Σε χρονική μετάθεση, προς το τρίτο τρίμηνο του έτους, φαίνεται ότι οδηγείται η διαδικασία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για τα περιφερειακά αεροδρόμια. Την στιγμή που η αγορά ανέμενε ότι στις αρχές Ιουνίου θα γίνονταν η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών, το ΤΑΙΠΕΔ βγήκε το ίδιο στην αγορά και αναζητά ανεξάρτητο εκτιμητή, ο οποίος θα αναλάβει την αποτίμηση των συστάδων αερολιμένων που βρίσκονται σε διαδικασία αποκρατικοποίησης.
Η εξέλιξη αυτή αναμένεται ότι θα δημιουργήσει πρόσθετες καθυστερήσεις στον διαγωνισμό, οποίος «τρέχει» από τις αρχές του 2013. Ωστόσο, από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ επισημαίνεται ότι δεν θα υπάρξει καθυστέρηση παρά μόνο μικρή χρονική μετάθεση της ημερομηνίας υποβολής των δεσμευτικών προσφορών, η οποία είχε καθοριστεί να γίνει στις 6 Ιουνίου, ωστόσο πλέον έχει οριστεί για το τέλος του ίδιου μήνα. Επιπλέον, πηγές του ΤΑΙΠΕΔ σημειώνουν ότι η πρόσληψη του εκτιμητή είναι ιδιαίτερη σημαντική για τον διαγωνισμό και επελέγη αυτό να γίνει παράλληλα με το χρονικό διάστημα της υποβολής των δεσμευτικών προσφορών.
Συγκεκριμένα η προκήρυξη του διαγωνισμού προβλέπει ότι οι ενδιαφερόμενοι να αναλάβουν ρόλο εκτιμητή για τα περιφερειακά αεροδρόμια θα πρέπει να καταθέσουν τις προσφορές τους ως τις έως τις 22 Απριλίου. Η μέγιστη αμοιβή θα είναι 100.000 ευρώ και ο εκτιμητής θα πρέπει να έχει αποδεδειγμένη εμπειρία στην παραχώρηση υποδομών.
Ο εκτιμητής που θα επιλεγεί θα αναλάβει την ανεξάρτητη αποτίμηση των δύο συστάδων αεροδρομίων, λαμβάνοντας υπόψη ότι αυτά θα παραχωρηθούν για 40 χρόνια με δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης για άλλα 10 έτη, δηλαδή συνολικά 50 έτη, όπως αναφέρεται στην προκήρυξη.
Προοπτικές
Οι δύο συστάδες των προς παραχώρηση αεροδρομίων, που προτείνει το ΤΑΙΠΕΔ είναι η εξής:
- Η πρώτη ομάδα αποτελείται από τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ακτίου και Καβάλας. Προαιρετικά ο επενδυτής τη συγκεκριμένης ομάδας μπορεί να επιλέξει και όποιο επιθυμεί από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Αγχιάλου.
- Η δεύτερη συστάδα απαρτίζεται από τους αερολιμένες Ρόδου, Κω, Σκιάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου και Μυτιλήνης. Προαιρετικά ο επενδυτής της συγκεκριμένης ομάδας μπορεί να προσθέσει στις επιλογές του και κάποιον από τους εξής αερολιμένες: Λήμνου, Χίου, Καρπάθου και Νέας Αγχιάλου.
Ο εκτιμητής, ο οποίος θα έχει στην διάθεσή του διάστημα έξι εβδομάδων για να ολοκληρώσει την εργασία του, θα πρέπει να περιγράψει τις προοπτικές των δύο συστάδων, να κάνει ανάλυση της επιχειρηματικής τους ανάπτυξης και να εκτιμήσει την αξία της παραχώρησης υπό διαφορετικά σενάρια.
Σύμφωνα με την διακήρυξη, η επιλογή εκτιμητή έρχεται σε συνέχεια της έγκρισης των όρων και των προϋποθέσεων της παραχώρησης των αεροδρομίων τον Μάρτιο του 2013 και της εκκίνησης της διαγωνιστικής διαδικασίας, στην οποία συμμετείχαν 11 σχήματα.
Στην δεύτερη φάση του διαγωνισμού συνεχίζουν επτά σχήματα. Συγκεκριμένα δεσμευτικές προσφορές θα κληθούν να καταθέσουν οι: Vinci-Ελλάκτωρ, J&P Άβαξ -Zurich Airport, Fraport – Copelouzos, ΜΕΤΚΑ- Corporacion America, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η Aeroports De La Cote d Azur, και η Advent International.