Αερομεταφορές: Βρήκαν Ελντοράντο στην Ελλάδα οι εταιρίες χαμηλού κόστους

Τα ρεκόρ του ελληνικού τουρισμού μαγνήτης για γνωστούς και νέους «παίκτες». Γιατί η Volotea επέλεξε τις γραμμές Ελλάδας-Ιταλίας. Οι νέοι προορισμοί. Τι λέει στο Euro2day.gr ο εκ των ιδρυτών της εταιρίας.

Αερομεταφορές: Βρήκαν Ελντοράντο στην Ελλάδα οι εταιρίες χαμηλού κόστους

Το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για την Ελλάδα και το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας από γνωστούς και νέους «παίκτες» της ευρωπαϊκής αγοράς αερομεταφορών επιβεβαιώνει η είσοδος στην ελληνική αγορά της αεροπορικής εταιρίας χαμηλού κόστους Volotea και η έναρξη δρομολογίων εσωτερικού και εξωτερικού από το αεροδρόμιο της Αθήνας από τον Απρίλιο του 2015.

Εξέλιξη που θεωρείται από στελέχη της αγοράς αποτέλεσμα των διαδοχικών ρεκόρ που καταρρίπτει την τελευταία διετία ο ελληνικός τουρισμός και της αλματώδους αύξησης της επιβατικής κίνησης που καταγράφει φέτος το αεροδρόμιο της πρωτεύουσας.

Ενδεικτικό της ανοδικής δυναμικής που διαμορφώνεται διεθνώς για την Αθήνα είναι το γεγονός πως ακόμα και τον Νοέμβριο η αύξηση της επιβατικής κίνησης κινείται με ρυθμό 26%, σύμφωνα με την Ιωάννα Παπαδοπούλου, διευθύντρια μάρκετινγκ και επικοινωνίας του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.

Η απόφαση της Volotea να εισέλθει στην ελληνική αγορά χαρακτηρίστηκε στρατηγική από τον διευθύνοντα σύμβουλο (κι εκ των ιδρυτών) Carlos Munoz. Κι έχει δίκιο αφού το 2015 η ελληνική αγορά θα αποτελέσει την αιχμή του δόρατος της ανάπτυξής της. Η εταιρία εδρεύει στη Βαρκελώνη, συνδέει μικρού και μεσαίου μεγέθους πρωτεύουσες και περιφερειακές πόλεις της Ευρώπης, και η Ελλάδα φαίνεται πως θα αποτελέσει την τρίτη (εκτός της Ισπανίας) κυριότερη αγορά μετά τη Γαλλία και την Ιταλία. H Volotea εμφανίζει εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης καθώς ξεκίνησε πτήσεις (από Βενετία και Νάντη) τον Απρίλιο του 2012 και φέτος πετούσε, ήδη, σε 119 προορισμούς. Το 2015 στοχεύει να αυξήσει τους προορισμούς που εξυπηρετεί σε 151, αυξάνοντας παράλληλα από 15 σε 19 τα αεροσκάφη Boeing 717 του στόλου της.

Ότι η χώρα μας είναι στρατηγική επιλογή της Volotea αποδεικνύεται από το γεγονός πως η Ελλάδα θα είναι το 2015 η αγορά όπου η αεροπορική θα καταγράψει τον υψηλότερο ρυθμό επέκτασης των δραστηριοτήτων της (+60%).

Η εταιρία πετά στην Ελλάδα από το 2012 και μέχρι σήμερα συνδέει 10 ελληνικούς προορισμούς έχοντας διακινήσει συνολικά 190.000 επιβάτες.

Η άφιξή της στην ελληνική αγορά θα συνδυαστεί με την έναρξη δρομολογίων από την Αθήνα προς τέσσερις προορισμούς της Ιταλίας (Βενετία, Πίζα, Παλέρμο και Μπάρι), ενώ από τις 29 Μαΐου εισέρχεται στην αγορά πτήσεων εσωτερικού εγκαινιάζοντας δρομολόγιο Αθήνα-Σαντορίνη, το οποίο θα πραγματοποιείται τέσσερις φορές τη βδομάδα την περίοδο Ιουνίου-Σεπτεμβρίου.

Οι πτήσεις της Volotea από την Αθήνα προς τη Βενετία αρχίζουν στις 3 Απριλίου, θα γίνονται τρεις φορές την εβδομάδα και θα διαρκέσουν από τον Απρίλιο μέχρι τον Οκτώβριο.

Τα δρομολόγια προς Παλέρμο ξεκινούν στις 26 Ιουνίου, θα διαρκούν μέχρι τον Σεπτέμβριο και θα πραγματοποιούνται δύο φορές την εβδομάδα.

Προς Μπάρι οι πτήσεις ξεκινούν την 1η Ιουνίου, θα διαρκούν μέχρι τον Σεπτέμβριο και θα γίνονται δύο φορές τη βδομάδα.

Τέλος, οι πτήσεις Αθήνα-Πίζα θα γίνονται δύο φορές τη βδομάδα, θα ξεκινήσουν στις 29 Μαΐου και θα διαρκέσουν μέχρι τον Σεπτέμβριο.

Εντός του 2015 η Volotea προγραμματίζει να προσθέσει δύο επιπλέον ελληνικούς προορισμούς στο δίκτυό της. Πρόκειται για τη Θεσ/νίκη και τη Ζάκυνθο.

Μιλώντας στο Euro2day.gr ο Carlos Munoz επιβεβαίωσε πως βασικός λόγος για να επιλέξει η εταιρία να συνδέσει την Ελλάδα με την Ιταλία είναι η μικρή απόσταση που εξυπηρετεί τον τύπο των αεροπλάνων της (Boeing 717, όμοια με αυτά που χρησιμοποιούσε η παλιά Ολυμπιακή για δρομολόγια εντός Ελλάδας και κοντινούς προορισμούς στα Βαλκάνια και χώρες όπως ο Λίβανος και η Κύπρος) και η δυνατότητα για περισσότερα δρομολόγια εντός της ημέρας.

Το δρομολόγιο Αθήνα-Σαντορίνη ίσως να μην είναι το μοναδικό που θα κάνει η εταιρία τα επόμενα χρόνια. Ποιο ελληνικό προορισμό, όμως, θα επέλεγε για να επεκτείνει τα δρομολόγια εσωτερικού στην Ελλάδα; Σε σχετική ερώτηση του Euro2day.gr ο C. Munoz δεν το σκέφθηκε πολύ. Μύκονος, είπε προδιαγράφοντας μέρος των επόμενων κινήσεων της αεροπορικής στην ελληνική αγορά.

Η επιλογή των γραμμών Ελλάδας-Ιταλίας

Γιατί, όμως, μια αεροπορική εταιρία που εδρεύει στη Βαρκελώνη επιλέγει να συνδέσει την Ελλάδα με την Ιταλία;

Η απάντηση βρίσκεται στα στατιστικά στοιχεία της τουριστικής κίνησης από τη γειτονική χώρα προς την Ελλάδα αλλά και της επιβατικής κίνησης στις γραμμές Ελλάδας-Ιταλίας του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος». Οι μεν Ιταλοί τουρίστες υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσουν το 1 εκατ. φέτος, ενώ οι Ιταλοί επιβάτες εμφανίζουν εντυπωσιακή αύξηση 45% φέτος στο αεροδρόμιο της Αθήνας.

Η Volotea πραγματοποιεί σήμερα 119 δρομολόγια προς 60 περιφερειακές πρωτεύουσες και πόλεις μεσαίου μεγέθους σε 8 ευρωπαϊκές χώρες (Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Γερμανία, Ελλάδα, Τσεχία, Κροατία και Ισραήλ). Φέτος υπολογίζεται ότι θα διακινήσει σχεδόν 1,8 εκατ. επιβάτες. Τα έσοδά της το 2014 υπολογίζεται ότι θα φθάσουν τα 169 εκατ. ευρώ, ενώ το 2015 η διοίκησή της εκτιμά πως θα ανέλθουν σε 220 εκατ.

Το μετοχικό κεφάλαιο της Volotea ανέρχεται σε 65 εκατ. και η εταιρία ελέγχεται κατά 26% από τους δύο ιδρυτές της (Carlos Munoz και Lazaro Ros), 25% από το venture capital Axis (ανήκει στο Instituto de Credito Oficial) και το equity fund Corpfin Capital (διαχειρίζεται κεφάλια 300 εκατ. ευρώ), ενώ το 49% ελέγχεται από το επενδυτικό fund CCMP (ιδρύθηκε το 2006 από την JP Morgan Chase & Co).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v