Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μετρό: Το Δεκέμβριο δημοπρατείται το πρώτο τμήμα της γραμμής 4

Η νέα γραμμή 4 θα έχει συνολικό μήκος 32 χιλιομέτρων, θα διαθέτει 30 νέους σύγχρονους σταθμούς και θα είναι τελευταίας τεχνολογίας με αυτόματους συρμούς χωρίς οδηγό. Το πρώτο τμήμα θα αποτελείται από 14 σταθμούς και το κόστος κατασκευής ανέρχεται στο 1,2 δισ. ευρώ.

Μετρό: Το Δεκέμβριο δημοπρατείται το πρώτο τμήμα της γραμμής 4

Σε πέντε στάδια θα γίνει η υλοποίηση της νέας γραμμής 4 του μετρό Αθηνών κι η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών υποστηρίζει πως το πρώτο τμήμα -από το Άλσος Βεΐκου μέχρι το Γουδή- θα δημοπρατηθεί τον Δεκέμβριο.

Στο τέλος του έτους θα ξεκινήσει το πρώτο στάδιο που αφορά την προεπιλογή, ενώ οι προσφορές θα υποβληθούν το φθινόπωρο του 2015. Υπολογίζεται πως το πρώτο τμήμα θα ολοκληρωθεί επτά χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης.

Το συνολικό κόστος του έργου εκτιμάται στα 3,3 δισ. ευρώ, ενώ το κόστος του πρώτου τμήματος διαμορφώνεται στο 1,2 δισ. ευρώ. Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) θα συμβάλει στη χρηματοδότηςη του έργου, ενώ τα υπόλοιπα κονδύλια θα προέλθουν από το ΕΣΠΑ.

"Το έργο είχε ξεχαστεί μέχρι πρόσφατα" είπε ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, καθώς η πολιτεία είχε επικεντρωθεί στην επανεκκίνηση των οδικών αξόνων. "Όλοι οι δρόμοι θα οδηγούν στο μετρό" είπε ο κ. Χρυσοχοΐδης αναφερόμενος στις αλλαγές του συγκοινωνιακού χάρτη της Αθήνας.

Η νέα γραμμή 4 θα έχει συνολικό μήκος 32 χλμ., θα διαθέτει 30 νέους σύγχρονους σταθμούς και θα είναι τελευταίας τεχνολογίας με αυτόματους συρμούς χωρίς οδηγό, με θύρες επί των αποβαθρών, με ασύρματο σύστημα σηματοδότησης τύπου CBTC, εξελιγμένα συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας κ.λπ.

Ειδικά το πρώτο τμήμα Άλσος Βεΐκου - Γουδή περιλαμβάνει 11,7 χιλιόμετρα και 14 σταθμούς (Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Λεωφ. Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ηστ, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή). Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε 1,2 δισ. ευρώ και η δημοπράτηση θα είναι με κατ' αποκοπήν τίμημα και με το κλειδί στο χέρι ως ολοκληρωμένο έργο περιλαμβανομένων και 17 συρμών.

Στο υπουργείο εκτιμούν πως κατά την κατασκευή του θα δημιουργηθούν 3.500 θέσεις εργασίας.

Η νέα γραμμή, στο σύνολό της, θα εξυπηρετεί περίπου 530.000 επιβάτες την ημέρα (220.000 κατά την πρώτη φάση του έργου) και θα αποφεύγονται 91.000 μετακινήσεις Ι.Χ. την ημέρα (53.000 κατά την πρώτη φάση).

Οι σήραγγες του έργου προβλέπεται να κατασκευαστούν με μετροπόντικα - ΤΒΜ διπλής τροχιάς (9,5 μέτρα διάμετρο), ενώ οι σταθμοί μήκους 110 μέτρων θα κατασκευαστούν με τις μεθόδους ανοικτού ορύγματος, υπόγειας διάνοιξης ΝΑΤΜ και με συνδυασμό των δύο μεθόδων.

"Παράλληλα με τα έργα του μετρό, θα υπάρξουν και παρεμβάσεις ανάπλασης όλων των περιοχών από τις οποίες θα διέρχεται, με τη συνεργασία των τοπικών κοινωνιών" είπε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Χρήστος Τσίτουρας.

Με τη γραμμή 4 επιτυγχάνεται αύξηση της δικτύωσης του μετρό με συνολικά πέντε σταθμούς μετεπιβίβασης (προστίθενται οι σταθμοί μετεπιβίβασης σε Πανεπιστήμιο και Ευαγγελισμό) με τις γραμμές 1, 2 και 3.

Επιπλέον, ανακουφίζει υφιστάμενους σταθμούς μετρό από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού (κυρίως το Σύνταγμα που είναι ήδη στα όριά του όσον αφορά την ασφαλή διακίνηση των επιβατών στις αποβάθρες.

Το σύνολο των μελετών για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 φτάνει τα 25 εκατ. ευρώ, με το χρονοδιάγραμμα να προβλέπει πως θα οριστικοποιηθούν εντός του προςεχούς οκταμήνου. Όμως υπήρξε εξοικονόμηση κόστους καθώς μεγάλο τμήμα των μελετών έγινε από την ίδια την Αττικό Μετρό. Επιπλέον απαιτούνται ελάχιστες απαλλοτριώσεις γιατί οι περισσότεροι χώροι είναι δημόσιοι.

Ο δήμαρχος Αθηναίων Γ. Καμίνης, που συμμετείχε στη σημερινή συνέντευξη τύπου, υποστήριξε πως είναι ευκαιρία τώρα για διαβούλευση με τις γειτονιές ώστε οι νέοι σταθμοί να χωροθετηθούν εκεί που πρέπει γιατί κατά το παρελθόν υπήρξαν διαμαρτυρίες. Ο ίδιος αναφέρθηκε και στα έργα πεζοδρόμησης που δρομολογούνται στην Αθήνα και επικαλέστηκε το παράδειγμα της Βαρκελώνης.

Χωρίς συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών ο δήμος έχει ελάχιστα περιθώρια είπε ο κ. Καμίνης και πρόσθεσε πως η οδός Αθηνάς που περνάει μπροστά από το δημαρχείο ανήκει στην περιφέρεια!

"Η θέση των σταθμών είναι οριστική" επισήμανε ο κ. Τσίτουρας και επισήμανε πως αν μετατοπιστούν τότε θα αλλάξει και ολόκληρο το έργο. "Θα υπάρξουν διαμαρτυρίες και παράπονα, αλλά θεωρώ πως θα μπορέσουμε να δώσουμε λύσεις" είπε ο κ. Χρυσοχοΐδης.

Το δεύτερο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό θα είναι η επέκταση από Γουδή μέχρι Μαρούσι, ενώ το τρίτο τμήμα θα είναι η διακλάδωση από τον Ευαγγελισμό μέχρι την Άνω Ηλιούπολη. Στο τέταρτο στάδιο θα κατασκευαστεί η επέκταση από το Άλσος Βεΐκου μέχρι τον Περισσό για διασύνδεση με τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, ενώ στο τελευταίο στάδιο θα γίνει η επέκταση Μαρούσι - Εθνική Οδός στο ύψος της διασταύρωσης προς την Κηφισιά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v