Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

IBHS: Μικρή βελτίωση για την αγορά παγωτού το 2012

Πρόσκαιρη βελτίωση εμφάνισε η αγορά παγωτού το 2012, λόγω της στροφής των καταναλωτών σε πιο οικονομικές συσκευασίες, ωστόσο το 2013 επέστρεψε σε πτωτική πορεία, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Infobank Hellastat.ι

IBHS: Μικρή βελτίωση για την αγορά παγωτού το 2012

Ήπια ανάκαμψη εμφάνισε το 2012 η εγχώρια αγορά παγωτού, σημειώνοντας ωστόσο νέα πτώση το 2013, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της Infobank Hellastat.

Σύμφωνα με τον Αλέξη Νικολαΐδη, Economic Research & Sectoral Studies Analyst, η εγχώρια αγορά παγωτού έως και το 2011 εμφάνιζε πτωτική πορεία σε όγκο και αξία, καθώς το μειούμενο εισόδημα των καταναλωτών και η υποχώρηση του αριθμού των μικρών καταστημάτων οδήγησαν σε υποχώρηση της κατανάλωσης.

Ωστόσο το 2012 -σύμφωνα με τη SymphonyIRI- σημειώθηκε άνοδος κατά 20,5% σε όγκο (στα 31,7 εκατ. λίτρα), λόγω της στροφής των καταναλωτών σε πιο οικονομικές συσκευασίες (οικογενειακά παγωτά και πολυσυσκευασίες). Ωφελημένα από την τάση αυτή αποδεικνύονται τα super market, με αποτέλεσμα να αυξάνεται σταδιακά η συμμετοχή τους στη συνολική αξία της αγοράς έναντι των μικρών σημείων πώλησης.

Όπως σημειώνεται στη μελέτη, η κατανάλωση οικογενειακών παγωτών σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο με 38,4%, αποτελώντας το 52% της συνολικής αγοράς. Σημαντική χαρακτηρίζεται και η αύξηση των πολυσυσκευασιών (+29%), ενώ τα ατομικά παγωτά επέδειξαν τη μικρότερη άνοδο (+2,1%), με το αντίστοιχο μερίδιο να υποχωρεί σε 40%. Επίσης, τα παγωτά private label αποτέλεσαν το 27%, αυξάνοντας το μερίδιό τους κατά δύο περίπου μονάδες.

Ωστόσο, το 2013 η αγορά υποχώρησε εκ νέου, καθώς οι χαμηλές θερμοκρασίες που επικράτησαν το καλοκαίρι δεν ευνόησαν την κατανάλωση, σε συνδυασμό βέβαια με το περιορισμένο καταναλωτικό εισόδημα.

Ενδεικτικά, η αγορά των super market σημείωσε υποχώρηση 8,9% σε όγκο, με τις απώλειες να προέρχονται κυρίως από τα οικογενειακά παγωτά (-8,2%), ενώ η μείωση σε πολυσυσκευασίες και PL ήταν μικρότερη (-6,4% και -4% αντίστοιχα).

Σύμφωνα με τον κ. Χρυσόστομο Κάτση, Διευθύνων Σύμβουλο της Infobank Hellastat: «Σε αυτό το κλίμα υποχώρησης ο παράγοντας "καινοτομία", με αντικείμενο την ανάπτυξη νέων γεύσεων και συσκευασιών θα συνεχίσει να αποτελεί παράγοντα επιτυχούς λειτουργίας των εταιρειών, εφόσον βέβαια συνδυάζεται με ανταγωνιστική -στο μέτρο του δυνατού- τιμολόγηση και εκστρατεία προώθησης».

Χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου

Στη μελέτη της Infobank Hellastat αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 16 επιχειρήσεων (εξαιρουμένης της Nestle). Τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν συνοψίζονται στα εξής:

- Ο συνολικός Κύκλος Εργασιών το 2012 εμφάνισε ήπια ανάκαμψη κατά 4,6%, στα €126,22 εκατ.

- Τα συνολικά ΚΠΤΦΑ υποχώρησαν κατά 32%, στα €14,21 εκατ., ενώ προέκυψαν προ φόρων ζημίες €2,48 εκατ.

- Το μέσο περιθώριο ΚΠΤΦΑ σημείωσε άνοδο στο 16%, από 12% το 2011, ενώ ο αντίστοιχος δείκτης των ΚΠΦ υποχώρησε κατά μισή μονάδα στο 1%.

- Η κεφαλαιακή μόχλευση διατηρήθηκε σε υψηλό επίπεδο (3,4 προς 1).

- Ο δείκτης κεφαλαιακής μόχλευσης εμφάνισε μικρή βελτίωση σε 0,5 προς 1.

- Η αποδοτικότητα Ιδίων Κεφαλαίων (RoE) υποχώ-ρησε περαιτέρω σε 2,9%.

Δείτε αναλυτικά τα στοιχεία της Infobank Hellastat στη δεξιά στήλη «Συνοδευτικό υλικό».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v