Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Εκπτωτική εβδομάδα στα ελληνικά e-shops

Η Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου, η οποία τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Ανάπτυξης και της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, αποτελεί μια πρωτοβουλία που προσομοιάζει με την CyberMonday του εξωτερικού και στοχεύει στην προώθηση των ηλεκτρονικών αγορών.

Εκπτωτική εβδομάδα στα ελληνικά e-shops
Θεσμικές παρεμβάσεις για την υποστήριξη της λειτουργίας των ηλεκτρονικών καταστημάτων υποσχέθηκε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου κ. Στέφανος Κομνηνός στα μέλη του GRECA, του Συνδέσμου που μετρά μόλις δύο χρόνια ύπαρξης και εκπροσωπεί το εγχώριο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Με αφορμή την αναγγελία έναρξης της Εβδομάδας Ηλεκτρονικού Εμπορίου (1-7 Δεκεμβρίου), κατά την οποία διενεργούνται εκπτώσεις στα ελληνικά e-shops, ο κ. Κομνηνός αναφέρθηκε σε σειρά πρωτοβουλιών του ΥΠΑΝ όπως η δημιουργία σήματος πιστοποίησης, ρυθμίσεις για τη χρέωση του ΦΠΑ σε καταναλωτές εκτός Ελλάδας, ένταξη σε ενιαίο κέντρο εκκαθάρισης ηλεκτρονικών τιμολογίων και αποδείξεων κ.ά.

Επίσης, δημοσιοποιήθηκε ότι ο GRECA βρίσκεται σε διεργασίες με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, ώστε να επιτραπεί στα μέλη του να διενεργούν ομαδοποιημένες αποστολές στο εξωτερικό, προκειμένου να μειωθεί το μεταφορικό κόστος των ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Σημειώνεται ότι το κόστος αποστολής προϊόντων από την Ελλάδα αγγίζει έως και τα 20 ευρώ, όταν αντίστοιχη αποστολή από χώρα της Ευρώπης προς την Ελλάδα δεν ξεπερνά τα 3 ευρώ. Σύμφωνα με τον GRECA, η δημιουργία κρίσιμης μάζας και η εξεύρεση μιας κεντρικής λύσης για τις αποστολές προϊόντων θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα και τις εξαγωγές των ελληνικών ηλεκτρονικών επιχειρήσεων.

Στο πλαίσιο ενημέρωσης για τις παραπάνω διεργασίες, παρουσιάστηκε επίσης μέρος της ετήσιας μελέτης για το ηλεκτρονικό εμπόριο από τον καθηγητή κ. Γ. Δουκίδη, διευθυντή του εργαστηρίου ELTRUN, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου διαπιστώνεται σταθερή ανάπτυξη των εργασιών του κλάδου. Συγκεκριμένα, το 2014 η μέση δαπάνη των Ελλήνων σε ηλεκτρονικές αγορές ανήλθε σε 1.400 ευρώ έναντι 1.300 ευρώ το 2013, ενώ αυξήθηκε ο μέσος όρος των συναλλαγών που πραγματοποίησαν οι Έλληνες, με κάθε έναν να ολοκληρώνει 18 αγορές έναντι 12 το 2013.

Οι τομείς της οικονομίας που κατέγραψαν τον μεγαλύτερο κύκλο εργασιών στο ηλεκτρονικό εμπόριο ήταν οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες, η διαμονή σε καταλύματα, τα εισιτήρια για εκδηλώσεις και ο εξοπλισμός για ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Την μεγαλύτερη ανάπτυξη μέσα στο 2014 κατέγραψαν οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες, τα εισιτήρια για εκδηλώσεις, οι ασφάλειες και τα παραφάρμακα.

Σε ότι αφορά την Εβδομάδα Ηλεκτρονικού Εμπορίου, η οποία τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, πρόκειται για μια πρωτοβουλία που προσομοιάζει με την CyberMonday του εξωτερικού, και στοχεύει στην προώθηση των ηλεκτρονικών αγορών.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του GRECA, κ. Ν. Γουλή, πέρυσι τα e-shops που συμμετείχαν στο θεσμό της Εβδομάδας Ηλεκτρονικού Εμπορίου, κατέγραψαν αύξηση στις πωλήσεις κατά 42%, ενώ υπήρξαν περιπτώσεις που η αύξηση άγγιξε το 100%. Για φέτος μάλιστα και προκειμένου διευκολύνει τους καταναλωτές ο GRECA έχει αναρτήσει τη λίστα των e-shops που συμμετέχουν στο θεσμό και παρέχουν εκπτώσεις
στο www.greekecommerce.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v