Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στην κοινοπραξία Fraport – Slentel τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Εφάπαξ τίμημα 1,234 δισ. και ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ προβλέπει η συμφωνία με το ΤΑΙΠΕΔ. Δεσμεύεται για επενδύσεις 330 εκατ. στην τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. στην 40ετία. Ικανοποίηση στο Ταμείο από τις εξελίξεις. Ζημιές 100 εκατ. στην τριετία προβλέπει η Fraport.

Στην κοινοπραξία Fraport – Slentel τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Εφάπαξ τίμημα, εγγυημένο ετήσιο μίσθωμα αλλά και δέσμευση για την υλοποίηση μεγάλων επενδύσεων κατά την διάρκεια της 40ετούς παραχώρησης περιλαμβάνει η πρόταση της κοινοπραξίας FRAPORT AG- SLENTEL Ltd, η οποία αναδείχθηκε προτιμητέος επενδυτής στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την αποκρατικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.

Το κοινοπρακτικό σχήμα, στο οποίο από ελληνικής πλευράς μετέχει ο Όμιλος Κοπελούζου, προσέφερε εφάπαξ τίμημα 1,234 δισ. ενώ σε κάθε χρόνο θα καταβάλλει ως μίσθωμα ποσό 22,9 εκατομμυρίων ευρώ.

Σε ότι αφορά την υλοποίηση των επενδύσεων ο προτιμητέος επενδυτής δεσμεύεται ότι κατά την διάρκεια της πρώτης τετραετίας της παραχώρησης των αεροδρομίων θα επενδύσει ποσά 330 εκατομμυρίων ευρώ για την βελτίωση και την αναβάθμιση των περιφερειακών αερολιμένων.

Στον ορίζοντα των 40 ετών που προβλέπεται ότι θα διαρκέσει η παραχώρηση, η κοινοπραξία FRAPORT AG- SLENTEL Ltd δεσμεύεται να υλοποιήσει επενδύσεις συνολικού ύψους 1,4 δισ. ευρώ. Η συγκεκριμένη εξέλιξη προκάλεσε ικανοποίηση τόσο στο ΤΑΙΠΕΔ όσο και στα συναρμόδια υπουργεία καθώς η επιτυχία του διαγωνισμού για την αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων θεωρούνταν κρίσιμης αφού σε αυτά αποτυπώνονται, μεταξύ άλλων οι προοπτικές για την μελλοντική ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού.

Ο προτιμητέος επενδυτής αξιολόγησε σχεδόν ισάξιες τις δύο ομάδες αεροδρομίων καθώς για την πρώτη ομάδα στην οποία περιλαμβάνονται οι αερολιμένες: Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ακτίου και Καβάλας προσέφερε εφάπαξ τίμημα 609 εκατομμυρίων ευρώ. Κατά τι υψηλότερο στα 625 εκατομμύρια ευρώ ήταν το τίμημα για την δεύτερη ομάδα αεροδρομίων στην οποία περιλαμβάνονται οι αερολιμένες: Ρόδου, Κω, Σκιάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου και Μυτιλήνης.

Ιδιαίτερη σημασία έχει ότι η προσφορά των FRAPORT AG- SLENTEL Ltd ήταν σημαντικά υψηλότερη από την αποτίμηση του ανεξάρτητου εκτιμητή. Παρότι η εκτίμηση δεν έχει γίνει γνωστή πληροφορίες αναφέρουν ότι οι 14 περιφερειακοί αερολιμένες είχαν αποτιμηθεί έναντι μόλις 340 εκατομμυρίων ευρώ, δηλαδή στο 1/3 της προφοράς του προτιμητέου αναδόχου.

Οι προσφορές των δύο άλλων κοινοπρακτικών σχημάτων συμμετείχαν στην τελευταία φάση του διαγωνισμού δεν ανακοινώθηκαν. Ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν ότι αυτές κινούνται στα επίπεδα των 800 – 900 εκατομμυρίων ευρώ.

Η ανακοίνωση

Με προσφορά που ανήλθε σε €1,234 δισ. εφάπαξ τίμημα και €22,9 εκατ. ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό, η κοινοπραξία FRAPORT AG- SLENTEL Ltd (στην οποία μετέχει ο όμιλος Κοπελούζου) ανακηρύχτηκε προτιμητέος επενδυτής για τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια της χώρας.

Αναλυτικότερα, κατά τη διάρκεια της σημερινής κοινής συνεδρίασης του ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ με το Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων, αποσφραγίστηκαν οι οικονομικές προσφορές, που υποβλήθηκαν στις 10.10.2014 από τα επενδυτικά σχήματα CASA (Corporation America S.A.) – METKA Α.Ε., FRAPORT AG- SLENTEL Ltd και VINCI Airports S.A.S. – ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε. για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων της χώρας (Ομάδες Α και Β).

Η FRAPORT AG- SLENTEL Ltd υπέβαλε την υψηλότερη προσφορά και ανακηρύχτηκε προτιμητέος επενδυτής σύμφωνα με τους όρους της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφορών. Το ποσό που προσέφερε η κοινοπραξία ήταν σημαντικά υψηλότερο τόσο από την ανεξάρτητη αποτίμηση όσο και από την αμέσως επόμενη προσφορά.

Ειδικότερα, ο προτιμητέος επενδυτής προσέφερε για την Ομάδα Α €609 εκατ. εφάπαξ τίμημα και €11,3 εκατ. ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό και €625 εκατ. και €11,6 εκατ. για την Ομάδα Β αντίστοιχα.

Οι επενδύσεις που αναμένεται να υλοποιηθούν σε χρονικό ορίζοντα 4 ετών ανέρχονται σε ποσό περίπου €330 εκατ. ενώ για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης σε ποσό περίπου €1,4 δισ. Τα ποσά αυτά είναι επιπλέον του εφάπαξ τιμήματος και του ετήσιου εγγυημένου καταβλητέου μισθώματος.

Ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Εμμανουήλ Κονδύλης δήλωσε σχετικά: «Η συμμετοχή στο διαγωνισμό και οι προσφορές που υποβλήθηκαν από τις κορυφαίες διεθνώς εταιρείες του χώρου της ανάπτυξης και λειτουργίας αεροδρομίων αποτελεί τη μεγαλύτερη απόδειξη της εμπιστοσύνης που δείχνουν οι διεθνείς επενδυτές στην αναπτυξιακή προοπτική της χώρας μας».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Πασχάλης Μπουχώρης, είπε: «Η παραχώρηση θα αναβαθμίσει ουσιαστικά την ποιότητα των υποδομών και το επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών, μέσα από την καλύτερη συντήρηση, λειτουργία και ανάπτυξη των αεροδρομίων. Μέσα από αυτή την ιδιωτικοποίηση δεν αναβαθμίζονται μόνο τα αεροδρόμια αλλά ενισχύεται το τουριστικό προϊόν της χώρας».

Fraport: Βλέπει ζημιές 100 εκατ. ευρώ στην τριετία από Ελλάδα

Προειδοποίηση κερδοφορίας εξέδωσε η γερμανική Fraport σημειώνοντας ότι εάν τελικώς αναλάβει τη διαχείριση των αεροδρομίων, τα κέρδη της θα δεχτούν αρχικά πλήγμα.

Όπως επισημαίνει η Fraport, η εταιρία που θα διαχειριστεί τα αεροδρόμια θα εμφανίσει ζημιές περίπου 100 εκατ. ευρώ την πρώτη τριετία, λόγω τόκων, αποσβέσεων καθώς και χρεώσεων που απορρέουν από τη σύμβαση που θα υπογραφεί.

Τα έσοδα από την Ελλάδα αναμένεται να ξεπεράσουν τα 180 εκατ. ευρώ το 2016, με τα EBITDA να υπερβαίνουν τα 90 εκατ. ευρώ, σημείωσε, τονίζοντας ότι αναμένεται να ενοποιήσει τα αεροδρόμια στον ισολογισμό της έως τα τέλη του 2015.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v