ΕΡΓΟΣΕ: Απέρριψε το δικαστήριο την προσφυγή κατά ΜΕΤΚΑ

Δικαστικό «όχι» στο αίτημα προσωρινών μέτρων. Στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έλεγχο έχει σταλεί η σύμβαση. Πρόκειται για έργο-σκούπα που θα ολοκληρώσει έργα που άφησαν στη μέση εργολαβίες οι οποίες διαλύθηκαν στο παρελθόν.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΕΡΓΟΣΕ: Απέρριψε το δικαστήριο την προσφυγή κατά ΜΕΤΚΑ

Απορριπτική ήταν τελικά η δικαστική απόφαση για τα προσωρινά μέτρα που είχε καταθέσει το κοινοπρακτικό σχήμα ΑΚΤΩΡ - J&P ΑΒΑΞ - ΤΕΡΝΑ - ΙΝΤΡΑΚΑΤ εναντίον της ΜΕΤΚΑ για το σιδηροδρομικό έργο-σκούπα στο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Ροδοδάφνη.

Η εταιρεία του ομίλου Μυτιληναίου, σε κοινό σχήμα με τις εταιρείες ΞΑΝΘΑΚΗΣ και THALES, ήταν μειοδότης και είχε αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος στον διαγωνισμό της ΕΡΓΟΣΕ για την ανάθεση σιδηροδρομικού έργου στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη. Ωστόσο η ανταγωνίστρια κοινοπραξία προσέφυγε εναντίον της επικαλούμενη, κατά πληροφορίες, τυπικούς κυρίως λόγους. Το δικαστήριο, όμως, δεν έκανε δεκτή την αίτηση προσωρινών μέτρων του σχήματος ΑΚΤΩΡ-  J&P ΑΒΑΞ - ΤΕΡΝΑ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

Κατόπιν της δικαστικής απόφασης η σύμβαση του έργου εστάλη την Παρασκευή στο Ελεγκτικό Συνέδριο από τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ. Εφόσον δεν διαπιστωθούν προβλήματα, τότε θα προωθηθεί για έγκριση από τη Βουλή, προκειμένου να προχωρήσει, στη συνέχεια, η συμβασιοποίηση του έργου. Ωστόσο το κοινοπρακτικό σχήμα ΑΚΤΩΡ - J&P ΑΒΑΞ - ΤΕΡΝΑ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ έχει το δικαίωμα και θεωρείται πολύ πιθανό να προχωρήσει σε νέα προσφυγή, στο Ελεγκτικό Συνέδριο αυτήν τη φορά.

Εφόσον υπάρξει νέα προσφυγή, είναι πολύ πιθανό ότι θα «ξεχειλώσει» το χρονοδιάγραμμα του έργου, αφού ο αρχικός στόχος ήταν η υπογραφή της σύμβασης να γίνει εντός του καλοκαιριού. Σε περίπτωση που δεν προχωρήσει γρήγορα η υπογραφή της σύμβασης, υπάρχει φόβος απώλειας κοινοτικών κονδυλίων καθώς πρόκειται για έργο-γέφυρα. Το συγκεκριμένο έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ), στο πλαίσιο του Άξονα Προτεραιότητας Β του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» του ΕΣΠΑ 2007-2013.

Υπολειπόμενες εργασίες

Ο διαγωνισμός αφορά την ανάθεση του έργου-σκούπα που θα ολοκληρώσει τις υπολειπόμενες εργασίες, οι οποίες παρέμειναν εκκρεμείς από προηγούμενες, διαλυμένες εργολαβίες στο τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη.
Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 273 εκατ. ευρώ το οποίο δημοπρατήθηκε στο τέλος του προηγούμενου χρόνου.

Προσωρινός ανάδοχος είχε αναδειχθεί η μειοδότρια κοινοπραξία METKA - ΞΑΝΘΑΚΗΣ ΑΤΕ - ΤHALES που προσέφερε έκπτωση 17,24%. Μικρότερες εκπτώσεις περιλάμβαναν οι προσφορές του σχήματος ΑΚΤΩΡ - ΤΕΡΝΑ - J&P - ΙΝΤΡΑΚΑΤ με έκπτωση 8,5% και της ΑΡΧΙΡΟΔΟΝ με έκπτωση 9,5%.

Ο προγραμματισμός του έργου προβλέπει περίοδο κατασκευής δύο έτη από την υπογραφή της σύμβασης. Στην καλύτερη περίπτωση δηλαδή αναμένεται ότι τα έργα, που αποτελούν προϋπόθεση για να φτάσει έως το Αίγιο η διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων, θα ολοκληρωθούν περί τα τέλη του 2016.

Αντικείμενο

Στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνονται τα εξής:
- Η κατασκευή των υπολειπόμενων εργασιών για την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής υποδομής (επιχώματα, ορύγματα, τεχνικά έργα, υδραυλικά έργα αποστράγγισης και αποχέτευσης, σήραγγες και Κτίρια Εξυπηρέτησης των σηράγγων).
- Η ολοκλήρωση της αποκατάστασης του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου.
- Η κατασκευή της σιδηροδρομικής επιδομής.
- Η κατασκευή των Η/Μ εγκαταστάσεων εντός των σηράγγων και των κτιρίων εξυπηρέτησής τους.

Το έργο εντάσσεται στην ευρύτερη κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας-Πάτρας και αποσκοπεί:

- Στη μείωση του χρόνου της διαδρομής Αθήνα - Πάτρα σε 2 ώρες από 3 ώρες 25', μετά την ολοκλήρωση των έργων έως τη Πάτρα.
- Στην επέκταση του εκσυγχρονισμού του υπάρχοντος δικτύου, καθώς και στην εξασφάλιση της διαλειτουργικότητάς του (ενιαίο εύρος γραμμής), με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Να σημειωθεί, τέλος, ότι αυτό το διάστημα βρίσκονται σε εξέλιξη τα κατασκευαστικά έργα σε δύο μέτωπα. Στο τμήμα Διακοπτό - Ροδοδάφνη αλλά και στο τμήμα Ροδοδάφνη -Ψαθόπυργος. Με επόμενη εργολαβία αναμένεται ότι θα γίνει η ανάθεση των έργων ηλεκτροκίνησης της γραμμής.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v