Celestyal Cruises: «Φλέβα» χρυσού τα μικρά ελληνικά νησιά

Τι σηματοδοτεί η επανατοποθέτηση της Louis Cruises στη διεθνή αγορά με νέο εμπορικό όνομα. Το πολλαπλό στοίχημα της εταιρείας και οι ευκαιρίες που θέλει να εκμεταλλευτεί. Το αλαλούμ στις λιμενικές υποδομές που φρενάρει την ανάπτυξη της κρουαζιέρας.

Celestyal Cruises: «Φλέβα» χρυσού τα μικρά ελληνικά νησιά

Την ολική επανατοποθέτησή της στη διεθνή αγορά κρουαζιέρας σηματοδοτεί για την εταιρεία Louis Cruises η υιοθέτηση του εμπορικού σήματος «Celestyal Cruises» με το οποίο θα δραστηριοποιείται σε όλο τον κόσμο.

Η εταιρεία, ωστόσο, θα εξακολουθήσει να λειτουργεί με το όνομα Louis Cruises στην Κύπρο, όπου αποτελεί μια από τις εμβληματικές εταιρείες της οικονομίας της ενώ είναι εισηγμένη και στο Χρηματιστήριο της Μεγαλονήσου.

Το νέο εμπορικό όνομα «Celestyal Cruises» επιτρέπει, ταυτόχρονα, στην εταιρεία να αποσυνδέσει το όνομά της από το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond στη Σαντορίνη (2007) το οποίο, αναπόφευκτα, λειτούργησε ως βαρίδι στην αναπτυξιακή της πορεία.

Η αλλαγή σελίδας, ωστόσο, με ταυτόχρονη αλλαγή στρατηγικής συνιστά ένα διπλό στοίχημα για την εταιρεία καθώς επιδιώκει να επωφεληθεί από τις εξελίξεις στην παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας αλλά και την ανοδική πορεία του ελληνικού τουρισμού της τελευταίας διετίας.

Το πρώτο στοίχημα αφορά τις εξελίξεις στην διεθνή αγορά κρουαζιέρας με την συνεχιζόμενη ναυπήγηση γιγαντιαίων κρουαζιερόπλοιων από τους αμερικανικούς κολοσσούς της παγκόσμιας αγοράς (Carnival, Royal Caribbean). Μια πραγματικότητα που οδηγεί τις εταιρείες να αναζητούν διαρκώς νέες αγορές για τα πλοία τους, με προτεραιότητα την περιοχή του Ειρηνικού και τη Μεσόγειο. Την ίδια στιγμή, ωστόσο, τα νέα γιγαντιαία πλοία αδυνατούν να προσεγγίσουν, λόγω όγκου, τα μικρά ελληνικά νησιά, δημιουργώντας ένα κενό που σπεύδει τώρα να καλύψει η Celestyal Cruises.

Το δεύτερο στοίχημα σχετίζεται με την εκμετάλλευση της υψηλής ζήτησης που καταγράφεται για ταξίδια στην Ελλάδα απ'όλο τον κόσμο. Μια «ευκαιρία» για την Celestyal Cruises, η οποία δείχνει να κεφαλαιοποιείται καθώς, ήδη, σύμφωνα με τον δ/ντή πωλήσεων της εταιρείας Πυθαγόρα Νάγο, οι κρατήσεις των γκρουπ για το 2015 καταγράφουν μέχρι στιγμής αύξηση 25% σε σύγκριση με φέτος.

Για να οριστικοποιηθεί η νέα στρατηγική της εταιρείας και το νέο της όνομα χρειάστηκε μια έρευνα μεταξύ των επιβατών κι ένα...τεστ ντράιβ της νέας στρατηγικής κατά τη διάρκεια του 2014.

Όπως εξήγησε ο δ/νων σύμβουλος της εταιρείας Κυριάκος Αναστασιάδης το προϊόν που προσφέρει, πλέον, η Celestyal Cruises βασίζεται σε αυτά που ζητούν οι ξένοι που θέλουν να κάνουν κρουαζιέρα στην Ελλάδα. Τι ζητούν; Να απολαύσουν την ελληνική γαστρονομία και να δοκιμάσουν έλληνα κρασιά, να διασκεδάσουν α λα ελληνικά, να γνωρίσουν την ελληνική ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά και να επισκεφθούν νέους, λιγότερο γνωστούς προορισμούς.

Το φετινό τεστ ντράιβ της νέας φιλοσοφίας αποδείχθηκε, εκ του αποτελέσματος, απόλυτα επιτυχημένο. Η εταιρεία (λειτούργησε ως Louis Cruises φέτος) πρόσθεσε 7 νέους ελληνικούς προορισμούς (Ιός, Μήλος, Σύρος, Σάμος, Χίος, Σύμη, Κως) και δύο τουρκικούς (Τσεσμέ, Μποντρουμ) και τα μεγέθη άρχισαν να σκαρφαλώνουν: 80% πληρότητα τον Ιούλιο, 100% τον Αύγουστο, αύξηση επιβατών 28% (117.361 φέτος από ελληνικά λιμάνια έναντι 91.444 το 2013) και αύξηση εσόδων 32%.

Ο κύβος ερρίφθη και η Celestyal Cruises αρχίζει το ταξίδι της στη Μεσόγειο. Η σημαντική αύξηση μεγεθών το 2014 και οι θετικές ενδείξεις για τη νέα χρονιά, μάλιστα, οδήγησαν την εταιρεία στην προσθήκη ενός τρίτου πλοίου στο στόλο της. Έτσι, το 2015 τα δύο υπάρχοντα πλοία Louis Crystal και Louis Olympia θα μετονομαστούν σε Celestyal Crystal και Celestyal Olympia. Ύστερα από συμφωνία τριετούς ναύλωσης, στο στόλο προστίθεται το κρουαζιερόπλοιο Explorer, 420 καμπίνων, το οποίο θα μετονομαστεί σε Celestyal Odyssey και θα πραγματοποιεί κρουαζιέρες στο Αιγαίο.

Ταυτόχρονα «δοκιμάζει» οκτώ νέους ελληνικούς προορισμούς, στην Πελοπόννησο (Ναύπλιο, Μονεμβασιά, Καλαμάτα, Κατάκωλο, Πάτρα) την Ήπειρο (Ηγουμενίτσα) και το Ιόνιο (Κέρκυρα, Κεφαλονιά) ενώ προσθέτει 2 επιπλέον προορισμούς στο Αιγαίο (Λήμνο, Μυτιλήνη).

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο Επιχειρήσεων της Louis Cruises Γιώργο Κουμπενά η ετήσια συμβολή της εταιρείας στην ελληνική οικονομία ανέρχεται σε 128 εκατ. ευρώ ενώ οι άμεσες δαπάνες κατά την τελευταία επταετία αγγίζουν τα 425 εκατ. Ευρώ. Σύμφωνα με τον ίδιο η εταιρεία επισκευάζει και αναβαθμίζει τα πλοία της αποκλειστικά και μόνο σε ελληνικά ναυπηγεία (Πέραμα, Σύρος) και μόνο κατά την τελευταία τριετία, εν μέσω κρίσης, έχουν δαπανηθεί γι'αυτό το σκοπό 50 εκατ. ευρώ.

Η αλλαγή σελίδας στη Louis Cruises με την «γέννηση» της Celestyal Cruises σηματοδοτεί, ταυτόχρονα, την ωρίμανσή της ως διεθνή «παίκτη» κρουαζιέρας. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας στα 28 χρόνια ιστορίας της (ιδρύθηκε το 1986) έχει μεταφέρει 6 εκ. επιβάτες από 140 χώρες. Σύμφωνα με τα φετινά στοιχεία, το 30% της πελατείας της προέρχεται από τη Βόρεια Αμερική, το 22% από τη Λατινική Αμερική, το 8% από την Αυστραλία ενώ το 21% από την Ελλάδα και την Τουρκία (13.000 Ελληνες, 10.000 Τούρκοι).

Το αλαλούμ που φρενάρει τις κρουαζιέρες

Την επίσημη Πολιτεία αλλά και τις τοπικές αρχές σε πολλούς ελληνικούς προορισμούς «φωτογράφισαν» τα στελέχη της Celestyal Cruises ως τους καθοριστικούς παράγοντες για την ανάπτυξη ή όχι της κρουαζιέρας στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τον δ/ντα σύμβουλο της εταιρείας Κ.Αναστασιάδη για να αναπτυχθεί o τομέας των κρουαζιερών από ελληνικά λιμάνια (home porting) θα πρέπει να υπάρξει κυβερνητικό πλάνο για τις λιμενικές υποδομές που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν, τονίζοντας πως απαιτείται προεργασία 18 μηνών από τις εταιρείες κρουαζιερόπλοιων προκειμένου να ενταχθεί ένας νέας προορισμός στο πρόγραμμα ενός πλοίου.

Ταυτόχρονα, σημείωσε, θα πρέπει να υπάρχει σταθερό θεσμικό και φορολογικό πλαίσιο. Ανέφερε, μάλιστα, ως αρνητικό παράδειγμα πως μόλις πριν έξι εβδομάδες ανακοινώθηκε αιφνιδιαστικά ότι θα γίνονται έλεγχοι διαβατηρίων στα νησιά.

Ζήτησε επιπλέον να υπάρχει ένας φορές αρμόδιος για θέματα κρουαζιέρας αφού αυτή τη στιγμή υπάρχουν πέντε ή και έξι συναρμόδια υπουργεία.

Τέλος, ζήτησε να εφαρμοστεί «berthing allocation» ώστε να μην καταφθάνουν ταυτόχρονα πολλά κρουαζιερόπλοια σε ένα λιμάνι προκαλώντας κομφούζιο.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Euro2day.gr ο αντιπρόεδρος Επιχειρήσεων της εταιρείας Γ.Κουμπενάς ανέφερε πως οι τοπικές αρχές με τους φορείς της κάθε περιοχής θα πρέπει να ορίσουν πόσους επισκέπτες μπορεί να υποδεχθεί κάθε μέρα ένας προορισμός με βάση τις υποδομές του. Ανέφερε χαρακτηριστικά πως στη Σαντορίνη υπήρχε μέρα που έφθασαν ταυτόχρονα τρία, τέσσερα έως και οκτώ κρουαζιερόπλοια που μετέφεραν συνολικά 17.000 επιβάτες. «Όμως», τόνισε, «το τελεφερίκ που υπάρχει έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 600/ώρα...»

Απαντώντας σε άλλη ερώτηση του Euro2day.gr σχετικά με το καταλληλότερο σημείο για τη δημιουργία τερματικού σταθμού κρουαζιερόπλοιων στην Αττική, ο δ/νων σύμβουλος της εταιρείας Κ. Αναστασιάδης σημείωσε με νόημα: «Δεν μας απασχολεί το που θα γίνει αλλά ας παρθεί επιτέλους μια απόφαση για το πού. Ο Πειραιάς, πάντως, δεν είναι η καλύτερη λύση αφού υπάρχει μόνο μια είσοδος και τα κρουαζιερόπλοια είναι τρίτα σε σειρά προτεραιότητας μετά τα πλοία της Cosco και της ακτοπλοΐας. Έτσι, όλα τα κρουαζιερόπλοια «τρέχουν» να φθάσουν μέχρι τις 5 το πρωί με αποτέλεσμα να δημιουργείται κυκλοφοριακό κομφούζιο στην περιοχή του λιμανιού αλλά και στην Ακρόπολη». Εξέφρασε, ταυτόχρονα, την προτίμησή του στο λιμάνι του Λαυρίου καθώς βρίσκεται πιο κοντά στα νησιά.

Την εικόνα αλαλούμ που επικρατεί στις λιμενικές υποδομές της χώρας συμπλήρωσε ο αντιπρόεδρος Επιχειρήσεων της εταιρείας Γ.Κουμπενάς. Όπως υποστήριξε χαρακτηριστικά, στη Μύκονο έχουν δημιουργηθεί εδώ και δύο χρόνια εγκαταστάσεις υποδοχής κρουαζιερόπλοιων οι οποίες, όμως, παραμένουν κλειστές και ρημάζουν. Ο λόγος; Επειδή, όπως, υποστήριξε, το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει αποφασίσει ακόμα αν θα τους βάλει πωλητήριο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v