Να ξαναδικαστεί η υπόθεση του Sea Diamond λέει ο Αντιεισαγγελέας

Υπενθυμίζεται ότι από το Τριμελές Εφετείο Πειραιά καταδικάστηκαν ο πλοίαρχος του κρουαζιερόπλοιου σε 5 χρόνια φυλάκισης και χρηματικό πρόστιμο 60.000 ευρώ, ο Γενικός Διευθυντής επιχειρήσεων στόλου της εταιρείας Core Marine Limited σε ποινή φυλάκισης 3 ετών, και 60.000 ευρώ χρηματικό πρόστιμο.

Να ξαναδικαστεί η υπόθεση του Sea Diamond λέει ο Αντιεισαγγελέας

Την εν μέρει αναίρεση της απόφασης του Τριμελούς Εφετείου Πειραιά με την οποία καταδικάστηκαν για πλημμελήματα τρία άτομα για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond της εταιρείας Louis Cruises, που βυθίστηκε το 2007 στη θαλάσσια περιοχή της Καλντέρας, στη Σαντορίνη, πρότεινε ο αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Δημήτρης Δασούλας.

Οι καταδικασθέντες έχουν ασκήσει αναίρεση κατά της απόφασης του Τριμελούς Εφετείου Πειραιά και από την πλευρά του ο αντεισαγγελέας του ανωτάτου δικαστηρίου εισηγείται να γίνει εν μέρει δεκτή.

Υπενθυμίζεται ότι από το Τριμελές Εφετείο Πειραιά καταδικάστηκαν ο πλοίαρχος του κρουαζιερόπλοιου σε 5 χρόνια φυλάκισης και χρηματικό πρόστιμο 60.000 ευρώ, ο Γενικός Διευθυντής επιχειρήσεων στόλου της εταιρείας Core Marine Limited σε ποινή φυλάκισης 3 ετών, και 60.000 ευρώ χρηματικό πρόστιμο, ενώ στον ανθυποπλοίαρχο του Sea Diamond επιβλήθηκε ποινή φυλάκισης 26 μηνών.

Ο κ. Δασούλας στην πρότασή του υποστηρίζει ότι η εφετειακή απόφαση δεν έχει ειδική και εμπεριστατωμένη αιτιολογία, για την απόρριψη του πορίσματος πραγματογνωμοσύνης που απέδιδε ως αίτιο την μη αποτύπωση στον χάρτη του σημείου που προσέκρουσε το πλοίο.

Ακόμη, ο κ. Δασούλας επισήμανε ότι υπάρχει στην εφετειακή απόφαση ασαφής και αντιφατική αιτιολογία ως προς τις ευθύνες του διευθυντή επιχειρήσεων στόλου της επίμαχης εταιρείας.

Ο αντεισαγγελέας πρότεινε επίσης να αναιρεθεί εν μέρει η εφετειακή απόφαση για ορισμένες κατηγορίες -πράξεις που αφορούν τον πλοίαρχο και για τον υποπλοίαρχο (διατάραξη υδάτινης συγκοινωνίας, κ.λπ.).

Παράλληλα, εισηγήθηκε ο κ. Δασούλας, να απορριφθεί η αναίρεση κατά το σκέλος που αφορούν την ρύπανση και την παράλειψη διάσωση ναυτιλιακών εγγράφων, καθώς είναι νόμιμα αιτιολογημένες.
Το τμήμα επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφασή του.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v