Σε νέα τροχιά η ηλεκτροκίνηση των Ι.Χ.

Στις αρχές του 2015 θα εκδοθεί η υπουργική απόφαση για τη λειτουργία των σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Θα ορίζει τους δικαιούχους και όρους και προϋποθέσεις για την ίδρυση και λειτουργία φορέων εκμετάλλευσης υποδομών φόρτισης. Πιλοτικό δίκτυο σε συνεργασία με ΟΤΑ.

Σε νέα τροχιά η ηλεκτροκίνηση των Ι.Χ.

Σε τέσσερις μήνες θα έχουν τα συναρμόδια υπουργεία εικόνα για το σχέδιο ανάπτυξης δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Τότε θα έχει ολοκληρωθεί το πόρισμα της επιτροπής που συνέστησε το υπουργείο ΠΕΚΑ, για τους όρους λειτουργίας του δικτύου και τις υποχρεώσεις των φορέων εκμετάλλευσης.

Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της κοινοτικής και της εθνικής πολιτικής που προωθούν την επέκταση της ηλεκτροκίνησης, το ΥΠΕΚΑ προετοιμάζεται για τη δημιουργία υποδομών στις οποίες οι κάτοχοι ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούν να φορτίζουν τις μπαταρίες τους.

Ήδη με το νόμο 4277 του 2014, ορίζεται ότι οι φορείς εκμετάλλευσης υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, εξαιρούνται από την υποχρέωση λήψης άδειας προμήθειας ή εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας. Ωστόσο για τον ακριβή καθορισμό των όρων και των υποχρεώσεων των φορέων αυτών, θα πρέπει σε εφαρμογή του νόμου να εκδοθεί υπουργική απόφαση που θα καθορίζει όλες τις σχετικές λεπτομέρειες, στις οποίες επιπλέον θα πρέπει να προσαρμόσουν τη λειτουργία τους όσοι λειτουργούν σήμερα σταθμούς φόρτισης αυτοκινήτων.

Σημειώνεται ότι μέχρι στιγμής λειτουργούν ελάχιστα πρατήρια με φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Επιπλέον, η ΔΕΗ ως συμμετέχουσα στο κοινοτικό πρόγραμμα Green eMotion προχωρά στην πιλοτική κατασκευή 15 σταθμών φόρτισης οχημάτων στην Αθήνα και στην Κοζάνη. Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού, η ΔΕΗ θα αποκτήσει με leasing 15 ηλεκτροκίνητα οχήματα, τα οποία θα διατεθούν σε φορείς όπως ΡΑΕ και ΥΠΕΚΑ ή θα χρησιμοποιηθούν για ανάγκες της.

Ειδικότερα, η ομάδα εργασίας που συνέστησε το ΥΠΕΚΑ αναλαμβάνει να συντάξει πρόταση που θα χρησιμεύσει ως βάση για την κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης, Μεταφορών και ΠΕΚΑ, με την οποία θα καθορίζονται:

* Οι δικαιούχοι, οι όροι κι οι προϋποθέσεις για την ίδρυση και λειτουργία Φορέων Εκμετάλλευσης Υποδομών Φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων
* Οι υποχρεώσεις των φορέων έναντι των λοιπών καταναλωτών.
* Οι υποχρεώσεις γνωστοποίησης στοιχείων, ιδίως αναφορικά με τη ζήτηση ισχύος και ενέργειας σε ετήσια βάση και το σχετικό κόστος.
* Η προσαρμογή των ήδη λειτουργούντων φορέων στις διατάξεις αυτές όπως και κάθε άλλο ζήτημα σχετικό με τη λειτουργία και τις υποχρεώσεις των Φορέων Εκμετάλλευσης Υποδομών Φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Επίσης, θα επεξεργαστεί προτάσεις σχετικές με:

* Την ανάπτυξη επιχειρησιακών μοντέλων για τη διαχείριση των υποδομών φόρτισης, λαμβάνοντας υπόψη τα απαιτούμενα τεχνικά χαρακτηριστικά τους, τους εμπλεκόμενους φορείς και το σχετικό κόστος διάθεσης ηλεκτρικής ενέργειας και ισχύος για την ηλεκτροκίνηση.

* Τη βελτίωση των δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας που αφορούν την τροφοδότηση των υποδομών φόρτισης με την προώθηση των «έξυπνων δικτύων και μετρητών»

* Τις απαραίτητες δράσεις για την ίδρυση και ομαλή λειτουργία δικτύου ηλεκτρικής κινητικότητας στην Ελλάδα σε συνεργασία με δημόσιες υπηρεσίες, οργανισμούς, τοπική αυτοδιοίκηση, φορείς, επιχειρήσεις

* Τη λήψη αποφάσεων για τη χρηματοδότηση ενός ή περισσότερων πιλοτικών δικτύων ηλεκτρικής κινητικότητας στην Ελλάδα, προωθώντας τις δράσεις που είναι απαραίτητες για την ίδρυση και λειτουργία τους.

* Τον συντονισμό πιθανών πιλοτικών δικτύων ηλεκτρικής κινητικότητας, καθορίζοντας τη σύνδεση του ΥΠΕΚΑ και των συναρμόδιων υπουργείων με τους δήμους που θα συμμετέχουν και απευθύνοντας τις κατάλληλες κατευθυντήριες γραμμές για την εύρυθμη λειτουργία τους.

Στην ομάδα εργασίας, εκτός από τους εκπροσώπους των εμπλεκόμενων υπουργείων, συμμετέχουν και εκπρόσωποι της ΔΕΗ, του Διαχειριστή του Δικτύου, του ΚΑΠΕ, της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών, του ΣΕΒ και του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτρικών Οχημάτων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v