής συνδρομής.

Πρόκειται για τη κατασκευή της υποδομής της διπλής ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής με σύγχρονο σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης χωρίς ισόπεδες διαβάσεις και αποσκοπεί στον περιορισμό των ατυχημάτων, τη βελτίωση των ελληνικών μεταφορών με σιδηρόδρομο, τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του σιδηροδρόμου ως προς τα άλλα μεταφορικά μέσα και την υποβοήθηση της οικονομικής ανάπτυξης της Πελοποννήσου αλλά και της Εθνικής Οικονομίας γενικότερα. Στο έργο περιλαμβάνονται και οι παρεμβάσεις για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου και των λοιπών δικτύων, στα σημεία που θίγονται από τις κατασκευές.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε περίπου 174 εκατομμύρια και η διάρκεια κατασκευής του προσδιορίζεται στους 36 μήνες.

Να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο του Προγράμματος ολοκλήρωσης του εκσυγχρονισμού του βασικού σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα- Θεσσαλονίκη – Ειδομένη/Προμαχώνας (ΠΑΘΕΠ) και της σύνδεσής του με τα βασικά λιμάνια της χώρας, το οποίο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη από την ΕΡΓΟΣΕ, υλοποιείται η πλήρης ανακατασκευή της γραμμής από το Κιάτο μέχρι την Πάτρα.

Η πρόσφατη ένταξη του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνας - Πάτρας στο Κεντρικό Ευρωπαϊκό Δίκτυο (Core Network) των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) της περιόδου 2014-2020, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την εξασφάλιση κοινοτικής χρηματοδότησης για την πλήρη ολοκλήρωση του έργου. Ως πρόσφατα το συγκεκριμένο τμήμα εντάσσονταν στο δευτερεύον δίκτυο, γεγονός που καθιστούσε δύσκολη την χρηματοδότησή του, δεδομένης και της οικονομικής κατάστασης της χώρας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v