Ξεκινά το Σάββατο το δεκαήμερο των ενδιάμεσων φθινοπωρινών εκπτώσεων που θα διαρκέσει έως τις 10 Νοεμβρίου και το οποίο θα υποστηριχθεί και από το άνοιγμα των καταστημάτων την Κυριακή 2 Νοεμβρίου. Όλα αυτά στο πλαίσιο της υφιστάμενης νομοθεσίας, η οποία ωστόσο οσονούπω αλλάζει ξανά.
Μετά από διαβουλεύσεις μηνών και με τους εμπόρους να εγείρουν διαφορετικές απαιτήσεις, το υπουργείο Ανάπτυξης φέρεται να έχει καταλήξει στο τελικό σχέδιο της σχετικής υπουργικής απόφασης, με την οποία θα ρυθμιστούν θέματα όσον αφορά τις εκπτώσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες, με βάση το νέο σχέδιο (το οποίο εν πολλοίς υιοθετεί τις προτάσεις της ΕΣΕΕ) εισάγεται το ηλεκτρονικό μητρώο προσφορών και προωθητικών ενεργειών, οι οποίες θα δηλώνονται δημόσια και μπορούν να διαρκούν έως 15 ημέρες για το 1/3 του συνόλου των ειδών, όμως θα πρέπει να ολοκληρώνονται τουλάχιστον 20 ημέρες πριν από την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων. Επίσης, εισάγεται η «τιμή γνωριμίας» που δεν μπορεί να ξεπερνά τις δύο εβδομάδες, καθώς και το δικαίωμα κάθε επιχείρησης να έχει «γωνιά stock» η οποία θα αφορά το 10% του συνολικού αριθμού των προϊόντων. Όλα τα παραπάνω, πάντως, δεν φαίνεται να ικανοποιούν το πάγιο αίτημα του μεγάλου λιανεμπορίου για άρση των περιορισμών όσον αφορά το πότε, πόσο και για ποια είδη θα διενεργούν εκπτώσεις.
Ανοιχτό επίσης παραμένει το ζήτημα της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές. Υπενθυμίζεται ότι το σύνολο της αγοράς υπόκειται στη νομοθεσία που προβλέπει το σποραδικό άνοιγμα 7 Κυριακές τον χρόνο. Εκκρεμεί ωστόσο η υπόθεση της προσφυγής στο ΣτΕ, η οποία οδήγησε τον Σεπτέμβριο σε προσωρινή αναστολή την υπουργική απόφαση του Αυγούστου που επέτρεπε το άνοιγμα των καταστημάτων σε 8 περιφέρειες της χώρας και τις 52 Κυριακές του χρόνου. Συμπτωματικά, δε η συζήτηση της αναστολής είναι προγραμματισμένη για τις 7 Νοεμβρίου, εντός του εκπτωτικού δεκαημέρου, όπου αναμένεται να αντιπαρατεθούν εκ νέου τα δύο στρατόπεδα του εμπορικού κόσμου.
Στο διά ταύτα ωστόσο, η προσεχής σύντομη εκπτωτική περίοδος δημιουργεί ελπίδες αναθέρμανσης της ζήτησης, η οποία μετά από σειρά μηνών σχετικής σταθεροποίησης έκανε νέα βουτιά τον Οκτώβριο. Οι προσδοκίες των εμπόρων είναι ασαφείς δεδομένου ότι το οικονομικό κλίμα επιδεινώθηκε τις τελευταίες εβδομάδες, ωστόσο, τομείς όπως η ένδυση και η υπόδηση, αναμένεται να κινηθούν ελέω χειμερινών θερμοκρασιών.
Σε ό,τι αφορά τα ποσοστά εκπτώσεων, παράγοντες του εμπορίου αναφέρουν ότι «αυτά θα τα καθορίσει ο ανταγωνισμός», υπονοώντας ότι σε πρώτη φάση η μείωση τιμών θα είναι συντηρητική και σε επιλεγμένα είδη, και ενδέχεται να τροποποιηθεί εφόσον η αγορά αντιδράσει προς άλλη κατεύθυνση.
Σε κάθε περίπτωση πάντως η ενδιάμεση εκπτωτική περίοδος δεν συνοδεύεται από υψηλά ποσοστά εκπτώσεων όπως η κύρια χειμερινή ή η θερινή, δεδομένου ότι δεν υπάρχει η ανάγκη εκποίησης του στοκ στο τέλος της σεζόν. Εξαιρέσεις ωστόσο εκτιμάται ότι θα υπάρξουν όπως στον τομέα του επίπλου και του οικιακού εξοπλισμού, όπου μεμονωμένες προσφορές είχαν ήδη εκδηλωθεί νωρίτερα, μια και ο κλάδος συνεχίζει να πιέζεται από την περιορισμένη ζήτηση.