Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κύρωση της σύμβασης για άξονα Κόρινθος - Σπάρτη

Κατατέθηκε σήμερα στην Βουλή για κύρωση η υπογραφείσα τον Ιανουάριο σύμβαση για την κατασκευή της Ανατολικής Οδού Πελοποννήσου (Κόρινθος –Τρίπολη – Καλαμάτα & Λεύκτρο Σπάρτη) με την μέθοδο της παραχώρησης. Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα επιτρέπει το 2010 να διανύουμε την απόσταση Κόρινθος - Καλαμάτα σε μία ώρα και ένα τέταρτο και το 2011 να διανύουμε την απόσταση Κόρινθος - Σπάρτη σε μιάμιση ώρα.

Κύρωση της σύμβασης για άξονα Κόρινθος - Σπάρτη
Κατατέθηκε σήμερα στην Βουλή για κύρωση η υπογραφείσα τον Ιανουάριο σύμβαση για την κατασκευή της Ανατολικής Οδού Πελοποννήσου (Κόρινθος –Τρίπολη – Καλαμάτα & Λεύκτρο Σπάρτη) με την μέθοδο της παραχώρησης.

Μετά την κύρωση από την Βουλή αρχίζουν εντός του Ιουνίου οι εργασίες κατασκευής του έργου.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα επιτρέπει το 2010 να διανύουμε την απόσταση Κόρινθος - Καλαμάτα σε μία ώρα και ένα τέταρτο και το 2011 να διανύουμε την απόσταση Κόρινθος - Σπάρτη σε μιάμιση ώρα.

Η Ανατολική Οδός Πελοποννήσου σε συνδυασμό με τον Οδικό Άξονα ”Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα”, την σύμβαση του οποίου θα υπογραφεί το αμέσως επόμενο διάστημα, διαμορφώνει ένα πλήρες δίκτυο κλειστών αυτοκινητόδρομων που καλύπτει ολόκληρη την Πελοπόννησο αλλάζοντας εαματικά τις αναπτυξιακές προοπτικές της.

Η Ανατολική Οδός Πελοποννήσου ως έργο παραχώρησης έχει συνολικό μήκος 205 χλμ. με 26 ανισόπεδους κόμβους και περιλαμβάνει:

α) τον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα 158 χλμ.

β) τον αυτοκινητόδρομο Λεύκτρο - Σπάρτη 47 χλμ.

Βάσει της προσφοράς του αναδόχου το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 1,079 δισ. ευρώ. Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου είναι 330 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σημειώνεται, ότι έχουν υπογραφεί μεταξύ του παραχωρησιούχου και τραπεζών 30 δανειακές συμβάσεις, το οποίο σημαίνει ότι είναι εξασφαλισμένη από σήμερα η χρηματοδότηση του έργου.

Στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου περιλαμβάνονται και η λειτουργία και συντήρηση των παραπάνω δρόμων, έναντι είσπραξης διοδίων.

Η συνολική προθεσμία για την ολοκλήρωση της κατασκευής των έργων που περιλαμβάνονται στην σύμβαση παραχώρησης είναι 54 μήνες (στοιχείο της προσφοράς).

Παράλληλα, όμως, προβλέπονται ενδιάμεσες αποκλειστικές προθεσμίες για την ολοκλήρωση τμημάτων του έργου ως ακολούθως:

* Πρώτη προθεσμία 24 μηνών, από την έναρξη της παραχώρησης,

πρώτον για την ολοκλήρωση ανακατασκευής και βελτίωσης του τμήματος Κόρινθος – Τρίπολη και δεύτερον για την κατασκευή του νέου κλάδου της σήραγγας Αρτεμισίου και την κατασκευή του τμήματος Τρίπολη Αθήναιο.

* Δεύτερη προθεσμία 40 μηνών, από την έναρξη της παραχώρησης, για την κατασκευή του τμήματος Τσακώνα – Καλαμάτα.

* Τρίτη προθεσμία 54 μηνών για την ολοκλήρωση του έργου και κατασκευή και του τμήματος Λεύκτρο- Σπάρτη”.

Υπενθυμίζεται, ότι οι όμιλοι κατέθεσαν τις τελικές προσφορές τους στις 10 Φεβρουαρίου 2006, στις 8 Μαΐου 2006 αναδείχθηκε ο προσωρινός ανάδοχος και στις 31 Ιανουαρίου 2007 υπογράφηκε η σύμβαση με τον παραχωρησιούχο, που είναι ο Όμιλος ΜΩΡΕΑΣ στον οποίο συμμετέχουν οι εταιρείες: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ Α.Ε., SpA., ΠΑΝΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε. & INTRACOM HOLDINGS.

Στην περίπτωση της Ανατολικής Οδού Πελοποννήσου, όταν τελειώσουν οι εργασίες κατασκευής στα τμήματα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και Λεύκτρο – Σπάρτη, τα διόδια θα κοστίζουν 0,045 ευρώ/χλμ., σε εφαρμογή της πρόβλεψης καταβολής ανάλογα με την απόσταση που διανύει ο χρήστης.

Υπενθυμίζεται ότι έχουν ήδη κυρωθεί στη Βουλή οι συμβάσεις για την Υποθαλάσσια Οδό στη Θεσσαλονίκη και για την Ιόνια Οδό, ενώ το επόμενο δίμηνο θα υπογραφούν οι συμβάσεις για το τμήμα της ΠΑΘΕ Μαλιακός-Κλειδί και για τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας, (Ε65).

Στην τελική ευθεία της συμβασιοποίησης βρίσκεται και το μεγαλύτερο από τα μεγάλα αυτά έργα, ο οδικός άξονας Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα για τον οποίο έχει αναδειχθεί ο προσωρινός ανάδοχος. Ολοκληρώθηκαν τέλος οι μελέτες και επίκειται η δημοπράτηση και των νέων Οδικών Έργων Αττικής.

Το πρόγραμμα ”ΔΡΟΜΟΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ”, μαζί με τα άλλα δημόσια έργα, συναποτελούν ένα πρωτόγνωρο πρόγραμμα έργων, το οποίο έχει ήδη θέσει σε εφαρμογή το ΥΠΕΧΩΔΕ.

Πρόκειται για το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων υποδομής που γνώρισε ποτέ η χώρα και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Συνολικού ύψους 16 δισ. ευρώ.

Μέχρι σήμερα, έχουμε ήδη δημοπρατήσει έργα ύψους 15,0 δισ. ευρώ. Έχουμε δηλαδή υπερπενταπλάσιο ετήσιο ρυθμό δημοπράτησης από τον αντίστοιχο της δεκαετίας 1994-2003, στην οποία δημοπρατήθηκαν συνολικά περίπου 10,2 δισ. ευρώ.

Είναι ένα τεράστιο αναπτυξιακό πρόγραμμα, που στην κυριολεξία αλλάζει τον χάρτη της Ελλάδας και της παραμέτρους ανάπτυξής της. Υπερδιπλασιάζεται το δίκτυο των σύγχρονων Ελληνικών αυτοκινητοδρόμων, χωρίς μάλιστα να υπολογίζονται και τα 670 χλμ. της Εγνατίας Οδού.

Τέλος, καταλήγει η ανακοίνωση, ότι η κατασκευή του προγράμματος ”ΔΡΟΜΟΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ” είναι ένα σπουδαίο επενδυτικό γεγονός, αφού θα επενδυθούν ιδιωτικά κεφάλαια από το εξωτερικό και από τη χώρα μας, καλύπτοντας μεγάλο μέρος της συνολικής επένδυσης η οποία θα ξεπεράσει τα 8,0 δισ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v