Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ελ. Βενιζέλος: Οκτώβριο οι δεσμευτικές προσφορές για handling

Ποιες εταιρίες αναμένεται ότι θα συμμετάσχουν στην τελική φάση του διαγωνισμού που διεξάγει το «Ελευθέριος Βενιζέλος». Η άνοδος του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα αυξάνει τη ζήτηση για τις υπηρεσίες handling.

Ελ. Βενιζέλος: Οκτώβριο οι δεσμευτικές προσφορές για handling

Μέσα στον Οκτώβριο θα κληθούν να καταθέσουν τις δεσμευτικές προσφορές τους οι προτιμητέοι υποψήφιοι στον διαγωνισμό που διεξάγει ο Διεθνής Αερολιμένας της Αθήνας, «Ελευθέριος Βενιζέλος», για την παροχή υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης (handling).

Ο διαγωνισμός αφορά τις υπηρεσίες διαχείρισης αποσκευών (baggage handling), εξυπηρέτησης αεροσκαφών στην πίστα (ramp handling), διακίνησης φορτίου και ταχυδρομείου, καυσίμων και catering. Τις συγκεκριμένες υπηρεσίες στο αεροδρόμιο της Αθήνας τις παρέχουν σήμερα τρεις εταιρείες (Skyserv -πρώην Olympic Handling-, Goldair και Swissport), οι οποίες αναμένεται ότι θα είναι παρούσες και στην τελική φάση του διαγωνισμού.

Οι ανάδοχοι του έργου θα ανακοινωθούν ως τα τέλη του έτους και στη συνέχεια θα δοθεί η άδεια από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας στις εταιρείες που θα επιλεγούν και οι οποίες θα ξεκινήσουν να παρέχουν τις υπηρεσίες αυτές από την 1η Απριλίου 2015 και για διάστημα επτά ετών. Να σημειωθεί ότι είναι ο τρίτος κατά σειρά διαγωνισμός για τις υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης - ο προηγούμενος είχε γίνει το 2007.

Πτωτική πορεία για τον κλάδο ως το 2012

Ο κλάδος των υπηρεσιών handling στα ελληνικά αεροδρόμια είναι μεταξύ αυτών που εισπράττουν τουριστικό... μέρισμα αφού καταγράφει αυξητική τάση λόγω της ενίσχυσης στην τουριστική κίνηση προς τη χώρα μας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Infobank Hellastat, το 2013 σημειώθηκε αύξηση της ζήτησης για υπηρεσίες επίγειας αεροπορικής εξυπηρέτησης. Αντίθετα τα προηγούμενα χρόνια ο κλάδος κατέγραφε πτωτική πορεία, λόγω της μείωσης της επιβατικής κίνησης στα αεροδρόμια της χώρας.

Η αύξηση της ζήτησης για υπηρεσίες εξυπηρέτησης και διαχείρισης προκύπτει και από τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας που αφορούν το σύνολο των αφίξεων και αναχωρήσεων επιβατών στις γραμμές εσωτερικού και εξωτερικού. Σύμφωνα με αυτά, την προηγούμενη χρονιά η συνολική επιβατική κίνηση των ελληνικών αεροδρομίων έφτασε στα 38,5 εκατ. καταγράφοντας αύξηση σε ποσοστό 4,9%. Η αύξηση της κίνησης προήλθε αποκλειστικά από τα δρομολόγια εξωτερικού (+8%, στους 28,5 εκατ. επιβάτες). Αντιθέτως, οι επιβάτες εσωτερικού σημείωσαν περαιτέρω πτώση 3%, σε περίπου 10 εκατ. επιβάτες.

Στα ελληνικά αεροδρόμια την προηγούμενη χρονιά αφίχθηκαν και αναχώρησαν 211.767 διεθνείς πτήσεις, αριθμός αυξημένος κατά 2,8% σε σχέση με το 2012. Αντιθέτως, τα δρομολόγια εσωτερικού υποχώρησαν κατά 7,5%, στις 163.595 αφίξεις και αναχωρήσεις.

Αύξηση των αφίξεων στο οκτάμηνο

Από τα ίδια στοιχεία της Infobank Hellastat και για την τρέχουσα χρονιά προκύπτει άνοδος της ζήτησης για υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης, λογω της σημαντικής αύξησης στην κίνηση. Στο οκτάμηνο του έτους οι αεροπορικές αφίξεις από το εξωτερικό παρουσιάζουν άνοδο 15,8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013.

Πέραν των μεγάλων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην επίγεια εξυπηρέτηση, αρκετές είναι οι αεροπορικές εταιρείες που επιλέγουν τη λύση της αυτοεξυπηρέτησης για τις υπηρεσίες αυτές.

Τα στοιχεία της μελέτης που αναφέραμε, η οποία αναλύει τις οικονομικές καταστάσεις 15 επιχειρήσεων του κλάδου, καταγράφουν μικρή κάμψη 1,2% του συνολικού κύκλου εργασιών, ο οποίος διαμορφώθηκε στα 137,39 εκατομμύρια ευρώ. Οι δείκτες των λειτουργικών και προ φόρων κερδών ενισχύθηκαν σε 17% και 4,5% αντίστοιχα.

Η κεφαλαιακή μόχλευση χαρακτηρίζεται υψηλή (1,8 προς 1), παραμένοντας σταθερή από το 2012. Τέλος η αποδοτικότητα Ιδίων Κεφαλαίων (RoE) αυξήθηκε σημαντικά στο 21.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v