Στην Εγνατία Οδό, από το 2017, θα εφαρμοστεί το αναλογικό σύστημα επιβολής των διοδίων όπως είχε εξαγγελθεί, επιμένουν στο υπουργείο Υποδομών. Σε ανακοίνωση του υπουργείου, με αφορμή πρόσφατα δημοσιεύματα με βάση τα οποία οι εξαγγελίες του υπουργού Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη περί αναλογικών διοδίων δεν θα εφαρμόζονταν, διευκρινίζονται τα εξής:
"1. Με την απόφαση του υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ περί χωροθέτησης νέων σταθμών είσπραξης διοδίων τελών στην Εγνατία Οδό, για πρώτη φορά στην Ελλάδα καθιερώνονται τα αναλογικά διόδια, το σύστημα των οποίων, όπως αναφέρεται, θα ολοκληρωθεί το 2017.
Για πρώτη φορά, υπάρχει δικαιοσύνη στον τρόπο χρέωσης. Ο χρήστης του δρόμου θα πληρώνει μόνο για τη διαδρομή που διανύει.
Πρόκειται για σημαντική αλλαγή, που σίγουρα θα επηρεάσει μελλοντικά και τον τρόπο χρέωσης στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους της χώρας.
2. Από σήμερα αρχίζει στην Εγνατία και συγκεκριμένα στον κάθετο άξονα των Ευζώνων η πιλοτική εφαρμογή του ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων με ελεύθερη ροή χωρίς μετωπικούς σταθμούς. Μετά την πιλοτική φάση, που θα διαρκέσει 6-8 μήνες, θα αρχίσει η σταδιακή εφαρμογή του στους υφιστάμενους σταθμούς.
Η αλλαγή έγινε. Τα διόδια θα είναι δίκαια. Ας φωνάζουν κι ας παραπληροφορούν όσοι δεν τολμούν να δουν το μέλλον και δεν βολεύονται με την αλήθεια.
Σε ό,τι αφορά την αναγκαιότητα χωροθέτησης νέων σταθμών, αλλά και τα σχόλια περί διοδίων στην Αμφίπολη διευκρινίζουμε, ότι:
1. Σήμερα ο δημόσιος προϋπολογισμός καλύπτει το 50% των εξόδων συντήρησης της Εγνατίας Oδού, αδικώντας κατάφωρα όσους πολίτες πληρώνουν χωρίς να χρησιμοποιούν τον δρόμο. Είναι επίσης αυτονόητο ότι αυτή η κατάσταση των ελλειμμάτων θα οδηγούσε σε πλήρες αδιέξοδο την Εγνατία.
2. Με τους νέους σταθμούς το Δημόσιο αντιδρά έγκαιρα και προληπτικά. Αυξάνονται τα έσοδα της Εγνατίας. Από τους χρήστες κι όχι από τους φόρους των άλλων. Εφαρμόζονται δίκαια και προηγμένης τεχνολογίας διόδια που μειώνουν το κόστος λειτουργίας των σταθμών.
3. Παράλληλα, με τους νέους σταθμούς το Δημόσιο επενδύει επιπλέον 70 εκατ. € για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών του αυτοκινητόδρομου και την άμεση βελτίωση της οδικής ποιότητας και ασφάλειάς του.
Δεν πρόκειται λοιπόν για νέα διόδια και τάχα νέα άδικα βάρη στους πολίτες.
Πρόκειται για ολοκληρωμένη πολιτική, που αποδίδει δικαιοσύνη, εκσυγχρονίζει και αυξάνει την αξία του αυτοκινητόδρομου, βελτιώνει τις συνθήκες οδήγησης και ασφάλειας.
Ταυτόχρονα, δίνει αξία και προοπτική στην Εγνατία, διασφαλίζοντας το δημόσιο συμφέρον.
Κάποιοι θα ήθελαν να φτάσει η Εγνατία σε αδιέξοδο, ώστε να πουληθεί για μια μπουκιά ψωμί. Δεν τους κάναμε τη χάρη, και φυσικά αντιδρούν.
Τόσο άστοχα, τόσο προκλητικά, που θυμήθηκαν και την Αμφίπολη. Όμως και η Ακρόπολη έχει εισιτήριο. Για να μπορεί να συντηρείται και να συνεχίσει να μας εμπνέει.
Η μόνη αλήθεια λοιπόν, είναι ότι χωρίς διόδια στην Εγνατία σε λίγα χρόνια δεν θα είχαμε καν δρόμο για να πάμε στην Αμφίπολη".
Αφορμή για τα δημοσιεύματα ήταν το σχέδιο απόφασης του υπουργού Υποδομών για τους 15 συν 3 σταθμούς διοδίων που πρόκειται να αναπτυχθούν κατά μήκος της Εγνατίας Οδού.