Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: «Καθαρή» από χρέη στον ιδιώτη αγοραστή

Βεβαιότητα ότι το ζήτημα των κρατικών ενισχύσεων προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δε θα αποτελέσει εμπόδιο στην ιδιωτικοποίηση της εταιρείας εκφράζει το υπουργείο Μεταφορών. Δεν έχει κλείσει ο φάκελος της υπόθεσης για την Ε.Ε.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: «Καθαρή» από χρέη στον ιδιώτη αγοραστή

Κανένα πρόβλημα δεν θα υπάρξει στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το ζήτημα των κρατικών ενισχύσεων, τις οποίες η Ευρωπαϊκή Ένωση θεωρεί παράνομες, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Απαντώντας ουσιαστικά στις αναφορές του προέδρου των Ρωσικών Σιδηροδρόμων Βλ. Γιακούνιν ότι η ρωσική εταιρεία είναι έτοιμη να αποκτήσει ελληνικές επιχειρήσεις, υπό την προϋπόθεση ότι αυτές δεν θα έχουν ανοικτά ζητήματα χρεών, υψηλόβαθμός παράγοντας του ΥΠΟΜΕΔΙ ανέφερε χθες ότι ο ιδιοκτήτης που θα προκύψει από τη διαδικασία αποκρατικοποίησης θα αναλάβει μια εταιρεία καθαρή και απαλλαγμένη από τέτοια θέματα.

Μάλιστα από την πλευρά του υπουργείου υπενθυμίζουν πως, προκειμένου να ξεκινήσει η διαδικασία αποκρατικοποίησης, ο τότε αρμόδιος επίτροπος της Ε.Ε. Χοακίν Αλμούνια είχε στείλει στο υπουργείο επιστολή στην οποία σημείωνε ότι αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πωληθεί θα αρθεί η διαδικασία ελέγχου για τις κρατικές ενισχύσεις, ύψους περίπου 800 εκατ. ευρώ, που είχε ξεκινήσει η Ένωση. Μάλιστα το θέμα των ενισχύσεων πρόκειται να πάψει να ερευνάται ανεξάρτητα από το τίμημα στο οποίο θα πωληθεί η εταιρεία.

Σύμφωνα με το υπουργείο, μοναδικός όρος που ετίθετο από την Ε.Ε. για τη διαγραφή της υπόθεσης των χρεών ήταν από τη διαδικασία αποκρατικοποίησης να προκύψει αγοραστής.

Το ΤΑΙΠΕΔ τρέχει τη διαδικασία για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ εδώ και σχεδόν έναν χρόνο. Την εταιρεία, η οποία αποκρατικοποιείται παράλληλα με την ΕΕΣΣΤΥ (εταιρεία της συντήρησης του τροχαίου υλικού), τη διεκδικούν οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι RZD σε κοινό σχήμα με τη ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, η γαλλική SNCF και η ρουμανική Grup Feroviar Roman. Κάποιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ίσως οι ενδιαφερόμενες εταιρείες κληθούν να καταθέσουν τις δεσμευτικές προσφορές τους ως το τέλος Ιουλίου. Ωστόσο το πλέον πιθανό είναι ότι η διαδικασία αυτή θα πάει για Σεπτέμβριο.

Δίκαιη τιμή

Ο Βλαντιμίρ Γιακούνιν, ισχυρός άνδρας των Ρωσικών Σιδηροδρόμων, πραγματοποίησε μία ακόμη ηχηρή παρέμβαση σημειώνοντας, μεταξύ άλλων, σε δηλώσεις του στο ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων ότι οι RZD ενδιαφέρονται για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης.

Ο κ. Γιακούνιν δεν ποσοτικοποίησε το τίμημα που είναι διατεθειμένοι να δώσουν οι RZD για να αποκτήσουν τις υπό αποκρατικοποίηση ελληνικές εταιρείες. Σημείωσε όμως ότι «ανταποκρίνεται στην αντίληψη των Ρωσικών Σιδηροδρόμων για μια δίκαιη τιμή».

Ορθάνοικτο το ενδεχόμενο απολύσεων

Τέλος ο ίδιος άφησε εντελώς ανοιχτό το ενδεχόμενο απολύσεων προσωπικού σε περίπτωση που η εταιρεία του αποκτήσει κάποια από τις εταιρείες που διεκδικεί, αφού πλην της ΤΡΑΝΟΣΕ οι RZD έχουν προσέλθει και έχουν εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον και για την ΕΕΣΣΤΥ.

«Δεν έχει νόημα να κουβεντιάζουμε αν είναι νόστιμο ή όχι το φαγητό όταν ακόμα δεν έχει σερβιριστεί», ανέφερε ενώ υποστήριξε πως «είναι ανεπίκαιρο να μιλήσουμε για τους εργαζόμενους, πόσοι, πώς εργάζονται ή απολύονται».

«Κάναμε έρευνα και διαπιστώσαμε ότι ο όμιλος ΟΣΕ είναι σε άθλια κατάσταση. Να πω ότι δεν μπορείς να διατηρείς μια εταιρεία όπως έναν οίκο ευγηρίας, ούτε να τη μετατρέπεις σε οίκο κοινωνικής πρόνοιας, αυτό είναι μια απόλυτα καθαρή και αντικειμενική προσέγγιση και νομίζω ότι οι Έλληνες φίλοι μας θα πρέπει να το κατανοήσουν», τόνισε.

Η παρέμβαση αυτή προκάλεσε, αν μη τι άλλο, αίσθηση, καθώς το προσωπικό στους ελληνικούς σιδηροδρόμους τα τελευταία χρόνια έχει μειωθεί δραματικά και ήδη σε πολλές ειδικότητες προκύπτουν δυσκολίες να καλυφθούν οι ανάγκες με τους υπάρχοντες εργαζόμενους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v