Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Χρυσοχοΐδης: «Παράθυρο» για μειώσεις στα εισιτήρια των τρένων

Στις αρχές του 2015 θα ολοκληρωθούν τα έργα ηλεκτροκίνησης στο μεγαλύτερο κομμάτι του σιδηροδρομικού δικτύου. Μείωση του κόστους έλξης ακόμη και κατά 50% σε σχέση με το πετρέλαιο προσφέρει η ηλεκτροκίνηση, τόνισε ο υπουργός Υποδομών.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Χρυσοχοΐδης: «Παράθυρο» για μειώσεις στα εισιτήρια των τρένων

Το ενδεχόμενο μείωσης στις τιμές των εισιτηρίων στα τρένα άφησε ανοιχτό σήμερα ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Επιθεωρώντας το τμήμα της γραμμής του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Οινόη – Χαλκίδα, στο οποίο τέθηκε σε λειτουργία η ηλεκτροκίνηση, ο κ. Χρυσοχοΐδης επεσήμανε ότι το πέρασμα στην ηλεκτροκίνηση από την πετρελαιοκίνηση εξασφαλίζει σημαντική μείωση του κόστους, η οποία φτάνει ακόμη για το 50%.

Ερωτηθείς για το αν υπάρχει πιθανότητα οι επιβάτες να εισπράξουν ένα μέρος αυτής της μείωσης, ο υπουργός σημείωσε ότι αυτό είναι θέμα που θα εξεταστεί στη συνέχεια. Προϋπόθεση, όμως, σημείωσε, για να γίνει αυτό είναι να ολοκληρωθεί το έργο ανάταξης της ηλεκτροκίνησης στο σύνολο της διαδρομής Αθήνα – Χαλκίδα.

Εφόσον γίνει αυτό, οι επιβάτες θα έχουν σημαντικό χρονικό όφελος αφού η διαδρομή θα μειωθεί κατά περίπου 15 - 20 λεπτά, ενώ πολύ καλύτερη θα είναι και η ποιότητα του ταξιδιού. Ηλεκτροκίνητα τρένα θα κάνουν τη διαδρομή Αθήνα – Χαλκίδα σε περίπου 35 - 40 λεπτά, ενώ τον ίδιο χρόνο θα χρειάζεται ένα τρένο από την Οινόη για να φτάσει στο αεροδρόμιο της Αθήνας.

Σημειώνεται ότι τη γραμμή Αθήνα - Χαλκίδα κάθε μήνα χρησιμοποιούν περίπου 140.000 επιβάτες, ενώ εκτιμάται ότι με την ηλεκτροκίνηση ο αριθμός τους θα αυξηθεί 40%. Το εντυπωσιακό είναι πάντως πως, παρά τη σημαντική επιβατική κίνηση, η γραμμή είναι ζημιογόνα και η λειτουργία της επιδοτείται.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έθεσε ο υπουργός, έως τον Σεπτέμβριο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η ανάταξη της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Οινόη - Αφίδνες (Κιούρκα), συνολικού μήκους 31 χιλιομέτρων, ενώ εντός του πρώτου τριμήνου του 2015 αναμένεται να λειτουργήσει η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Αθήνας-Αφιδνών και ταυτόχρονα Οινόης-Τιθορέας, η οποία και αναμένεται να ολοκληρωθεί σταδιακά. Σήμερα ηλεκτροκίνητοι συρμοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κινούνται στο τμήμα Κιάτο - Αεροδρόμιο αλλά και στη διαδρομή Λάρισα - Θεσσαλονίκη, όπου τα έργα έχουν ολοκληρωθεί.

Πέραν των εργολαβιών ανάταξης της ηλεκτροκίνησης που βρίσκονται σε εξέλιξη, αυτό το διάστημα γίνεται προσπάθεια για την αποκατάσταση των βλαβών που προκλήθηκαν από βανδαλισμούς και κλοπές τα προηγούμενα χρόνια στις ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις των σταθμών του προαστιακού σιδηρόδρομου (ΣΚΑ- Αεροδρόμιο, ΣΚΑ - Κιάτο) και ειδικότερα σε ανελκυστήρες, κυλιόμενες κλίμακες, πίνακες πληροφόρησης επιβατών, καθώς και στα εκδοτικά και ακυρωτικά μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v