ΤΑΙΠΕΔ: Ξεκινά τον διαγωνισμό για πώληση του ΟΛΘ

Δημοσιεύτηκε η προκήρυξη για την πώληση του 67%. Ποιες προϋποθέσεις πρέπει να πληρούν οι επενδυτές. Ως 5 Ιουνίου η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Διαφωνεί το ΠΑΣΟΚ με την κίνηση.

ΤΑΙΠΕΔ: Ξεκινά τον διαγωνισμό για πώληση του ΟΛΘ

Στις 5 Ιουνίου λήγει η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) σύμφωνα με την προκήρυξη που δημοσιοποίησε το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ).

Οι υποψήφιοι πρέπει να διαθέτουν ίδια κεφάλαια άνω των 150 εκατ. ευρώ κατά την τελευταία τριετία, ενώ και κατά την ίδια περίοδο να έχουν λειτουργήσει τουλάχιστον δύο τερματικούς σταθμούς, σε τουλάχιστον δύο χώρες, οι οποίοι εμφάνισαν:

(α) συνολική ετήσια κίνηση τουλάχιστον ενός εκατομμυρίου (1.000.000) TEU για όλους τους τερματικούς σταθμούς και τουλάχιστον ένα σταθμό εμπορευματοκιβωτίων με ετήσια κίνηση πεντακοσίων χιλιάδων (500.000) TEU και άνω, ή εναλλακτικά,

(β) συνολική ετήσια κίνηση τουλάχιστον 8 εκατομμυρίων τόνων χύδην φορτίου και τουλάχιστον ένα σταθμό χύδην φορτίου με ετήσια κίνηση 4 εκατομμυρίων τόνων και άνω, ή, εναλλακτικά,

(γ) τουλάχιστον ένα σταθμό πολλαπλών χρήσεων με ετήσια κίνηση 5 εκατομμυρίων τόνων μη-μοναδοποιημένου/γενικού φορτίου και άνω.

Το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι πως ο διαγωνισμός προκηρύσσεται ενώ προ τεσσάρων ημερών το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ είναι ανακοινώσει πως, σε συνέχεια της συζήτησης στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, που πραγματοποιήθηκε στις 9 Απριλίου, έκρινε «ότι απαιτείται περαιτέρω ενημέρωση των αρμόδιων φορέων και πολιτικών κομμάτων, πριν την έναρξη του διαγωνισμού αξιοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε». 

Κύκλοι που παρακολουθούν τη διαδικασία πώλησης του ΟΛΘ υποστηρίζουν πως η προκήρυξη του διαγωνισμού αποτελεί «μνημονιακή υποχρέωση«. Προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι πιέσεις της τρόικας αποφασίστηκε σε κυβερνητικό επίπεδο να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός και να προχωρήσουν παράλληλα οι συζητήσεις με τα κόμματα και την κοινωνία της Θεσσαλονίκης.

Τα ίδια στελέχη επισημαίνουν πως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα ενισχυθεί σημαντικά τόσο με την αναβάθμιση του τομέα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, όσο και με την ανάπτυξη προβλήτα κρουαζιεροπλοίων. Ο ρόλος που μπορεί να διαδραματίσει το λιμάνι για την ευρύτερη περιοχή έχει εντοπιστεί από ισχυρούς διεθνείς ομίλους οι οποίοι και αναμένεται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον.

ΠΑΣΟΚ: Διαφωνούμε με την προκήρυξη

Οι εξελίξεις προκάλεσαν την έντονη αντίδραση από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ. Οπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση «το ΠΑΣΟΚ κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή για την αξιοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) παρουσίασε αναλυτικά την πρότασή του για την παραχώρηση δραστηριοτήτων και πώληση μικρού πακέτου μετοχών, πιστεύοντας ότι αυτή οδηγεί στην μεγιστοποίηση του αποτελέσματος για το Δημόσιο.

Το ΤΑΙΠΕΔ, παρότι κανένα κόμμα στην ίδια συζήτηση δεν συμφώνησε με την πρόταση της πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου, προχώρησε σήμερα δυστυχώς στη σχετική προκήρυξη.

Το ΠΑΣΟΚ δεν κατανοεί αυτή την εσπευσμένη απόφαση (η οποία είναι αντίθετη όχι μόνο στο σύνολο της Βουλής, αλλά και στην άποψη των παραγωγικών φορέων της πόλης), εκφράζει την αντίθεσή του και δηλώνει ότι θα παρακολουθεί τη διαδικασία καθ’ όλη τη διάρκειά της».

 

* Δείτε όλη την προκήρυξη στη στήλη «Συνοδευτικό Υλικό»

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v