Συγκοινωνίες: Υπογράφεται ΣΔΙΤ για το έργο τηλεματικής

Στόχος του project της τηλεματικής είναι η λειτουργία περίπου 1.000 «έξυπνων στάσεων» και η ανάπτυξη εφαρμογών για υπολογιστές και κινητά που θα επιτρέπουν στους επιβάτες να γνωρίζουν πότε ακριβώς έρχεται το λεωφορείο ή το τρόλεϊ.

Συγκοινωνίες: Υπογράφεται ΣΔΙΤ για το έργο τηλεματικής

Εγκρίθηκε την Παρασκευή από το Ελεγκτικό Συνέδριο και υπογράφεται εντός του προσεχούς δεκαημέρου η σύμβαση για το έργο τηλεματικής στις αστικές συγκοινωνίες, μέσω του οποίου η κυβέρνηση επιχειρεί την ανάσταση λεωφορείων και τρόλεϊ.

Στόχος του έργου, που αναλαμβάνει η κοινοπραξία Intrasoft International - Intrakat με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), είναι η λειτουργία περίπου 1.000 «έξυπνων στάσεων» και η ανάπτυξη εφαρμογών για υπολογιστές και κινητά τηλέφωνα που θα επιτρέπουν στους επιβάτες να γνωρίζουν πότε ακριβώς έρχεται το λεωφορείο ή το τρόλεϊ.

Έτσι, για παράδειγμα, θα μπορεί κάποιος να κατέβει από το σπίτι ή το γραφείο στη σωστή στιγμή και να μην περιμένει άσκοπα στην κοντινή στάση.

Επιπλέον θα επιτρέψει στη διοίκηση της Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε. να διαχειριστεί καλύτερα τον στόλο των οχημάτων, αφού θα γνωρίζει ανά πάσα στιγμή πού βρίσκεται κάθε λεωφορείο ή τρόλεϊ.

Προβλέπεται η δημιουργία κέντρου ελέγχου από όπου θα παρακολουθείται σε πραγματικό χρόνο η λειτουργική κατάσταση του συστήματος συγκοινωνιών και θα γίνονται οι αναγκαίες παρεμβάσεις για τον καλύτερο συντονισμό και βελτιστοποίηση του συγκοινωνιακού έργου.

Πρόκειται για το πρώτο έργο ΣΔΙΤ στη χρηματοδότηση του οποίου συμμετέχουν και κονδύλια του ΕΣΠΑ, ενώ θα είναι το τρίτο που υπογράφεται το τελευταίο τρίμηνο.

Το συνολικό κόστος του έργου προσεγγίζει τα 19 εκατ. ευρώ. Τα 5 εκατ. προέρχονται από το ΕΣΠΑ, τα 4 εκατ. από το ταμείο Jessica (μέσω της Εθνικής Τράπεζας), ενώ άλλα 10 εκατ. ευρώ είναι η ίδια συμμετοχή του αναδόχου και δάνειο από την Εθνική.

Η κοινοπραξία θα αναλάβει να εγκαταστήσει το σύστημα και τις έξυπνες στάσεις, καθώς και τη λειτουργία του για 12 χρόνια. Θα αμοίβεται με βάση συγκεκριμένες προδιαγραφές ποιότητας και αξιοπιστίας στη λειτουργία του συστήματος, ενώ στο τέλος της περιόδου το σύστημα θα παραμείνει στην κυριότητα του ΟΑΣΑ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v