Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ταξί-Φορτηγά: Φρένο στη νέα απελευθέρωση των κλάδων

Την... όπισθεν επιλέγει η κυβέρνηση για να αποφύγει σύγκρουση με ταξιτζήδες και ιδιοκτήτες φορτηγών. Ο φόβος κινητοποιήσεων και ενδεχόμενων επιπτώσεων στην εικόνα της χώρας, ενώ αρχίζει η τουριστική περίοδος, οδηγεί σε αναδίπλωση.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Ταξί-Φορτηγά: Φρένο στη νέα απελευθέρωση των κλάδων

Σε οπισθοχώρηση, ώστε να αποφύγει γενικευμένες αντιδράσεις από τους κλάδους των ταξί και των φορτηγών, φαίνεται ότι οδηγείται η κυβέρνηση, που προχωρά στην απόσυρση διατάξεων που αφορούσαν την περαιτέρω απελευθέρωση των δύο κλάδων.

Η κυβερνητική αναδίπλωση προκλήθηκε μετά τις αντιδράσεις κυρίως των αυτοκινητιστών ταξί, οι οποίοι χαρακτήριζαν αιτία πολέμου τις επιχειρούμενες αλλαγές. Το παζάρι με τις ρυθμίσεις που θα μείνουν και αυτές που τελικώς θα φύγουν αναμένεται ότι θα συνεχιστεί ως την κατάθεση του σχεδίου νόμου στη Βουλή καθώς οι πιέσεις εκατέρωθεν, τόσο των αυτοκινητιστών όσο και από την πλευρά της τρόικας, είναι ασφυκτικές κι η κυβέρνηση βρίσκεται σε διασταυρούμενα πυρά.

Σε αναμονή

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ), η οποία ήταν και η πρώτη που σήκωσε το θέμα, με ανακοίνωσή της χθες και αφού είχε προηγηθεί δέσμευση του υπουργού Ανάπτυξης, ανέφερε ότι «είναι σε αναμονή μέχρι την κατάθεση του τελικού κειμένου, όπου θα είναι ξεκάθαρες οι οριστικές προτάσεις της κυβέρνησης και του υπουργείου Ανάπτυξης».

Σύμφωνα με την Ομοσπονδία, κατά τη συνάντηση που είχε ο πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ Θύμιος Λυμπερόπουλος με τον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη, ξεκαθαρίστηκε ότι οι αλλαγές που προωθούνται με το νομοσχέδιο θα αφορούν την κατάργηση του ελάχιστου ορίου κυβισμού των αυτοκινήτων και τη μείωση της ελάχιστης διάρκειας μίσθωσης επιβατηγών ιδιωτικής χρήσης από τις 12 στις 6 ώρες.

Καλά πληροφορημένες πηγές ανέφεραν, πάντως, χθες ότι στις ρυθμίσεις που θα προωθηθούν τελικώς για ψήφιση από τη Βουλή δεν θα περιλαμβάνεται η δυνατότητα τα τουριστικά γραφεία και τα γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων να διαθέτουν στο εξής ενοικιαζόμενα I.X. με οδηγό. Επίσης σε απόσυρση φαίνεται οδηγείται και η έτερη ρύθμιση που αφορά την υποχρέωση των ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων με οδηγό να έχουν οπωσδήποτε απολυτήριο Λυκείου και να γνωρίζουν τουλάχιστον μία ξένη γλώσσα.

Ταυτόχρονα, προς κατάργηση φαίνεται ότι οδηγείται και ο περιορισμός στη χορήγηση του αριθμού αδειών για οχήματα μεικτού βάρους έως 4 τόνους σε εφημεριδοπώλεις - πρακτορεία Τύπου και διαμεταφορείς για τη μεταφορά υλικών συσκευασίας. Έτσι, ενώ μέχρι σήμερα οι διαμεταφορείς είχαν δικαίωμα μίας άδειας για φορτηγάκι έως 4 τόνους, πλέον θα μπορούν να εκδίδουν όσες άδειες θέλουν.

Προς νομοθέτηση

Αντίθετα, οι ίδιες πληροφορίες ανέφεραν ότι θα παραμείνει και θα νομοθετηθεί η ρύθμιση που προβλέπει τη δυνατότητα μεταφοράς με I.X. φορτηγά ψυγεία και μη ευπαθών προϊόντων, εφόσον αυτά διαθέτουν τα απαραίτητα χωρίσματα, και όχι ενιαίο αμάξωμα.

Προς νομοθέτηση θα οδηγηθεί, εκτός απροόπτου, και η δυνατότητα ίδρυσης εταιρείας ενοικίασης μοτοποδηλάτων ακόμα και με ένα και μόνο δίκυκλο ή γουρούνα. Έως τώρα η ίδρυση τέτοιας επιχείρησης απαιτούσε τουλάχιστον δέκα δίκυκλα.

Επιπλέον θα παρέχεται και η δυνατότητα ταξινόμησης και μεταχειρισμένων λεωφορείων, εφόσον είναι 4ετίας, στα οποία θα δοθούν νέες άδειες τουριστικών λεωφορείων. Έως τώρα νέες άδειες δίνονταν μόνο σε καινούργια οχήματα προδιαγραφών EUROV και πάνω.

Τέλος, εξομοιώνονται οι παλιοί με τους νέους μεταφορείς ως προς την υποχρέωσή τους να διαθέτουν χώρους στάθμευσης των οχημάτων τους, για να πάρουν άδεια Δ.Χ. Έως τώρα οι παλαιοί μεταφορείς δεν είχαν τέτοια υποχρέωση.

Αντίθεση Χρυσοχοΐδη σε αύξηση του αριθμού των φορτηγών Ι.Χ.

Αξίζει να σημειώσουμε, όμως, ότι χθες ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης εξέφρασε την αντίθεσή του στο ενδεχόμενο να υπάρξουν ρυθμίσεις που θα οδηγήσουν σε αύξηση του αριθμού των Φορτηγών Ιδιωτικής Χρήσης, που σε όλη τη χώρα ξεπερνούν το 1,2 εκατ. οχήματα.

Ο υπουργός σημείωσε ότι η υπερπληθώρα ΦΙΧ και, αντίθετα, ο μικρός αριθμός φορτηγών δημόσιας χρήσης αποτελούν ήδη στρέβλωση της συγκεκριμένης αγοράς στην Ελλάδα. Χαρακτηριστικά ο αριθμός των Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης υπολογίζονται περίπου σε 33.000 ,ενώ αντίθετα ξεπερνά το 1,2 εκατ. ο στόχος των Φορτηγών Ιδιωτικής Χρήσης.

Η στρέβλωση αυτή θα γίνει πολύ μεγαλύτερη και δεν θα λύσει κανένα πρόβλημα αν υιοθετηθεί η πρόταση αυτή σημείωσε ο κ. Χρυσοχοΐδης, ξεκαθαρίζοντας πάντως ότι πρόκειται για εμμονή των τροϊκανών και όχι για ευθύνη του υπουργείου Ανάπτυξης, που έχει χειριστεί τα ζητήματα της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ.

Ο ίδιος τόνισε ότι ο μεγάλος αριθμός φορτηγών ιδιωτικής χρήσης στην Ελλάδα είναι μία από τις αιτίες που οι τιμές για τους καταναλωτές δεν πέφτουν καθώς όλες οι επιχειρήσεις πληρώνουν αυξημένα κόστη για να συντηρούν δικούς τους στόλους φορτηγών οχημάτων ώστε να καλύπτουν τις μεταφορικές ανάγκες τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτήν την επισήμανση την έχει κάνει και η μελέτη της Παγκόσμιας Τράπεζας για τον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας στη χώρα μας, η οποία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο κατακερματισμός αλλά και τα υψηλά κόστη που συνεπάγεται η διατήρηση ιδιόκτητων στόλων οχημάτων είναι μία από τις παθογένειες των logistics στην Ελλάδα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v