Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ταξί: «Τρίπλα» νομιμότητας από την Uber

Χωρίς να παρέχει υπηρεσίες μεταφοράς με συμβατικά οχήματα με μη επαγγελματίες οδηγούς, κάτι που δεν είναι νόμιμο στην Ελλάδα, ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στην Αθήνα η αμερικάνικη εταιρεία. Αυστηρά πρόστιμα για την παράνομη μεταφορά έρχονται με τον νέο νόμο.

Ταξί: «Τρίπλα» νομιμότητας από την Uber

Ήσυχα και αποφεύγοντας τις τυμπανοκρουσίες, που θα μπορούσαν να εξαγριώσουν τους Έλληνες αυτοκινητιστές ταξί, οι οποίοι βρίσκονται ήδη βρίσκονται στα... κάγκελα, ξεκίνησε την δραστηριότητά της στην Αθήνα η εταιρεία Uber.

Η αμερικανική εταιρεία, που έχει ήδη εξελιχθεί σε πολυεθνική καθώς δραστηριοποιείται σε 50 χώρες παγκοσμίως, δίνει την δυνατότητα στους χρήστες που θα επιλέξουν τις υπηρεσίες της, να μισθώσουν μέσω μιας «έξυπνης» συσκευής κινητού τηλεφώνου το όχημα που επιθυμούν. Η διαφορά σε σχέση με τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται ήδη στην ελληνική αγορά παρέχοντας αυτού του είδους τις υπηρεσίες, είναι ότι στην Uber το όχημα που θα παραγγελθεί μπορεί είτε ένα όχημα ταξί, μέσω της υπηρεσίας Uber Taxi, είτε ένα όχημα συμβατικό, μέσω της υπηρεσίας UberX.

Μόνο στην Αθήνα

Ωστόσο, υπό το φόβο να οξυνθούν περαιτέρω οι αντιδράσεις, που ήδη ήταν έντονες, στην Αθήνα η εταιρεία ξεκινά τη δραστηριότητά της μόνο με την παροχή της υπηρεσίας Uber Taxi, δηλαδή με την συνεργασία επαγγελματιών οδηγών ταξί.

Μάλιστα η δραστηριοποίηση της Uber σε πρώτη φάση θα αφορά μόνο την πρωτεύουσα, παρότι μέσω της ιστοσελίδας της είχε ζητήσει να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους και οδηγοί από άλλα μέρη της χώρας. Να σημειώσουμε, δε, ότι η δραστηριοποίηση της εταιρείας στην Ελλάδα ξεκινά στη στιγμή που, όπως έγινε γνωστό, αυτή ετοιμάζεται να αντλήσει χρηματοδότηση ύψους 1 δισ. δολαρίων, μέσω ιδιωτικής τοποθέτησης, που οργανώνει η Goldman Sachs. Οι υπολογισμοί αναφέρουν ότι η κίνηση αυτή θα ανεβάσει την αποτίμησή της στα 40 δισ. δολάρια.

Με τις προσεκτικές κινήσεις που κάνει η αμερικάνικη εταιρεία είναι προφανές ότι επιχειρεί να καθησυχάσει τους αυτοκινητιστές, που είχαν ξεσηκωθεί τις προηγούμενες μέρες αντιδρώντας έντονα στην προοπτική να μπορούν να παρέχουν υπηρεσίες δημόσιας μεταφοράς ιδιωτικά οχήματα, που δεν έχουν τις σχετικές άδειες. Μάλιστα με σχετική ανακοίνωσή του το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) κάλεσε τους επαγγελματίες του κλάδου να μην συνεργαστούν με την αμερικάνικη εταιρεία.

«Έφαγαν τα μούτρα τους»

Σύμφωνα με το ΣΑΤΑ αποτελεί πάγια τακτική της Uber να εισέρχεται νόμιμα σε μια αγορά κατ' αρχήν σε συνεργασία των ταξί και στην συνέχεια να χρησιμοποιεί για την παροχή των υπηρεσιών της οποιοδήποτε αυτοκίνητο. Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ Θύμιος Λυμπερόπουλος σχολιάζοντας την προσπάθεια της Uber να εισέλθει στην ελληνική αγορά με «όχημα» τα ταξί που κυκλοφορούν νόμιμα, σημείωσε ότι η εταιρεία υποχρεώθηκε στην κίνηση αυτή, αφού προηγουμένως «έφαγε τα μούτρα της διαπιστώνοντας ότι στην Ελλάδα δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει συμβατικά αυτοκίνητα».

Ο ίδιος τόνισε ότι η χρήση συμβατικών αυτοκινήτων για παροχή υπηρεσιών ταξί στη χώρα μας απαγορεύεται, ενώ οι παραβάτες βρίσκονται αντιμέτωποι με αυστηρά χρηματικά πρόστιμα που φτάνουν τις 3.000 ευρώ, αλλά και ποινή φυλάκισης έως έξι μήνες. Πάντως οι αυτοκινητιστές παραμένουν σε επιφυλακή και τις επόμενες μέρες εκπρόσωποι του ΣΑΤΑ θα βρεθούν στις Βρυξέλλες όπου αναμένεται να συζητηθεί το θέμα της πιστοποίησης στον κλάδο της δημόσιας επιβατικής μεταφοράς.

Πρόστιμα –φωτιά για την παράνομη μεταφορά φέρνει ο νέος νόμος

Να σημειώσουμε, τέλος, ότι στις διατάξεις του σχεδίου νόμου του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων που συζητείται στην Βουλή περιλαμβάνονται και ρυθμίσεις που αφορούν τις Κατηγορίες παραβάσεων λειτουργίας των Επιβατικών Δημόσιας Χρήσης αυτοκινήτων, δηλαδή των ταξί.

Στην αιτιολογική έκθεση του σχεδίου νόμου αναφέρεται ότι με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις θεσπίζονται, με κριτήριο τη σοβαρότητά τους, τέσσερις διακριτές κατηγορίες παραβάσεων των διατάξεων των Κανονισμών Λειτουργίας και του θεσμικού πλαισίου περί λειτουργίας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων:

-Οι ελαφρές παραβάσεις, που επισύρουν διοικητικό πρόστιμο από 50 εως 100 ευρώ.
-Οι σοβαρές παραβάσεις για τις οποίες επιβάλλεται πρόστιμο από 100 εως 300 ευρώ
-Οι πολύ σοβαρές παραβάσεις που επισύρουν διοικητικό πρόστιμο από 300 εως 600 ευρώ
-Οι ιδιαζόντως σοβαρές παραβάσεις για οποίες επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο από 600 εως 3.000 ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v