Νέοι αυτοκινητόδρομοι- Οι ”μνηστήρες”, τα διόδια

Ανά χιλιόμετρο θα γίνεται πλέον η χρεώση των νέων αυτοκινητόδρομων που θα κατασκευαστούν στα πρότυπα της Αττικής οδού, ενώ σήμερα ”πέφτουν οι υπογραφές” για τον άξονα Κόρινθος- Πάτρα- Τσακώνα. Ποια έργα ”χτυπούν” οι διάφορες κοινοπραξίες.

Νέοι αυτοκινητόδρομοι-  Οι ”μνηστήρες”, τα διόδια
Στα πρότυπα της Αττικής Οδού θα κατασκευαστούν οι νέοι αυτοκινητόδρομοι της χώρας μας, ενώ αλλαγές αναμένονται και στη χρέωση χρήσης των αυτοκινητοδρόμων, η οποία θα γίνεται πλέον ανά χιλιόμετρο.

Η αρχή θα γίνει την άνοιξη, οπότε και θα ξεκινήσει η κατασκευή της Ιονίας Οδού από τον όμιλο Hellenic Autopistas, ο οποίος αποτελείται από τις εταιρίες Cintra S.A., ΓΕΚ Α.Ε., Dragados Oncessiones De Infrastucturas S. A., ACS Servicios Y Concessiones S.L., Dragados S.A., Ferrovia Agroman S.A. και TEΡNA.

Ο κλειστός αυτοκινητόδρομος, που θα συνδέει το Αντίρριο με τα Ιωάννινα, θα διαθέτει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης και θα έχει μήκος 196 χλμ..

Δύο είναι οι ”μνηστήρες” για το άλλο μεγάλο έργο, τον οδικό άξονα των 365 χλμ. που εκτείνεται από την Κόρινθο έως την Πάτρα και από εκεί προς Πύργο και Τσακώνα. Ο ένας είναι και πάλι ο όμιλος Hellenic Autopistas και ο έτερος ο Άπιον Κλέος, στον οποίο συμμετέχουν η Vinci, ο Άκτωρ, η Hochtief, η J&P Άβαξ κ.ά.

Την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση του άξονα Σκάρφεια (ΠΑΘΕ) – Παναγιά (Εγνατία), μήκους 175 χλμ., καθώς και τη διαχείριση και συντήρηση του τμήματος από τη Σκάρφεια έως τις Pάχες Φθιώτιδας του ΠΑΘΕ, μήκους 57 χλμ. θα αναλάβει ο όμιλος Hellenic Autopistas στον οποίο μετέχουν οι εταιρίες CINTRA, DRAGADOS, ΓΕΚ και ΤΕΡΝΑ, προσωρινός ανάδοχος του άξονα Κεντρικής Ελλάδος.

Επιπλέον, σήμερα αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση μεταξύ του επενδυτικού ομίλου Μωρέας για την παραχώρηση του νέου αυτοκινητόδρομου Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας και του κλάδου Λεύκτρο Μεγαλόπολης μέχρι Σπάρτη, συνολικού μήκους 205 χιλιομέτρων.

Την απόφαση με την οποία παραχωρείται ο αυτοκινητόδρομος στην κοινοπραξία των εταιριών Ελληνική Τεχνοδομική (55%)– Impregilo (25%)– Παντεχνική (10%)– Intracom (10%) έχει ήδη υπογράψει ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς. Μετά την υπογραφή, η σύμβαση θα κατατεθεί στη Βουλή για επικύρωση. Τα διόδια για τους νέους αυτοκινητόδρομους υπολογίζεται ότι θα αυξηθούν τα επόμενα 4-6 χρόνια έως 135%, με μέγιστη χρέωση ανά χιλιόμετρο τα 0,040 ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v