Η αλλαγή στη διεθνή εικόνα της χώρας, η υψηλή ζήτηση από το εξωτερικό για ταξίδια στην Ελλάδα και η συγχώνευση των Aegean Airlines και Olympic Air διαμόρφωσαν νέα δεδομένα τη φετινή χρονιά με άμεσα ωφελημένους τους δύο βασικούς «παίκτες» της ελληνικής αγοράς αερομεταφορών: το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας και την αεροπορική εταιρεία Aegean Airlines, διάδοχο πλέον της πάλαι ποτέ Ολυμπιακής, η οποία ενισχύει συνεχώς τη θέση της.
Η συνένωση των Aegean-Olympic Air αποδεικνύεται πως συνέβη στην κατάλληλη στιγμή αφού η ενιαία, πλέον, εταιρεία κατάφερε να πάρει «μπόι» από το πρώτο κιόλας καλοκαίρι της ζωής της.
Το αεροδρόμιο της Αθήνας και η Aegean απογειώθηκαν χέρι-χέρι, αντλώντας ο ένας δύναμη από τον άλλον. Έτσι, η αύξηση της ζήτησης για την Αθήνα αιμοδότησε τις ήδη υπάρχουσες, αλλά και τις νέες γραμμές της Aegean. Ταυτόχρονα, όμως, οι νέοι προορισμοί και η ραγδαία αύξηση του αριθμού δρομολογίων της Aegean λειτούργησαν ως εφαλτήριο για τη φετινή εκτίναξη του «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Η ολοκλήρωση του Σεπτεμβρίου βρήκε το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας να καταγράφει αύξηση 20% των επιβατών εξωτερικού και 18,3% στις γραμμές εσωτερικού. Το «πάρτι» έχει, ήδη, στηθεί και ο ΔΑΑ ξανάγινε μόδα, καθώς πολλές αεροπορικές σπεύδουν να κλείσουν θέση για την επόμενη χρονιά.
Στο έτος που διανύουμε, πάντως, η Aegean θα μπορούσε να θεωρηθεί ο μεγάλος κερδισμένος, αφού καρπώθηκε μεγάλο μέρος των εσόδων από την αυξημένη πίτα του αεροδρομίου της Αθήνας.
Ενδεικτικά του δυναμισμού που εμφάνισε φέτος η Aegean μετά τη συγχώνευση με την Olympic Air είναι τα στοιχεία της περιόδου Ιαν.-Αυγ. στη γραμμή Αθήνα-Κωνσταντινούπολη η οποία αποτελεί ένα από τα πλέον χρυσοφόρα φιλέτα της ελληνικής αγοράς.
Όπως προκύπτει από ανεπίσημα στοιχεία του ΔΑΑ για τη συγκεκριμένη γραμμή, η Aegean τριπλασίασε (+200%) τις διαθέσιμες πτήσεις της τους μήνες Μάιο, Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο, σε σύγκριση με πέρυσι. Πιο συγκεκριμένα, η ελληνική εταιρεία πραγματοποίησε 186 πτήσεις έναντι 62 πέρυσι τους μήνες Μάιο, Ιούλιο και Αύγουστο. Τον δε Ιούνιο πραγματοποίησε 180 δρομολόγια έναντι 60 τον αντίστοιχο μήνα του 2013.
Αυτό της επέτρεψε να αυξήσει την επιβατική της κίνηση στη γραμμή Αθήνα-Κων/πολη κατά 155,73% στο οκτάμηνο, αποσπώντας μερίδιο αγοράς 35,21% τον Αύγουστο. Παρά τον τριπλασιασμό των δρομολογίων της, μάλιστα, πέτυχε να αυξήσει τη μέση πληρότητα στις πτήσεις της την περίοδο Ιαν.-Αυγ. στο 64,3% έναντι 62,8% του περυσινού οκταμήνου.
Σε γραμμές όπου η Aegean είχε να αντιμετωπίσει αρκετούς και ιδιαίτερα ισχυρούς ανταγωνιστές επέλεξε να κινηθεί με ρεαλισμό, παίζοντας άμυνα προκειμένου να υπερασπιστεί το μερίδιο αγοράς της.
Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η γραμμή Αθήνα-Λονδίνο στην οποία καταγράφηκε αύξηση επιβατών 16,24% στο οκτάμηνο. Σε αντίθεση με τη γραμμή της Κωνσταντινούπολης όπου η Aegean έριξε μεγάλο βάρος, εδώ επέλεξε να αμυνθεί,όχι τόσο απέναντι στη βρετανική British Airways, όσο στις δύο εταιρείες χαμηλού κόστους Easyjet και Ryanair.
Ιδιαίτερα στη δεύτερη η οποία εισήλθε στην ελληνική αγορά τον περασμένο Απρίλιο κι εμφανίζεται ιδιαίτερα δυνατή στις συνδέσεις με τη Βρετανία.
Το αποτέλεσμα μάλλον επιβράβευσε την τακτική της Aegean καθώς πέτυχε να γεμίζει τα αεροπλάνα της σε ποσοστό 89,66% τον Αύγουστο και 82,48% κατά μέσο όρο τους τελευταίους 12 μήνες.
Στη γραμμή Αθήνα-Παρίσι η Aegean επέλεξε να αυξήσει τις πτήσεις κατά 14% το οκτάμηνο πετυχαίνοντας να αυξήσει 13% τους επιβάτες, της ενώ παράλληλα διατήρησε στα ίδια επίπεδα τα ποσοστά πληρότητας των δρομολογίων της σε σχέση με πέρυσι (84%). Κι όλα αυτά ανταγωνιζόμενη την ιδιαίτερα ισχυρή Air France και τις εταιρείες χαμηλού κόστους Easyjet και Transavia France.
Η ελληνική εταιρεία κατάφερε να κυριαρχήσει σε δύο γραμμές που για διαφορετικούς λόγους έχουν ιδιαίτερο εδικό βάρος. Έτσι, κατάφερε να αποσπάσει τον Αύγουστο μερίδιο αγοράς 68,76% στη γραμμή Αθήνα-Βρυξέλλες με αντιπάλους την Brussels Airlines και την Jetair Fly. Σε μια ιδιαίτερα προσοδοφόρα γραμμή η οποία εμφάνισε αύξηση επιβατικής κίνησης 22,53% στο οκτάμηνο.
Ταυτόχρονα πέτυχε να αποσπάσει μερίδιο 64,52% στη γραμμή Αθήνα-Λάρνακα με πληρότητα δρομολογίων πάνω από 84% τον Αύγουστο. Μια γραμμή με ιδιαίτερη σημασία καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την παραχώρηση ποσοστού της Cyprus Airways το οποίο διεκδικεί η Aegean.
Υπήρξε μια γραμμή, ωστόσο, που έχει όλα τα χαρακτηριστικά του «φιλέτου» από την οποία απουσιάζει εντελώς η Aegean με αποτέλεσμα να μονοπωλείται από τους ανταγωνιστές της.
Πρόκειται για τη γραμμή Αθήνα-Άμστερνταμ η οποία εμφάνισε εντυπωσιακή αύξησης επιβατικής κίνησης 52,28% την περίοδο Ιαν.-Αυγ. Μια αγορά την οποία μονοπωλούν οι ολλανδικές αεροπορικές εταιρείες KLM (μερίδιο αγοράς 64,89& τον Αύγουστο) και Transavia (μερίδιο 35,11% τον ίδιο μήνα).