ΤΑΙΠΕΔ: «Μηδέν» οι εισπράξεις το πρώτο τρίμηνο

Ζημιογόνο, ελλείψει εσόδων, το πρώτο τρίμηνο για το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων. Ποιες είναι οι εισπράξεις μέχρι σήμερα από τις πωλήσεις. Την Πέμπτη η προθεσμία για τον ΟΛΘ, ποιοι αναμένεται να καταθέσουν προσφορές. Τι αναφέρει στην έκθεση πεπραγμένων.

ΤΑΙΠΕΔ: «Μηδέν» οι εισπράξεις το πρώτο τρίμηνο

Ψίχουλα έχει συγκεντρώσει στο πρώτο εξάμηνο του 2014 το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) παρά το γεγονός πως η συνολική αξία των ολοκληρωμένων συμφωνιών από την ίδρυσή του μέχρι σήμερα ανέρχεται σε 4,9 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των deals για Αστέρα και Ελληνικό που εκκρεμούν.

Με βάση την έκθεση πεπραγμένων για το πρώτο τρίμηνο του 2014, το ΤΑΙΠΕΔ είχε πενιχρά έσοδα με αποτέλεσμα να εμφανίσει ζημίες 1,01 εκατ. ευρώ, από κέρδη 734.000 ευρώ στο τελευταίο τρίμηνο του 2013. Για το εννεάμηνο Ιουλίου 2013 - Μαρτίου 2014, το ταμείο παρουσιάζει ζημίες 34.000 ευρώ.

Ελλείψει εσόδων στο πρώτο τρίμηνο, η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ αναφέρει στην έκθεση πεπραγμένων πως από το τέλος Μαρτίου μέχρι σήμερα εισπράχθηκε το τίμημα της πώλησης και μίσθωσης των 28 ακινήτων του ελληνικού δημοσίου, ύψους 261,3 εκατ. ευρώ.

Την ίδια περίοδο εισπράχθηκε, επίσης, τμήμα του ποσού για τη διαχείριση του Κάμπινγκ και Ξενία Παλιουρίου, και από την πώληση του ακινήτου της Νέας Ηράκλειας, δηλαδή περί τα 7,5 εκατ. συνολικά.

Ταυτόχρονα, το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε στην αξιοποίηση ενός ακόμη ακινήτου του Δημοσίου, μέσα από τη διαδικτυακή πλατφόρμα ηλεκτρονικών δημοπρασιών επί της οδού Νερατζιωτίσσης στο Δήμο Αμαρουσίου, έναντι τιμήματος 1,8 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Ταμείου, θα αξιοποιηθούν 70 ακόμη ακίνητα μέσα από την πλατφόρμα ηλεκτρονικών δημοπρασιών έως το τέλος του έτους.

Εν τω μεταξύ την Πέμπτη λήγει η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος στον διαγωνισμό για την πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης. Η ομοβροντία υποψηφίων στην περίπτωση του ΟΛΠ καθιστά δύσκολες τις προβλέψεις. Θεωρείται σχεδόν σίγουρη η εκδήλωση ενδιαφέροντος από τον όμιλο Hutchison που εδρεύει στο Χονγκ Κονγκ (ένας από τους μεγαλύτερους διαχειριστές λιμένων διεθνώς), καθώς και από την Cosco. Πιθανή θεωρείται κι η συμμετοχή των Ρωσικών Σιδηροδρόμων (RZD).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v