Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Υδροπλάνα: Στόχευση σε πλούσιους πελάτες κρουαζιέρας

Συνδυασμένη μεταφορά για επιβάτες κρουαζιερόπλοιων σχεδιάζει η Ελληνικά Υδατοδρόμια, η οποία βλέπει στο χώρο μια προσοδοφόρα αγορά. Χαμένο και το φετινό καλοκαίρι για τα υδροπλάνα λόγω της γραφειοκρατίας.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Υδροπλάνα: Στόχευση σε πλούσιους πελάτες κρουαζιέρας

Φιλόδοξα σχέδια για τη συνεργασία των υδροπλάνων με κρουαζιερόπλοια, προκειμένου να προσφέρουν στους επισκέπτες της χώρας υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, έχει η εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια, η οποία διευρύνει τη μετοχική της σύνθεση, στοχεύοντας σε δυναμική ανάπτυξη. Στο μετοχικό της κεφάλαιο, εκτός από τον ιδρυτή της Τάσο Γκόβα και την ελληνική αεροπορική Κ2 Smart Jets, συμμετέχει πλέον και η κρητική εταιρεία Α. Βασιλάκης ΑΕΒΕ.

Η Ελληνικά Υδατοδρόμια, με τη συμμετοχή της Α. Βασιλάκης ΑΕΒΕ, επεκτείνει το αντικείμενο των εργασιών της, πέρα από τον τομέα των υδατοδρομίων και στη δημιουργία εμπορικού δικτύου για πτήσεις υδροπλάνων με στρατηγικό σημείο ανάπτυξης την ευρύτερη περιοχή της Κρήτης.

Στα σχέδιά της προστίθεται πλέον και η παροχή υπηρεσιών μεταφοράς σε επιβάτες κρουαζιερόπλοιων, στους οποίους θα προσφέρει τη δυνατότητα επίσκεψης σε επιλεγμένα σημεία, ιδιαίτερου ενδιαφέροντος.

Τα υδροπλάνα μπορούν να εξυπηρετούν με περιηγητικές πτήσεις (sightseeing) τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων, παρέχοντας υπηρεσίες ειδικής μεταφοράς, σε υψηλό επίπεδο, όπως άλλωστε είναι και ο ρόλος τους.

Η εταιρεία προσανατολίζεται στο να δραστηριοποιηθεί στο Ιόνιο και στην Κρήτη, ενώ δεν αποκλείεται να προχωρήσει σε πτήσεις ακόμη και στον Αργοσαρωνικό. Δρομολογημένες είναι οι διαδικασίες για την προσθαλάσσωση των πρώτων υδροπλάνων στο εμπορικό λιμάνι του Ρεθύμνου, όπου αναμένεται να εκτελεστούν οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις. Σύντομα αναμένεται να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες κατασκευής του υδατοδρομίου και του χώρου υποδοχής και εξυπηρέτησης επισκεπτών. Η εγκατάσταση οικίσκου 30 τ.μ. για την εξυπηρέτηση του κοινού με μηχανήματα και εξοπλισμό θα γίνει με πόρους προερχόμενους από το ΕΣΠA.

Η εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια έχει ήδη δρομολογήσει την αδειοδότηση υδατοδρομίων σε Κέρκυρα, Παξούς, Ερείκουσα, Οθωνούς, Λαύριο, Πάτρα και Κρήτη (Χερσόνησο, Ηράκλειο, Ρέθυμνο, Χανιά), Λίμνη Βεγορίτιδα, Ραφήνα, Σίφνο, Πόρο.

Καθυστερήσεις

Βέβαια, με δεδομένες τις γραφειοκρατικές και άλλες καθυστερήσεις, το φετινό καλοκαίρι τα υδροπλάνα μάλλον δεν θα καταφέρουν να εκτελέσουν τακτικές πτήσεις και θα περιοριστούν σε δοκιμαστικές και ναυλωμένες.

Σημαντική δραστηριότητα αναπτύσσουν δύο εταιρείες οι οποίες εκτιμούν ότι υπάρχουν περιθώρια μεγάλης ανάπτυξης, καθώς η Ελλάδα θεωρείται προνομιακός χώρος για την ανάπτυξη των υδροπλάνων.

Τόσο η Ελληνικά Υδατοδρόμια όσο και η Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε. - Hellenic Seaplanes S.A. καταρτίζουν τα επιχειρησιακά τους σχέδια με το σκεπτικό ότι είναι πλέον πολύ δύσκολο, όπως στόχευαν, το φετινό καλοκαίρι να πραγματοποιήσουν τακτικές πτήσεις.

Να σημειωθεί, τέλος, ότι σε εξέλιξη βρίσκεται το εγχείρημα δημιουργίας υδατοδρομίου στη Σκύρο και ειδικότερα στο λιμάνι της Λιναριάς. Το έργο ανατέθηκε από το Λιμενικό Ταμείο Σκύρου στην εταιρεία Υδατοδρόμιο Σκύρου ΙΚΕ, θυγατρική της Υδροπλάνα Ελλάδας Α.Ε. - Hellenic Seaplanes S.A.

Στόχος της εταιρείας είναι το συγκεκριμένο υδατοδρόμιο να συνδέει τα νησιά του Β. Αιγαίου με τη Β. Ελλάδα, τις Σποράδες, τις Κυκλάδες, τον Βόλο και την Αθήνα. Μέσω της θυγατρικής της Υδατοδρόμια Σποράδων ΙΚΕ η ίδια εταιρεία ανέλαβε την αδειοδότηση, κατασκευή και ανάληψη του Φορέα Λειτουργίας Υδατοδρομίου της Αλοννήσου. Η ίδια έχει ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία αδειοδότησης, κατασκευής και λειτουργίας υδατοδρομίων και σε άλλα νησιά, με στόχο τη δραστηριοποίηση κυρίως στην περιοχή του Αιγαίου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v